ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Луцький «Мотор» знають у понад 30 країнах світу

Озброєння та техніка Публікації
Прочитаєте за: 8 хв. 9 Липня 2021, 11:55

ДП «Луцький ремонтний завод “Мотор”» за своєю спеціалізацією унікальне підприємство в Україні. Тут здійснюють капітальний ремонт цілої низки авіадвигунів військової авіації. До речі, в рамках імпортозаміщення тут налагодили виробництво деталей для авіадвигунів, які раніше купували у РФ. Нині волинські «моторівці» становлять серйозну конкуренцію на світових ринках підприємствам з Польщі, Росії та інших країн.

Про сьогодення і перспективи ДП «Луцький ремонтний завод “Мотор”» наш кореспондент розмовляв з директором підприємства Володимиром Маракуліним, який очолює колектив з 2015 року.

«Луцький ремонтний завод “Мотор”» включено до переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки й безпеки держави.

— Володимире Ювеналійовичу, які види робіт і ремонтів може виконати колектив підприємства?

— Завод здійснює капітальний ремонт авіаційних двигунів АЛ-21Ф-3 і всіх комплектуючих їхніх агрегатів. Ці авіадвигуни встановлюються на літаки Су-17, Су-20, Су-22, Су-24. Також «капіталимо» авіадвигуни АЛ-31Ф і всіх комплектуючих їхніх агрегатів. Ці «движки» встановлюються на бойові літаки Су-27. Виконуємо капремонт двигунів РД-33 та всіх комплектуючих їхніх агрегатів для літаків МіГ-29. Цей тип двигуна ми ремонтуємо та обслуговуємо з 2004 року. Також виконуємо капітальний ремонт двигунів ГТДЕ-117, ГТДЕ-117(-1) та їхніх агрегатів. Ці двигуни встановлюються на літаки МіГ-29, Су-27. Крім того, капітально ремонтуємо виносні коробки агрегатів, які встановлюються на літаки Су-27. Здійснюємо ремонт 12 найменувань агрегатів двигуна Д30-КП для літака Іл-76. А ще важливо сказати про те, що в рамках проєкту імпортозаміщення підприємство налагодило виробництво комплектуючих (запчастин) для ремонту авіаційної техніки, постачальниками яких раніше були підприємства країни-агресора Російської Федерації. Наше підприємство освоїло виробництво понад 6 000 номенклатурних позицій та планується освоїти виробництво всієї номенклатури деталей авіадвигунів. А це понад вісім тисяч найменувань! Підприємство є єдиним сертифікованим та унікальним підприємством в Україні, яке виконує ремонт зазначеної авіаційної техніки.

На світовому ринку ремонт такої лінійки авіадвигунів також є у Польщі, Китаї, Індії та Російській Федерації.

До слова, ми і продукцію цивільного призначення виготовляємо. Ми випускаємо… вікна та двері з алюмінієвого та металопластикового профілю. Робимо столярні вироби. Надаємо послуги зі зварювальних, гальванічних та інших відновлювальних робіт на замовлення. Більше того, навіть теплову енергію виробляємо!

На підприємстві планують освоїти  виробництво всієї номенклатури деталей авіадвигунів. А це понад вісім тисяч найменувань. Уже освоєно виробництво понад шести тисяч!
 

Володимир Маракулін

— Як виконуєте Державне оборонне замовлення?

— Наше підприємство як співвиконавець ДОЗ виконує ремонт авіаційних двигунів для літаків МіГ-29 та Су-27, модернізацію яких здійснюють відповідно Львівський державний авіаційний завод та Запорізький державний авіаційний завод «МіГремонт». За 2019-2020 роки ДОЗ нами виконано в повному обсязі. В першому півріччі 2021 року з Повітряними Силами України укладено низку договорів закупівлі послуг з ремонту авіаційної техніки на загальну суму понад 133 мільйони гривень.

Довідково.

Історія підприємства бере свій початок з 18 серпня 1938 року. Спочатку в місті Орел були створені 284-ті стаціонарні авіаційні майстерні з ремонту військових літаків та авіаційних двигунів. Упродовж Другої світової війни майстерні «мандрували» — Саратов, Липецьк. А в 1945 році підприємство перебазували до Луцька. За роки своєї діяльності завод пройшов шлях від ремонту поршневих двигунів до ремонту сучасних турбореактивних двигунів 4-го покоління. Загалом за час існування працівники підприємства відремонтували понад 18 тисяч турбореактивних двигунів! У березні 2015 року постановою Кабміну ДП «Луцький ремонтний завод “Мотор”» включено до переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки й безпеки держави.

— Найбільше багатство кожного підприємства — кваліфіковані робочі кадри. Скажіть, чи існує нині потреба у працівниках на заводі? Якщо так, то які спеціальності у дефіциті? Чи працевлаштовуєте ви ветеранів АТО/ООС? Чи проводите навчання спеціалістів для роботи на вашому підприємстві? Чи охоче іде працювати молодь?

— Оскільки ДП  «ЛРЗ «Мотор» є виробником високотехнологічної авіаційної продукції, є потреба в постійному підтриманні відповідного кадрового потенціалу. Підприємство проводить роботу щодо навчання, підвищення кваліфікації фахівців, зайнятих на верстатному обладнанні з ЧПК та унікальних авіаційних технологічних процесів. Облікова кількість працівників становить 1108 осіб. Наразі штат працівників укомплектовано повністю! На підприємстві працює 27 ветеранів АТО/ООС.

У загальній кількості працівників  третю частину — 313 осіб — становлять високодосвідчені ветерани праці, які свій багаторічний досвід передають молоді. Постійно здійснюється омолодження колективу, середній вік працівників підприємства — 45 років.

Середньомісячна заробітна плата одного працівника на нашому авіаремонтному заводі становить 18 400 грн, що в 1,7 раза вище ніж середня зарплата по Волинській області!

— Отже, працювати на Луцькому «Моторі» — престижно й вигідно?

Безсумнівно, адже наше підприємство має стійкий фінансовий стан. Регулярно та своєчасно виплачує заробітну плату своїм працівникам. Заборгованості по виплаті зарплати за весь період не було. Крім того, відповідно до Колективного договору запроваджено низку соціальних виплат і заохочень, що входять до «соціального пакета». Середньомісячна заробітна плата одного працівника становить 18 400 грн, що в 1,7 раза вище ніж середня зарплата по Волинській області!

— «Мозок» подібних вашому підприємств — це інженери та конструктори. Чим відомі та знамениті ваші працівники КБ?

Інженерний склад нашого заводу — унікальний. Це працівники, які виконують аналітичні розрахунки, обслуговують різноманітне обладнання та устаткування, розробляють і впроваджують нові технологічні процеси, відпрацьовують ремонтну та конструкторську документації.

Серед усіх інженерів підприємства хочеться виділити таких, як Юрій Васильович Гусєв та Валентин Петрович Борищук.

Пан Юрій Гусєв довгий час очолював технічний відділ підприємства. За час роботи на підприємстві зарекомендував себе як висококваліфікований досвідчений фахівець, раціоналізатор, новатор з упровадження нових технологій ремонту деталей і вузлів авіаційної техніки, прибічник  інноваційного розвитку підприємства. Очолював роботи з освоєння капітального ремонту авіаційного двигуна РД-33, агрегатів паливної автоматики двигуна Д-30КП(КП2). Налагодив тісну співпрацю з науковими установами України та спільно з ними впровадив у виробництво підприємства низку нових технологій. Завдяки йому ми співпрацюємо з ІЕЗ імені Є. О. Патона НАН України. З державним підприємством «Інженерний центр електронно-променевого зварювання» Інституту електрозварювання імені Є. О. Патона Національної академії наук України. З державним підприємством «Український науково-дослідний інститут спеціальних сталей, сплавів та феросплавів». З ТОВ «Патон Турбайн Текнолоджіз» тощо.

Наказом Президента України від 21 серпня 2015 року Юрій Гусєв удостоєний почесного звання «Заслужений працівник промисловості України»!

Пан Валентин Борищук пройшов шлях від інженера-технолога до керівника проєктів і програм у сфері імпортозаміщення.

Проводить технологічне супроводження капітального ремонту двигунів для літаків Су-24, Су-27, МіГ-29, Іл-76. Залучений до впровадження на підприємстві заходів з імпортозаміщення — супроводжує освоєння виготовлення технологічно складних деталей і вузлів до авіаційної техніки на підприємствах України. Він у рамках співпраці з ДП «Івченко-Прогрес» ДНДІА» та ДП НВКГ «Зоря»-«Машпроєкт» організував виготовлення низки гостродефіцитних деталей і вузлів для ремонту авіаційної техніки. Крім того, завдяки його роботі за останні роки закуплено й модернізовано більше ніж 40 одиниць обладнання.

— Ви сказали про технічне оновлення виробництва. Чи можна про це детальніше?

— ДП «ЛРЗ «Мотор» проводить постійне оновлення виробничого обладнання відповідно до програми імпортозаміщення для розв’язання питань забезпечення підприємства запасними частинами та освоєння нових видів ремонту вузлів і деталей авіаційної техніки. Фінансування оновлення верстатного парку здійснюється щороку відповідно до плану капітальних інвестицій. 2018 року інвестиції у придбання та здійснення модернізації основних засобів становили 88 мільйонів гривень, у 2019-2020 роках — 100 мільйонів гривень, у 2021 році заплановані інвестиції розміром 70 мільйонів.

Найбільшими зовнішньоекономічними контрактами підприємства за останні роки були контракти на виконання капітального ремонту авіаційних двигунів для В’єтнаму та Азербайджану.

— Який портфель іноземних замовлень у підприємства? Які країни є покупцями продукції та замовниками послуг ДП «Луцький ремонтний завод “Моторˮ»?

— Авіаційна техніка, ремонт якої здійснює наше підприємство за договорами через спецекспортерів, перебуває на озброєні більш як 30 країн світу. На сьогодні серед основних наших замовників послуг з ремонту авіаційних двигунів: Польща, В’єтнам, Індонезія, Сполучені Штати Америки, Азербайджан, Ефіопія, Бангладеш, М’янма, Індія.

Найбільшими зовнішньоекономічними контрактами підприємства за останні роки були контракти на виконання капітального ремонту авіаційних двигунів для В’єтнаму та Азербайджану.

У цьому контексті важливо додати, що, згідно з постановою Кабінету міністрів України від 16 грудня 2020 року, Державне підприємство «Луцький ремонтний завод “Мотор”» отримало повноваження на здійснення експорту послуг та експорту товарів власного виготовлення, що відкриває нові можливості для підприємства на зовнішньому ринку, зокрема суттєво підвищує конкурентоспроможність на міжнародному ринку.

Фото з архіву ДП «Луцький ремонтний завод «Мотор»

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
Третя захопила п’ятьох — на Харківщині наші поповнили обмінний фонд

Третя захопила п’ятьох — на Харківщині наші поповнили обмінний фонд

Бійці Третьої штурмової бригади провели успішні контратакувальні дії на позиціях противника в районі Харківщини й полонили 5 росіян.

На Київщині уламки російського дрона впали на будинок, виникла пожежа

На Київщині уламки російського дрона впали на будинок, виникла пожежа

На Київщині внаслідок падіння уламків ворожого безпілотника загорівся приватний житловий будинок.

Наша авіація пошкодила наземну станцію БПЛА окупантів

Наша авіація пошкодила наземну станцію БПЛА окупантів

На кордоні з Чернігівською та Сумською областями противник з території рф активно застосовує артилерію та авіацію по районах українських населених пунктів.

На Херсонщині під російський удар потрапили школа та критична інфраструктура

На Херсонщині під російський удар потрапили школа та критична інфраструктура

На Херсонщині станом на ранок 16 жовтня за добу внаслідок російської агресії шестеро людей дістали поранення.

Німецька якість на Курщині — БМП Marder розстрілює посадку з ворожими позиціями

Німецька якість на Курщині — БМП Marder розстрілює посадку з ворожими позиціями

Механізована рота 225 штурмового батальйону на своїх Marder розтрощила росіян на Курському напрямку.

В Україні хвилина мовчання

В Україні хвилина мовчання

Згідно з указом Президента України Володимира Зеленського № 143/2022, хвилина мовчання проводиться щодня о 9:00, її оголошують у всіх засобах масової інформації.

Захищаємо світ

00
00
00
ВАКАНСІЇ

Водій-електрик, військовослужбовець у ЗСУ

від 50000 до 120000 грн

Київ

66 ОМБр ім. князя Мстислава Хороброго

Радіотелефоніст, військовослужбовець

від 20500 до 120500 грн

Київ

Військова частина А7039

Артилерист

від 21000 до 121000 грн

Вся Україна

1 центр рекрутингу Сухопутних військ ЗСУ

Радіотелеграфіст у 66 ОМБр ім. князя Мстислава Хороброго ЗСУ

від 50000 до 120000 грн

Київ, Київська область

Оператор FPV-дронів

від 20000 до 125000 грн

Богодухів

209 батальйон Сил ТрО

Звязківець

від 21000 до 121000 грн

Київ

1 відділ Сватівського РТЦК та СП