Нині Євген Миколайович воює на сході України. Нещодавно він завітав до АрміяInform і розповів про досвід історика, який став учасником вікопомних подій останнього…
Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень. Читайте також про перспективні безпілотники, протикорабельні крилаті ракети нового покоління та надзвукові ракети-мішені.
Німецький оборонний концерн Rheinmetall підтвердив, що 209 нових бойових машин піхоти Lynx, що нещодавно були замовлені Угорщиною у німецької компанії, оснащуватимуться системою активного захисту StrikeShield Hard-kill від Rheinmetall або APS. Про це повідомляє Defence-blog.
При цьому Угорщина є останнім замовником цієї інноваційної технології, постачання якої здійснюватиме компанія Rheinmetall Protection Systems GmbH. Вартість замовлення перевищує 140 мільйонів євро.
Система StrikeShield – третє і останнє покоління широковідомої технології Active Defense System (ADS) компанії Rheinmetall, що являє собою особливий варіант системи Hard-kill APS. Це розподільна система, датчики і засоби захисту якої інтегровані в контури всього автомобіля. Серед інших переваг StrikeShield має найнижчі викиди в електромагнітному спектрі на ринку, а також найшвидший час реакції у випадку засідки й завдавання множинних ударів.
APS StrikeShield буде механічно інтегрована в гібридну броню на Lynx. Замість звичайних пасивних броньованих модулів платформа оснащуватиметься пасивними броньованими плитками, що мають компоненти APS між зовнішньою і внутрішньою плитами, встановленими на корпусі транспортного засобу.
– Ефекти, від яких захищає пасивна броня, стандартизовані й вже добре вивчені. Натомість ми бачимо величезні переваги гібридних конструкцій. Вони дозволяють нам набагато краще управлятися з новими ефектами і загрозами, такими, як залишкова енергія від збитої ракети, що вражає транспортний засіб. У такий спосіб поєднання наших пасивних і активних технологій в гібридних системах пропонує унікальні переваги щодо можливостей захисту, а також щодо ваги і економічності, – зазначив з цього приводу генеральний директор Rheinmetall Protection Systems GmbH Манфред Салком.
Нещодавно американські військові здійснили випробувальний запуск невеликого за розмірами безпілотника Agile-Launch Tactically Integrated Unmanned System з бази надлегкого тактичного транспортного засобу. Як носій для цього БПЛА, відомого під абревіатурою ALTIUS, використали легкий багатоцільовий повнопривідний автомобіль DAGOR з колісною формулою 4х4.
Застосування в майбутньому в значній кількості невеликих безпілотників, що запускаються з транспортних засобів, дозволить американській армії значно розширити свої можливості для вирішення різного роду місій. Від розвідки та радіоелектронної боротьби до оперативного запуску безпілотників-камікадзе для атак наземних цілей, зокрема з можливістю об’єднання їх у рій.
Як з’ясувалося, з борта військового багатоцільового автомобіля DAGOR запустили безпілотник ALTIUS-600, створений інженерами компанії Area-I. Цей БПЛА має наступні габаритні характеристики: діаметр корпусу – 6 дюймів (15,24 см), розмах крил, що складаються, – 100 дюймів (254 см), максимальна довжина – 40 дюймів (101,6 см). Заявлена вага безпілотника становить 20 27 фунтів (9 – 12,25 кг), при вазі корисного навантаження 3-7 фунтів (1,36-3,18 кг).
Пневматична інтегрована система запуску і розміщення в пускових контейнерах, що нагадують збільшені тубуси, забезпечує автономним БПЛА швидкий запуск і готовність до роботи за лічені хвилини. Вся лінійка ALTIUS – це модульні безпілотники з замінною носовою частиною. Таке рішення забезпечує широку варіативність доступного корисного навантаження і бойових завдань, що виконуються.
Як запевняють розробники, безпілотний літальний апарат ALTIUS-600 здатний перебувати в повітрі понад чотири години, виконуючи різні бойові завдання. Можливо, всі безпілотники серії отримали гібридну силову установку зі штовхаючим повітряним гвинтом, що забезпечує апаратурі покращену витривалість та велику тривалість польоту. При цьому максимальна дальність польоту для моделі ALTIUS-600 заявлена на рівні 440 км.
Уряд Румунії підписав угоду з ВМС США про закупівлю берегових комплексів, оснащених новітніми протикорабельними ракетами NSM. Як повідомляє Naval News з посиланням на розробника системи Raytheon Missiles & Defense, таким чином Будапешт став першим іноземним покупцем цих комплексів.
Віцепрезидент із військово-морських озброєнь в Raytheon Missiles & Defense Кім Ернзен з цього приводу зазначив, що купуючи NSM, Румунія робить ще один крок на шляху до модернізації власних збройних сил і відтепер Бухарест приєднається до ВМС США і двох інших союзників по НАТО в експлуатації протикорабельної крилатої ракети останнього покоління.
Протикорабельна ракета п’ятого покоління середньої дальності NSM (Naval Strike Missile) розроблена норвезькою компанією Kongsberg. Вона призначена для ураження як надводних, так і наземних цілей на дальності до 185 км. Низьколетюча ракета здатна огинати ландшафт, а для наведення на ціль використовує пасивні системи. За заявою розробників, усе це в комплексі із застосуванням передових матеріалів ускладнює виявлення NSM засобами ППО.
Ці ракети поставлені на озброєння фрегатів Королівського військово-морського флоту Норвегії типу «Фрітьоф Нансен» і корветів класу «Скьyoльд». Також NSM використовують ВМС Польщі. У 2018 році американські ВМС вибрали норвезьку ракету як перспективну зброю для нових кораблів, а в 2019-му NSM замовив Корпус морської піхоти США. ВПС Сполучених Штатів адаптують авіаційну версію цього боєприпасу – JSM для застосування в складі озброєння винищувачів F-35A.
Компанія Thales поставила Naval Group першу цифрову РЛС Sea Fire для інтеграції до складу обладнання французьких фрегатів нового покоління типу FDI («Бельхарра»). Як уточнює Naval News, радарна система доставлена на верф в Лорьяне, де її встановлять на перший корабель цього класу.
Радіолокаційна система Sea Fire оснащена чотирма антенами з активною фазованою решіткою з цифровим скануванням. РЛС здатна одночасно відстежувати до 800 цілей на площі в кілька сотень квадратних кілометрів з охопленням 360° за азимутом і 90° за кутом місця (дальність виявлення повітряних цілей – до 500 км, надводних – 80 км).
Радари Sea Fire виготовлені із застосуванням нітриду галію. Нітриди галію – передові матеріали для мікроелектроніки, які приходять на зміну кремнію: вони витримують більш високі температури і забезпечують більш високі потужності струму. Зокрема нітриди галію використовуються в новітніх американських РЛС лінійки SPY-6, якими оснащуються есмінці класу «Арлі Берк».
Будівництво першого фрегата типу FDI, «Адмірал Ронарк», стартувало на верфі в Лорьяне в жовтні 2019 року з церемонії різання сталі. Закладка корабля очікується в листопаді поточного, а передача ВМС Франції запланована на 2024-й.
Загалом, ВМС Франції мають отримати п’ять фрегатів типу FDI. Вони замінять кораблі класу «Лафайєт» з водотоннажністю 3600 тонн, що введені до складу флоту в період з 1996 по 2001 роки.
Третій з чотирьох фрегатів класу F125 «Саксонія-Ангальт», замовлених міноборони Німеччини, офіційно прийнятий на озброєння німецького флоту. Як уточнює Naval Today, урочиста церемонія відбулася на військово-морській базі Хеппенсер-Грод в Вільгельмсхафені 17 травня.
Водотоннажність фрегата класу F125 – 7200 тонн, довжина корпусу – 149,5 метра, ширина – 18,8 метра, осадка – 5 метрів. Газотурбінна енергетична установка дозволяє кораблю розвинути швидкість до 26 вузлів. Дальність плавання – 4000 миль. Екіпаж – 126 осіб, плюс можливе додаткове розміщення понад 60 морських піхотинців.
Корабель озброєний 127-мм артустановкою від італійської групи Leonardo, двома 27-мм зенітними арткомплексамі MLG 27, протикорабельними ракетами «Гарпун», зенітно-ракетними комплексами RAM, п’ятьма 12,7-мм кулеметами і двома 324-мм тритрубними торпедними апаратами. Також на борту базуються два багатоцільових вертольоти NH90 і чотири надувні човни з жорстким корпусом типу RIB.
Передбачається, що в рамках концепції інтенсивного застосування фрегати класу F125 зможуть залишатися в оперативній зоні до двох років.
Корпорація Northrop Grumman отримала від ВМС США контракт на виробництво 18 додаткових надзвукових ракет-мішеней GQM-163A «Койот». Вона оснащена твердопаливним прискорювачем Hercules MK70 і маршовим двигуном MARC-R-282. Як уточнює Naval Today, сума угоди склала 55,4 млн доларів, а загальна кількість замовлених американським флотом мішеней «Койот» зросла до 218 одиниць.
Щоб підвищити ефективність і заощадити час на виробництво цих ракет, компанія Northrop Grumman використовує технологію 3D-друку для створення зразків і інструментів, а також для модифікації дизайну прототипів.
При цьому для ВМС США ракети «Койот» стали доступними у фінансовому плані мішенями для відпрацювання захисту від атаки протикорабельними крилатими ракетами. У разі імітації низької цілі GQM-163A розвиває швидкість понад 2,5 числа Маха (3063 км/год) або понад 3,5 числа Маха (4288 км/год) при атаці з висоти 15800 метрів.
Підготував Сергій Воронков
У ніч на 29 березня противник завдав потужного ракетного-авіаційного удару по об’єктах паливно-енергетичного сектору України, застосувавши різні типи ракет та ударні БПЛА. Усього ворог задіяв 99 засобів повітряного нападу, з яких 84 були знищені українськими захисниками неба.
У Черкаській області внаслідок ракетного обстрілу рф є влучання по об'єкту енергетичної інфраструктури.
Загалом протягом ночі та під ранок сили протиповітряної оборони знищили над Дніпропетровською областю 24 повітряні цілі.
Протягом минулої доби, 28 березня, противник вкотре обстрілював Херсонщину, внаслідок атаки 1 людина загинула, ще 8 — дістали поранення.
Військові рф провели масштабну аеророзвідку перед тим, як завдати масованого ракетного удару по Україні сьогодні вночі.
Цієї ночі в небі над Дніпропетровською областю сили ППО збили 10 безпілотників — у Павлоградському, Криворізькому, Дніпровському, Кам'янському районах.
Захищаємо світ
Нині Євген Миколайович воює на сході України. Нещодавно він завітав до АрміяInform і розповів про досвід історика, який став учасником вікопомних подій останнього…