Про це АрміяInform розповів військовий експерт Петро Черник. Підтверджена інформація, що в Криму розгорнуть комплекси С-500, яких усього є 16 одиниць — На сьогоднішній день стоїть питання,…
Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння й військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень.
Торік на верфі військово-морської бази у Тулоні атомний підводний човен Perle був серйозно пошкоджений пожежею. Щоб його відновити, Міноборони Франції ухвалило унікальне рішення — використати частину від іншої субмарини Saphir, повідомляє Defence Express.
Ударна атомна субмарина ВМС Франції S606 Perle загорілася під час ремонтних робіт. Пожежа тривала кілька годин і суттєво пошкодила носову частину підводного човна. Обшивка носової частини з композитних матеріалів, під якою розташована антена гідролокатора, була знищена повністю. Тож у Франції ухвалили цікаве рішення, яке чимось нагадує створення такого собі морського «Франкенштейна», — відбудувати S606 Perle за рахунок частин від різних підводних човнів.
Відповідно до плану робіт найбільш пошкоджена під час пожежі носова частина Perle мала бути відокремлена й замінена носовою частиною однотипного підводного човна S602 Saphirе, виведеного зі складу французького флоту в липні 2019 року. 10 грудня 2020 року на транспортному судні Rolldock Storm атомний підводний човен з Тулона відправили в Шербур.
Усі заходи з відновлення човна проводять у центрі французького підводного кораблебудування на арсеналі суднобудівного об’єднання Naval Group у Шербурзі, куди пошкоджена Perle була доставлена з Тулона. Завершити всі роботи планується до кінця поточного року, після чого субмарина Perle пройде капітальний ремонт і повернеться до складу ВМС Франції у 2023 році.
Довідково. Perle — найновіша із шести субмарин типу Rubis. Її вік — 27 років. Це найменші ударні атомні субмарини у світі. Вони озброєні чотирма торпедними апаратами, придатними для стрільби крилатими ракетами Exoset. Під час навчань ВМС НАТО у 2015 році підводний човен типу Rubis зміг підібратися непоміченим до авіаносця США Theodore Roosevelt і умовно знищити його.
12 липня 2019 року на арсеналі французького суднобудівного об’єднання Naval Group у Шербурзі відбулася офіційна церемонія спуску на воду (фактично виведення з будівельного цеху) головного французького атомного багатоцільового підводного човна Suffren нового типу Barracuda (будівельний номер Q 284). Необхідність відновлення атомної субмарини ВМС Франції S606 Perle викликана низькими темпами будівництва нових французьких атомних багатоцільових підводних човнів типу Barracuda. Очікується, що до кінця 2027 року буде введено в дію тільки чотири із шести запланованих човнів типу Barracuda, що примушує Францію зберігати у строю останні два човни типу Rubis (S 605 Améthyste і S 606 Perle) до 2030 року.
Нідерланди отримали для національних повітряних сил перший модернізований транспортний гелікоптер CH-47F MYII CAAS (Common Avionics Architecture System) Chinook, йдеться у пресрелізі Міністерства оборони Нідерландів.
Офіційна церемонія відбулась 14 квітня 2021 року на авіабазі Гільзе-Рейен. Традиційно для авіаційних церемоній зустрічали гелікоптер водяною аркою.
Транспортні гелікоптери CH-47F MYII CAAS Chinook мають сучасну кабіну з новим навігаційним обладнанням. Особовий склад нідерландських повітряних сил, що експлуатуватиме гелікоптери, проходив навчання у США на авіабазі Форт Гуд (Fort Hood AFB) у Техасі. Експлуатація розпочалась у серпні 2020 року.
У 2015 році уряд Нідерландів погодився замінити 11 наявних CH-47D Chinook. Починаючи з 1995 року, на озброєння Королівських ПС Нідерландів були прийняті 13 вертольотів CH-47D, два з яких були втрачені під час операції НАТО в Афганістані у 2005 році.
Упродовж 2008-2012 років за контрактом 2007 року було отримано ще 6 нових вертольотів CH-47F, які за новою угодою також будуть модернізовані. У березні 2015 року Держдепартамент США схвалив постачання Нідерландам у межах програми «Іноземні військові продажі» 17 вертольотів CH-47F Chinook, а також пов’язаних з контрактом обладнання і послуг загальною вартістю до 1,5 млрд доларів.
Загалом у результаті на озброєнні будуть 20 гелікоптерів у версії CH-47F. Вони будуть виконані в єдиній конфігурації CH-47F MYII Common Avionics Architecture System (CAAS), адаптованій під вимоги Королівських повітряних сил Нідерландів, що дозволить знизити витрати у процесі їхньої експлуатації.
Корейський KF-16D використовується для тестування оновленої версії F-16V на базі ПС США Едвардс, повідомляє Scramble. Після модернізації літака KF-16D Block 52N Fighting Falcon, здійсненою компанією Lockheed Martin у рамках корейської програми оновлення F-16, винищувач з реєстраційним номером 92-4046 тимчасово передали 416-й льотній випробувальній ескадрильї (FLTS) «Черепи» 412-го випробувального крила ПС США (USAF). Використовується як випробувальний літак на авіабазі Едвардс (AFB) у Каліфорнії.
Повітряна машина нині використовує маркування USAF (Повітряних сил США) і використовується для випробування елементів модернізації у програмі оновлення F-16V. Компанія Lockheed Martin отримала контракт на 1,2 мільярда доларів на модернізацію всіх 130 винищувачів KF-16C/D Block 50/52 ВПС Республіки Корея (ROKAF) на вдосконалену конфігурацію F-16V.
Широка модернізація та оновлення в рамках цієї комплексної програми вдосконалення включає бортову РЛС AESA з активною фазованою антенною решіткою, модульний комп’ютер місії, багатофункціональну систему розподілу інформації — спільну тактичну радіосистему (MIDS-JTRS), нашоломну систему прицілювання та виведення корисної інформації для пілота — II (JHMCS II), вдосконалену бортову систему запобігання радіолокаційному опроміненню AN/ALR-56M, комбінований транспондер запитувача AN/APX-126 та центральний дисплей у кабіні пілота.
Варто нагадати, що 9 квітня в Південній Кореї на підприємстві компанії Korea Aerospace Industries відбулася презентація першого побудованого літака за програмою KF-X. Це спільний проєкт Республіки Корея та Індонезії з розподілом участі в 80 % і 20 % відповідно.
Новий літак отримав назву KF-21. KF-21 — двомоторний надзвуковий літак довжиною 13, висотою 4,5 і з розмахом крила 14 метрів. Планується виробляти версії для екіпажу з 1 і 2 пілотів.
Перед серійним випуском буде побудовано 6 прототипів. Ще два до кінця цього року та три у 2022-му. Загалом планується побудувати 40 літаків до 2028 року і 120 до 2032-го. Вартість програми зі створення літака була заявлена у сумі 5,2 млрд доларів.
Туреччина завершила розроблення далекобійної авіаційної керованої ракети BOZDOĞAN класу «повітря-повітря». Про це у своєму Twitter повідомив президент Туреччини Раджеп Ердоган.
Таким чином Туреччина змогла ввійти до числа небагатьох країн, що мають технології для розроблення й виробництва таких ракет.
Довідково. Bozdoğan — це далекобійна, високоманеврова ракета з радіолокаційною головкою самонаведення. Вона одна з двох, що розробляється в рамках розроблення турецьких ракет «повітря-повітря».
Проєкт розроблення ракет Gökdoğan і Bozdoğan розпочався у 2013 році. Він покликаний замінити на озброєнні аналогічні боєприпаси для багатоцільових літаків F-16 турецької армії. Gökdoğan розробляється як ближньої дальності, високоманеврова ракета з тепловізійною головкою самонаведення. Її випробування були завершені у січні 2020 року.
Польща отримає від США військово-транспортні літаки C-130H Hercules. Мова йде про 5 вживаних бортів із запасів надлишкового майна повітряних сил США, повідомив цього тижня міністр оборони Республіки Польщі Маріуш Блащак.
За інформацією польського урядовця, літаки підуть до 33-ї транспортно-авіаційної бази (Повідз). Перший літак має бути переданий до кінця цього року. Як інформує портал ZBIAM, усі літаки повинні бути прийняті за процедурою EDA — безоплатно. Міністерство національної оборони заплатить 14,3 млн доларів за збереження й підготовку транспортування до Польщі.
За даними Міністерства оборони США, пропозиція передати Польщі п’ять літаків C-130H Hercules була зроблена 28 березня 2019 року. Нині Польща експлуатує 5 літаків C-130E.
Корейська народно-демократична республіка збудувала субмарину водотоннажністю 3000 тонн. Як передає Укрінформ з посиланням на агентство Yonhap, про це свідчать дані розвідки Республіки Корея та США.
За інформацією Yonhap, під час демонстрації нового підводного човна КНДР може провести випробування балістичної ракети, наприклад Пуккиксон-3 (Полярна зоря – 3).
Один зі співрозмовників додав, що КНДР «вибирає відповідний час, щоб представити субмарину з найбільшим стратегічним ефектом, включаючи збільшення тиску на США». І південнокорейські, і американські розвідувальні служби вважають, що Північна Корея вже закінчила будувати 3000-тонну субмарину, про яку повідомили в липні 2019 року, — розповіли джерела агентства.
Найбільші до цього підводні човни КНДР класу Romeo мали довжину у 76 метрів та 6-7 метрів у ширину й підводну водотоннажність у 1800 тонн. Новий підводний човен може бути найбільшим з коли-небудь побудованих у КНДР з моменту створення фрегатів класу Najin (оскільки даних за назвами та класами військових кораблів у КНДР немає, то заведено називати їх за верф’ю, де вони побудовані).
Можна припустити, що максимальна дальність плавання нової субмарини становитиме близько 2000-3000 км. У листопаді 2020 року з’явилась інформація про будівництво КНДР двох великих субмарин — модернізація наявного підводного човна класу Romeo та одна нового типу. Основним ударним озброєнням є комплекс з однією або двома балістичними ракетами KN-11 (назву дала розвідка США, у КНДР її назва Bukkeukseong-1).
За припущеннями розвідки, це судно може бути наступником підводного човна класу Gorae, які здатні нести балістичні ракети. Для можливості запуску балістичних ракет з підводних човнів у КНДР проводили низку випробувань із занурювальним стендом.
Підготувала Тетяна МОРОЗ
У Чорному морі в суботу перебувають 16 ворожих кораблів, 7 з яких є носіями крилатих ракет «калібр» загальним залпом до 48 ракет.
У Херсоні вдень 14 вересня двоє людей постраждали через російський удар.
Пілоти 1 штурмового батальйону 92 штурмової бригади імені кошового отамана Івана Сірка помітили та уразили купу ворожих боєприпасів, складених просто неба, вірніше, під деревом.
Загальні втрати російської армії на східному напрямку 13 вересня склали 1056 окупантів та три танки.
В районі Вовчанська на Харківському напрямку з’явились кадирівські спецпризначенці з підрозділу «ахмат». Внаслідок цього солдати російської окупаційної армії стали частіше накладати на себе руки прямо на полі бою.
Чоловік 54 років, водій енергетичного підприємства загинув, ще 7 працівників отримали поранення та були госпіталізовані.
Захищаємо світ
від 25000 до 125000 грн
Одеса
35 ОБрМП ім. контр-адмірала Михайла Остроградського
Про це АрміяInform розповів військовий експерт Петро Черник. Підтверджена інформація, що в Криму розгорнуть комплекси С-500, яких усього є 16 одиниць — На сьогоднішній день стоїть питання,…