Про це АрміяInform розповів військовий експерт Петро Черник. Підтверджена інформація, що в Криму розгорнуть комплекси С-500, яких усього є 16 одиниць — На сьогоднішній день стоїть питання,…
У 70-х роках виникла серйозна потреба у створенні броньованих автомобілів, які б могли ефективно витримувати підриви. Адже машини без протимінного захисту отримували катастрофічні пошкодження від протитанкових мін і саморобних вибухових пристроїв, особовий склад зазнавав втрат. Перші розробки броньованих автомобілів, спеціально захищених від мін, відбувалися протягом війни в Південній Родезії, особливо коли вона поширилася на територію ПАР. До речі, ця країна фактично й дала поштовх до розвитку MRAP (англ. Mine Resistant Ambush Protected) — машин із захистом від мін і засідок. Власне, про найкращі з них сьогодні й піде мова.
Статистика свідчить, що 63 % убитих і 69 % поранених в Іраку військовослужбовців США — це втрати від саморобних вибухових пристроїв. Тому у 2006 році Пентагон запустив програму MRAP з виготовлення броньованих автомобілів.
Бронеавтомобіль International MaxxPro MRAP вироблений корпорацією Navistar International (США) та прийнятий на озброєння Корпусу морської піхоти США у грудні 2007 року. Міноборони США підписало контракт на поставлення близько 1,2 тис. машин для термінового переоснащення військ в Іраку і заміни нам добре відомого «Хамві» в усіх передових частинах збройних сил США. Потім кількість замовлень зросла і нині становить понад 5,2 тис. машин. Цікавим фактом є те, що доставка одного броньовика повітрям із США до Іраку обійшлася США в $ 750 тисяч, тобто дорожче, ніж сам MaxxPro ($ 548 тисяч).
Варто відзначити, що під час випробувань з’ясувалося, що MaxxPro здатний захистити екіпаж у разі наземного вибуху міни до 7 кг у тротиловому еквіваленті, при цьому — без значних пошкоджень автомобіля. Загальна маса машини з особовим складом — в межах 14 т, саме шасі (підвіска і мости) неброньовані.
MaxxPro належить до 1 і 2 категорії захисту стандарту STANAG 4569 залежно від компонування. Для більшої вантажопідйомності MaxxPro Plus виготовляється з подвійними задніми колесами. Особливістю конструкції є те, що захищений корпус з V-подібним дном монтується на незахищеному шасі. Форма днища спрямовує силу вибуху в бік від кабіни, де перебуває екіпаж машини. Захищена капсула не має зварної конструкції. Її панцирні плити кріпляться на болтах, що полегшує ремонт і збирання машин на підприємстві. Екіпаж здебільшого становить 3+7 осіб залежно від модифікацій MaxxPro, які є дуже різними, як-от транспорт евакуації, патрулювання, командний пункт тощо.
Розробником конструкції бронеавтомобіля Cougar стала Південно-Африканська Республіка. Бронеавтомобіль випускає американська компанія Force Protection, Inc з 2002 року, він посів гідне місце на оборонному ринку США. Cougar також входить до програми міністерства оборони США MRAP, американський уряд замовив близько 3,5 тис. одиниць цієї техніки.
Від мінної небезпеки особовий склад захищає V-подібне днище, яке перерозподіляє енергію вибухової хвилі в бік від екіпажу. І якщо в MaxxPro, про який йшлося вище, захист стосувався лише особового складу, то в Cougar захищене й моторне відділення.
Екіпаж бронеавтомобіля становить залежно від модифікації з колісною формулою 4х4 до 2+4 осіб, з 6х6 — до 2+8 осіб.
Cougar може виконувати низку завдань, як-от: командування й управління, патрулювання, підтримка конвоїв, спостереження, розвідка, евакуація поранених тощо.
Варто відзначити, що цей бронеавтомобіль є вкрай ремонтопридатним. Його експлуатація під час бойових дій показала, що навіть після серйозних поломок або пошкоджень машину за кілька годин можна повернути до строю. Доведена бойова живучість породила для особового складу тезу «піти куди завгодно, зробити що завгодно і повернутися додому, щоб розповісти про це».
Автомобілі MaxxPro і Cougar мають великі габарити, що ускладнює їхній рух на гірських дорогах із ґрунтовим покриттям. Тому став необхідним маневрений і невеликий автомобіль, який при цьому міг би захистити особовий склад від мін, саморобних вибухових пристроїв і засідок. У жовтні 2009 року на озброєння армії США надійшли Oshkosh M-ATV — середні бойові бронеавтомобілі. Компанія Oshkosh Corporation згідно з програмою Міністерства оборони США MRAP розробляла їх на основі досвіду війни в Афганістані та Іраку.
Автомобіль M-ATV має захищене від мін шасі з інтелектуальною незалежною підвіскою TAK-4, яка забезпечує найкращу у своєму класі мобільність і довговічність. Зі свого боку конфігурація броні забезпечує надійний захист екіпажу під час руху найскладнішою місцевістю. V-подібне днище корпусу захищає екіпаж від вибуху. На турелі можна встановлювати кулемет 7,62-мм, гранатомет 40-мм або кулемет 12,7-мм Browning M2, протитанкові керовані ракети. Екіпаж — 4 особи та 1 оператор зброї.
M-ATV здатний виконувати завдання на будь-якій ділянці поля бою й може бути командним пунктом, використовуватися для транспортування військ як носій озброєння або ракетної системи й навіть як швидка допомога. До речі, армія США від початку експлуатації замовила понад 8 тис. одиниць цієї техніки.
В новинах ворожих телеканалів нова українська зброя посідає чільне місце. путінські ЗМІ визнають ефективність дронів з термічним зарядом.
На позиції українських десантників вчора у Курській області ворог кинув 14 одиниць військової техніки з яких два танки, одинадцять БМД та один БТР зі складу однієї з військових частин ВДВ російської федерації.
Президент Володимир Зеленський повідомив про повернення ще 103 українських воїнів з російського полону.
До двох тисяч фахівців зі сфери ІТ працюють наразі в Силах оборони України.
Бійці 118 бригади тероборони ЗСУ показали, як погано для росіян закінчилися їх спроби протидіяти нашому дрону з термічним зарядом.
Міністерство оборони України оприлюднило відеоінструкцію щодо алгоритму створення електронних рапортів у застосунку Армія+.
Захищаємо світ
від 20000 до 50000 грн
Кропивницький
121 окрема бригада територіальної оборони
Про це АрміяInform розповів військовий експерт Петро Черник. Підтверджена інформація, що в Криму розгорнуть комплекси С-500, яких усього є 16 одиниць — На сьогоднішній день стоїть питання,…