Упродовж цього періоду новобранець проходить не лише фізичне тренування, а й внутрішнє становлення — вчиться діяти в колективі, працювати під тиском, приймати відповідальність і мислити як воїн….
«Особливий випадок» — так льотчики називають аварійну ситуацію в небі. Крім потреби збереження техніки, головне завдання — врятувати життя, тож здебільшого вихід з екстремальної ситуації — евакуація пілота й екіпажу. А що далі? Що робити після приземлення? Куди йти і хто допоможе?
На ці питання стажист АрміяInform спробував знайти відповіді в Центрі управління пошуково-рятувального забезпечення польотів авіації Збройних Сил України. У Центрі зазначають, що пошуково-рятувальне забезпечення є одним з видів забезпечення польотів авіації. Без будь-якого з видів забезпечення польоти не відбуватимуться. У чому суть? Пілот повинен знати, що в разі якоїсь екстремальної чи аварійної ситуації в польоті за ним вийдуть фахівці, які його знайдуть, урятують та евакуюють. Кожне повітряне судно обладнане системою радіозв’язку та навігацією, і пілотові достатньо подати сигнал в ефір про поломку чи аварію, тоді пошуково-рятувальні сили й засоби приходять у стан першої готовності.
У мирний час пошук і рятування здійснюють у єдиній системі проведення авіаційних робіт з пошуку й рятування — це державна система, в якій авіаційні рятувальники працюють разом з фахівцями ДСНС України. На забезпеченні польотів є пошуково-рятувальні літаки та вертольоти, рятувальні парашутно-десантні групи, наземні пошуково-рятувальні групи, а також пожежники й медичні підрозділи. На борту пошуково-рятувального повітряного судна чергує група з двох-трьох підготовлених людей зі спеціальним обладнанням і спорядженням, яке потрібне для десантування в разі неможливості дістатися до постраждалого посадковим способом, а наземні підрозділи зі свого боку виконують обов’язки на землі, в районі аеродрому. Варто зауважити, що саме фахівці пошуково-рятувальних і парашутно-десантних служб укладають парашути для льотного складу, опечатують їх і передають бортовому техніку, який вкладає їх у крісла літака.
Ще одним з основних завдань пошуково-рятувальної та парашутно-десантної служби є проведення підготовки льотного складу до вимушеного покидання повітряного судна та до дій в умовах автономного існування, простими словами, виживання в екстремальних умовах. Усе ж таки пілот чи екіпаж повітряного судна може опинитися і в епіцентрі бойових дій, і просто в незнайомій місцевості, тому часу на «подумати» може й не бути, а діяти треба оперативно: хто краще себе збереже, як не ти сам!? Кожен пілот повинен знати порядок покидання повітряного судна й уміти користуватися наявною парашутно-десантною технікою та спеціальним спорядженням, тому інструктажі та тренування з вимушеного покидання літака проходять щомісяця і перед кожними польотами. Крім цього, інструктори проводять з льотним складом заняття з виживання — кількаденні виходи на незнайому територію, наприклад, ліс або взагалі безлюдна місцевість.
— Для більшої зрозумілості варто додати, що все залежить від самого себе, і головне — оцінити обстановку після аварії, зрозуміти, куди і як рухатися, чи виходити на незахищений радіозв’язок чи ні, — розповідає начальник відділу контролю та підготовки пошуково-рятувальних сил і засобів підполковник Юрій Сметана. — Ключовим поняттям, про яке треба пам’ятати взагалі кожному, є «правило ТРЬОХ»: людина може жити без повітря 3 хвилини, без тепла — 3 години, без води — 3 дні, без їжі — 3 тижні.
Офіцер додає, що у мирний час члени екіпажу, який аварійно покинув літак, мають зібратися біля місця падіння повітряного судна, а під час бойових дій місце збору визначає командир. Не варто забувати і про те, що кожним парашутом можна зігрітися, замотатися, зробити укриття, обладнати намет, а щодо виживання загалом — усе ж таки варто навчитися орієнтуватися на місцевості та знати порядок виходу на зв’язок, корисними будуть і знання з тактичної медицини.
Щодо кваліфікації спеціалістів пошуково-рятувальної та парашутно-десантної служби можна не сумніватися. Наші рятувальники тісно співпрацюють з колегами з ВПС Нацгвардії штату Каліфорнія та Збройних сил Великої Британії (в межах тренувальної місії Orbital), де на дуже високому рівні поставлена підготовка з екстремального виживання. Підполковник Юрій Сметана зауважує, що, попри краще спорядження американських і данських спеціалістів, наші рятувальники не відстають у підготовці та якості виконання поставлених завдань.
— Ми плануємо налагодити співпрацю з міжнародними партнерами, створити центр виживання, який було втрачено після тимчасової окупації Криму, вдосконалити програми підготовки авіаційних рятувальників і льотного складу й поступово переходити зі старих стандартів і програм на нові, наближені до стандартів НАТО, — додає офіцер.
Роман Рибачук для АрміяInform
@armyinformcomua
До шести років ув’язнення засуджено іноземця, який намагався передати секретну технічну документацію на український літак іноземній спецслужбі.
Через скоординовану мережу анонімних акаунтів і блогерів поширюється фейкова інформація про те, що Данія нібито «призупинила фінансування виробництва українських озброєнь».
За доказовою базою Служби безпеки реальні терміни ув’язнення отримали ще одинадцять зрадників, які перейшли на бік ворога і воювали проти Сил оборони на Донеччині та Луганщині.
Міністр оборони України Денис Шмигаль провів зустріч із делегацією НАТО на чолі з постійним представником США при Альянсі Метью Вітакером.
У Ніжинському районі Чернігівської області під час проведення польових робіт здетонував залишений російський безпілотний літальний апарат.
Пілоти батальйону Signum влучним ударом знищили контрольно-спостережний пункт (КСП) окупантів на Лиманському напрямку, виявивши його завдяки характерному «червоному маркеру», поміченому під час аеророзвідки.
від 25000 до 125000 грн
Одеса
35 ОБрМП ім. контр-адмірала Михайла Остроградського
від 24000 до 54000 грн
Степанівка, Сумська область
Упродовж цього періоду новобранець проходить не лише фізичне тренування, а й внутрішнє становлення — вчиться діяти в колективі, працювати під тиском, приймати відповідальність і мислити як воїн….