ТЕМИ
#ТЕРОБОРОНА #СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: сучасні фрегати, універсальний десантний корабель і нові балістичні ракети

Прочитаєте за: 6 хв. 16 Січня 2021, 10:14 11

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень. Читайте також про гвинт, надрукований на 3D-принтері, розроблення танкового двигуна, льотні випробування ударного БПЛА та технічне обслуговування культових військових літаків.

ВМС США оприлюднили програму будівництва нових фрегатів

У 2021 році має завершитися детальне проєктування багатоцільових фрегатів класу FFG-62 Constellation («Сузір’я»), призначених для ВМС США. Про це повідомляє Naval News з посиланням на керівника відповідної програми американського флоту капітана Кевіна Сміта.

За його словами, до кінця 2021 фінансового року (30 вересня) завершиться критичний аналіз проєкту (CDR) й оцінювання готовності виробництва (PRR). На рубежі 2021-2022 фінансових років заплановано початок будівництва першого корабля серії, закладка кіля очікується в першому кварталі 2023 фінансового року, спуск на воду — на початку 2023-го, а в третьому кварталі 2026-го — передача фрегата ВМС США.

Другий корабель, який отримає назву «Конгрес», планують почати будувати у третьому кварталі 2022 фінансового року, третій — у третьому кварталі 2023-го, четвертий — у першому кварталі 2024-го.

У квітні 2020 року за результатами тендеру італійська компанія Fincantieri отримала від ВМС США контракт на $795 млн, згідно з яким забезпечить детальне проєктування і будівництво першого багатоцільового ракетного фрегата нового покоління. Виробництво корабля заплановано на верфі Marinette у Вісконсині, а потенційне замовлення на додаткові дев’ять таких фрегатів може принести Fincantieri ще понад $5,6 млрд.

За проєктом італійців, довжина фрегата типу «Сузір’я» сягне 151 м, ширина — 19,7 м, осадка — 5,5 м, водотоннажність — 6112 т (повна — 7408 т). Корабель оснастять комбінованою енергетичною установкою типу CODLAG (газотурбіна, два електродвигуни й чотири дизель-генератори). Екіпаж фрегата налічуватиме 200 осіб.

До складу озброєння включать 57-мм арткомплекс Mk.110 та універсальну установку вертикального пуску Mk.41 на 32 напрямних, призначену для зенітних ракет сімейства SM-2 і RIM-162 ESSM, а також для протичовнових ракет ASROC. Так само планується використання нових протикорабельних ракет NSM в кількості 16 одиниць. В ангарі зможе базуватися вертоліт MH-60R «Сі Хок» і безпілотник типу MQ-8C «Фаєр Скаут».

Флот Туреччини поповнить універсальний десантний корабель і не тільки

У 2021 році ВМС Туреччини планують прийняти на озброєння новий багатоцільовий універсальний десантний корабель (УДК) «Анадолу», а також головний фрегат класу «Стамбул», збудовані в межах національної військової програми MILGEM.

Будівництво УДК «Анадолу» почалось у Стамбулі навесні 2016-го, а закладка кіля — в лютому 2018 року. Спуск на воду запланували на 2019 рік, але цього не відбулося через пожежу на борту корабля у квітні того ж року.

Водотоннажність УДК «Анадолу» становить 24 660 т, довжина — 231 м, ширина — 32 м. Площа льотної палуби — 5440 кв. м. Крім того, передбачено авіаангар площею 990 кв. м, в якому можуть розміститися 12 вертольотів середнього класу чи вісім вертольотів великої вантажопідйомності.

Будівництво першого з чотирьох фрегатів класу «Стамбул» почалося в січні 2017 року. На початковому етапі кораблі цього типу згадувалися як есмінці TF-2000. Як зазначає Navy Recognition, це, власне, збільшена версія корвета класу «Ада» з водотоннажністю близько 3000 т. Планується, що фрегати отримають на озброєння новітню протикорабельну крилату ракету «Атмака», розроблену турецькою компанією Roketsan.

На корабель ВМС Франції вперше встановили надрукований на 3D-принтері гвинт

Французька компанія Naval Group за допомогою процесу 3D-друку вперше виготовила з металу гребний гвинт нового покоління, призначений для корабля ВМС. Його встановили в процесі капремонту й модернізації на тральщику «Андромеда». Як повідомляє Naval News, діаметр гвинта становить 2,5 м, а кожна лопать важить 200 кг. Його виробництво завершилося торік у жовтні на підприємстві компанії в місті Нант-Ендр. Потім гвинт відправили на верф у Бресті (Бретань), де проходили ремонт і модернізація «Андромеди». У листопаді гвинт установили на гребному валу тральника, а в кінці грудня корабель успішно пройшов ходові випробування.

За словами Еріка Балуфіна, директора брестської філії Naval Group, ця нова технологія дозволить значно знизити технічні обмеження, що дає змогу створювати нові виробничі рішення для складних геометричних форм, які неможливо отримати за допомогою традиційних процесів. Зі свого боку це значно скоротить час виробництва і, як наслідок, обслуговування у процесі подальшої експлуатації.

Як зазначає Naval News, основні переваги адитивних технологій випуску гребних гвинтів: зниження маси виробу, витрат і затримок; кращі акустичні характеристики; підвищення енергоефективності і якості виробництва.

Турецький танк Altay оснастять двигуном власної розробки

Анкара оголосила про розроблення власної силової установки для турецького основного бойового танка (ОБТ) Altay. Вітчизняний двигун замінить німецьку силову установку, що спочатку пропонували для цієї машини.

Як силову установку на ОБТ Altay планують використати двигун під назвою Batu, розроблення якого почалося у 2018 році. Роботу над новим агрегатом здійснюватиме турецька компанія Otokar. Batu містить моторно-трансмісійний блок, що має дизельний двигун потужністю 1600 к. с. та автоматичну трансмісію. Інші параметри нової силової установки не розголошують, також невідомі й терміни початку його серійного виробництва.

До речі, турецький танк Altay практично готовий до серії, все впирається у відсутність двигуна. Маса танка становить 60 т, при цьому він здатний розвивати швидкість до 70 км/год. На машині встановлена система бронювання від компанії Roketsan та системи активного захисту й управління вогнем, розроблені компанією Aselsan. Крім цього, танки Altay додатково обладнають системами виявлення радіаційної й хімічної загрози. Озброєний він 120-мм гладкоствольною гарматою.

Китай випробовує у повітрі новітній ударний БПЛА WJ-700

У Китаї тривають льотні випробування новітнього перспективного ударного безпілотника. Як повідомляють місцеві ЗМІ, перший політ WJ-700, що відбувся 11 січня 2021 року, пройшов успішно.

Уперше WJ-700 продемонстрували загалу 2018-го. Безпілотник призначений для проведення розвідувальних та ударних операцій. В ударному варіанті має дві точки підвіски під крилами, де можна розмістити різні боєприпаси. Максимальна злітна вага становить 3,5 т, оснащений турбореактивним двигуном. Може перебувати у повітрі до 20 годин.

Розробники стверджують: дрон здатен завдавати високоточних ударів ракетами класу «повітря-земля», здійснювати розвідку на великій території. БПЛА WJ-700 оснащений автоматичною системою зльоту й посадки.

На параді в КНДР показали нову балістичну ракету

У Пхеньяні відбувся військовий парад, присвячений VIII з’їзду Трудової партії Кореї. Про це повідомляє Центральне телеграфне агентство Кореї (ЦТАК). Традиційно на ньому продемонстрували військову техніку, що вже перебуває на озброєнні північнокорейської армії, а також представили нові розробки. Увагу світових ЗМІ привернули балістичні ракети для субмарин (БРПЧ), що раніше ніде не демонстрували.

На думку військових експертів, що ознайомилися зі знімками нових БРПЧ, найімовірніше, влада Північної Кореї показала ракету Pukkuksong-5 («Полярна зірка-5»), що є подальшим розвитком БРПЧ Pukkuksong-4А, представленої на параді торік у жовтні. Ця ракета повинна мати підвищену дальністю польоту.

Передбачається, що носієм балістичних ракет стане новий підводний човен, будівництво якого триває у Північній Кореї в режимі повної таємності.

Термін служби літаків Harrier продовжать до 2029 року

Оборонна аерокосмічна компанія Vertex Aerospace LLC отримала замовлення на техобслуговування літаків AV-8B Harrier Корпусу морської піхоти США. Для підвищення ефективності виконання угоди субпідрядником виступатиме компанія BAE Systems — світовий лідер у галузі радіоелектронної боротьби. Вартість контракту становить $123 млн.Як зазначив з цього приводу старший віцепрезидент BAE Systems Air з програм США Том Філінг, Harrier — один з найбільш культових військових літаків з технологією короткого злету й вертикальної посадки. Їхній досвід роботи з літаками сягає 40 років, і цей новий контракт з Vertex Aerospace зайвий раз доводить здатність надалі застосовувати здобуті за цей час знання й навички для підтримки морської піхоти США в її найважливіших операціях.

Підготував Сергій ВОРОНКОВ

10
Читайте нас у Facebook
Мітки: ,

Захищаємо світ

00
00
00
Лонгрід