ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Віртуальна екскурсія в «нутрощі» танка, або VR-технології в освітньому процесі

1 Грудня 2020, 19:30
Віртуальна екскурсія в «нутрощі» танка, або VR-технології в освітньому процесі

Військова освіта з року в рік зазнає все більших інноваційних підходів, покликаних забезпечити її якість і відповідність світовим стандартам. Нині  практично всі навчальні центри ЗСУ й військові заклади вищої освіти  організовують освітній процес, використовуючи сучасні інформаційні технології.

У контексті модернізації освіти науковці Військового інституту танкових військ НТУ «ХПІ» запропонували свій внесок, розробивши мультимедійний програмний комплекс. Він суттєво покращує підготовку фахівців основних військово-технічних спеціальностей Сухопутних військ ЗС України. В основі інновації військових науковців покладено VR-технології – повне або часткове занурення у віртуальний світ. Це дозволяє людині, поміщеній у заздалегідь змодельоване середовище, краще сприймати і розуміти оточуючу дійсність.

«Розважальні» технології тепер у царині військової науки й освіти 

Відтак, технології віртуальної реальності, які зазвичай сприймали як суто розважальну сферу, віднедавна впевнено почали завойовувати нові позиції – у царині військової науки й освіти.

До прототипу цієї розробки входять мультимедійні навчальний посібник, VR-симулятор і клас. Завдяки програмному забезпеченню й технічному обладнанню, перебуваючи за столом у навчальній аудиторії, можна здійснити віртуальну «екскурсію» всередину танка, вивчаючи його озброєння і будову, роботу частин та механізмів.

– Одна зі складових програмного комплексу – тривимірне зображення бойової бронемашини, що імітує взаємодію зі створюваною ним псевдореальністю шляхом впливу на органи чуття людини.  У розробці освоєно зір і слух, також є можливість використання рукавичок, які забезпечать відчуття дотику об’єктів у віртуальній реальності, – розповів завідувач науково-дослідної лабораторії ВІТВ НТУ «ХПІ» Ігор Баркатов.

За словами науковця, використання VR-технологій в освітньому процесі має суттєві переваги: краще сприйняття інформації, вищий рівень мотивації тих, хто навчається, розширення функціональних можливостей викладача в поданні  матеріалу, дистанційне навчання. Зрештою, це якісно впливає на успішність.

– Для оцінки ефективності застосування мультимедійного програмного комплексу дослідили дві групи курсантів – контрольну, яка навчалася за звичною програмою, і експериментальну, у навчанні якої використовували технології віртуальної реальності, – розповідає Ігор Баркатов. – За результатами складання державних іспитів і захисту магістерських, показники другої групи робіт випускників нашого вишу на 10–12% вищі, ніж у першої.

VR-технології відкривають великі можливості для курсантів і викладачів

Методика занять з використанням мультимедійного програмного комплексу може включати як одиночне тренування, так і у двійках або групах. Викладач може ставити завдання, контролювати дії тих, хто навчається, оцінювати виконання вправ у режимі онлайн, перебуваючи поза навчальною аудиторією.

За словами курсантів, лекції, самостійна підготовка чи тренування із застосуванням технологій віртуальної реальності не лише полегшує, а й робить цікавішим процес освоєння матеріально-технічної частини бойової машини.

Після курсу з використанням мультимедійного програмного комплексу курсанти виконують практичні вправи на динамічних тренажерах чи безпосередньо на техніці.

– Це знижує навантаження на тренажерну базу і зберігає моторесурс навчальної техніки, – стверджує Ігор Баркатов. – Без перебільшень, можемо стверджувати: VR-технології відкривають великі можливості для курсантів і  викладачів,  розвиваючи їхній творчий та науковий потенціал. Тому взаємодія освіти з віртуальною реальністю ставатиме тіснішою.

Фото автора

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
rss.feed, Вишкіл, Публікації