ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Підсумки тижня ОВТ: Пентагон замінить ударні дрони MQ-9 Reaper, Індія планує створити новий палубний винищувач, а Росія побудувати плавучі госпіталі

Прочитаєте за: 9 хв. 13 Червня 2020, 9:11

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших новин за останній тиждень. Читайте також про новий носій атомної бомби американських ВПС, нові торпеди шведського флоту та американські середні військово-транспортні літаки для Нової Зеландії.

Сербія представила модернізований основний бойовий танк  М-84

8 червня на ремонтному заводі «Чачак» в однойменному місті відбулася офіційна презентація основного бойового танка M-84  Республіки Сербія нового покоління.

До кінця року має розпочатися серійне оновлення військової техніки. Тривалість модернізації поки не називається, як і обсяги програми оновлення. Однак з часом армія Сербії зможе створити чимале угруповання поліпшених основних бойових танків (ОБТ) М-84 АС1 «Чачак» (M-84 AS1 Čačak), з огляду на наявність в армії більше ніж двісті М-84.

Танк М-84 вироблявся з 1984 по 1991 рік і перебував на озброєнні Югославії. Після розпаду країни танки розійшлися по арміях нових незалежних держав. Згодом така техніка застаріла, результатом чого стали кілька спроб її модернізації. Сербія займалася цим питанням з початку дев’яностих минулого сторіччя, але досі не могла похвалитися особливими успіхами.

Програма модернізації танків М-84 буде виконуватися в два етапи. Перший передбачає оснащення танка комплектом динамічного захисту третього покоління ERO-19, встановлення цілодобового прицілу навідника DNNS 2ATK з тепловізорним приладом нічного бачення, приладів спостереження командира TOMS, телевізорної системи кругового огляду, бойової інформаційно-керуючої системи KIS M84, системи постановки активних перешкод в оптичному діапазоні SOFTKIL, захисту двигуна від неправильних дій механіка-водія при передпусковій підготовці та пуску двигуна, засобів зв’язку виробництва групи Thales, дистанційно керованого модуля з 12,7-мм кулеметом і цілодобовою системою наведення з тепловізіонним приладом (модуль виступає як командирський панорамний прилад спостереження).

На другому етапі пропонується оснастити танк повністю новою цифровою системою управління вогнем. Поки не замінюються силова установка, трансмісія і основне озброєння – ліцензійна версія радянської гармати 2А46.

Слід зазначити, що ОБТ М-84 є на озброєнні й інших країн, які можуть зацікавитися проєктом «Чачак». Так, Хорватія експлуатує 75 танків у базовій конфігурації і самостійно модернізованих. У Словенії залишається до 45 М-84, причому тільки 14 використовуються. Ще один експлуатант танків М-84 – Кувейт зі 150 одиницями різних модифікацій (половина яких знаходиться на зберіганні).

Індія самостійно розробить новий палубний винищувач

Індійське Агентство авіаційних розробок Aeronautical Development Agency (ADA) після перших успіхів у створенні палубного варіанта індійського легкого винищувача Tejas – Naval Tejas на засіданні керівництва за участю міністра оборони і командування ВПС і ВМС Індії ухвалило рішення про розробку для вітчизняних авіаносців нового дводвигунного палубного винищувача, який фактично стане дводвигунним збільшеним варіантом Tejas. Об’єднаний морський штаб при міністерстві оборони Індії вже направив до ADA тактико-технічне завдання на новий палубний винищувач.

Перший політ дослідного зразка нового палубного винищувача за заявою агенції може відбутися вже у 2026 році, а початок серійного виробництва – у 2030 році. Загальна вартість НДДКР становить 0,93-1,1 млрд доларів.

На сьогодні досліджуються три варіанти перспективного палубного винищувача – суто дводвигунний збільшений варіант Tejas і варіанти його перекомпоновки з введенням переднього горизонтального оперення.

Розробка нового винищувача відповідає оголошеною урядом Індії серії реформ у оборонному секторі з метою досягнення країною максимального самозабезпечення у військовому виробництві.

Росія планує будувати плавучі госпіталі

Вочевидь, після застосування США найбільшого у світі госпітального судна у боротьбі із COVID-19, міністерство оборони РФ розглядає два варіанти будівництва власних госпітальних суден.

Перший, запропонований главою оборонного відомства, полягає у придбанні у Китаю двох суден-ролкеров (зазвичай використовують для перевезення автотранспорту) і їхнє переобладнання у госпітальні на китайських верфях. Проте Міністерство промисловості й торгівлі країни наполягає на будівництві суден у Росії.

У першому варіанті міноборони РФ отримає судна приблизно через три роки, а покупка та переобладнання обійдеться близько 8 млрд рублів. За реалізації другого варіанта термін будівництва буде довшим, а ціна – відповідно вищою, але судна будуть новими, а не переробленими із уживаних. Крім того, це дозволить завантажити роботою російські верфі.

На початку травня представники Об’єднаної суднобудівної корпорації вже висловлювалися щодо можливості будівництва госпітальних суден: розглядалися варіанти будівництва суден-госпіталів на 500 і 1000 осіб.

Госпітальні судна використовуються для медичного забезпечення угруповань сил у далекій морській зоні для надання допомоги при гуманітарних катастрофах у важкодоступних місцях, а також для медико-психологічної реабілітації льотного складу морської авіації при тривалих походах.

Наразі, за інформацією з відкритих джерел, до складу ВМФ РФ входять три госпітальних судна:

  • на Чорноморському флоті – «Єнісей» (1981 року побудови), базується у Севастополі;
  • на Північному флоті – «Свір» (1989 року) в Сєвєроморську;
  • на Тихоокеанському флоті – «Іртиш» (1990 року) – у Владивостоці.

Четверте судно було утилізоване у 2007 році. Всі судна цього типу будувалися у Польщі. Але за фактом в експлуатації знаходиться лише одне – «Іртиш», який пройшов ремонт і модернізацію. Два інших судна чекають ремонту.

ТТХ медичного судна «Єнісей»:
Розміри – 152,6 х 19,4 м;
Осадка – 6,2 м;
Водотоннажність – 11300 тонн;
Судова силова установка – дизельна;
Потужність – 15600 к. с.;
Швидкість – 19 вузлів;
Дальність плавання – до 10000 миль;
На борту знаходиться пошуково-рятувальний вертоліт Ка-25ПС або Ка-27ПС

Екіпаж:
Особовий склад судна – 124 особи;
Медичний персонал – 83 особи;
На борту судна для хворих виділено 100 місць, а під час евакуації – 450. Також є 200 місць реабілітаційного призначення.

Нова Зеландія закуповує C-130J-30 Super Hercules

Для потреб ВПС Нової Зеландії планується закупівля п’яти американських середніх військово-транспортних літаків Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules.

Угоду укладено за американською програмою міжурядових військових продажів Foreign Military Sales (FMS). Загальна вартість складе 1,521 млрд новозеландських доларів (близько $1 млрд дол.) і, окрім поставки п’яти літаків C-130J-30, також включає наземний тренажер, запчастини й устаткування, технічну підтримку і навчання особового складу. Новозеландські C-130J-30 будуть обладнані низкою додаткових систем, зокрема високошвидкісною системою супутникового зв’язку і додатковою електронно-оптичною системою.

Літаки надійдуть у 2024 році, а у 2025 році їх мають повністю ввести до складу 40-ї ескадрильї новозеландських ВПС на авіабазі Окленд, замінивши у її складі п’ять літаків Lockheed C-130Н Hercules, які експлуатують з 1965-1968 років.

Новий варіант C-130J відрізняється своїм подовженим фюзеляжем та має дальність дії приблизно на 33% більше, ніж у C-130H. У вантажній кабіні літака C-130J-30 можуть розміщуватися 128 піхотинці або 92 парашутисти.

Пентагон шукає заміну ударному дрону MQ-9 Reaper

ВВС США почали пошук концептів майбутнього ударного дрона, який замінить MQ-9 Reaper. Серед вимог відзначається наявність штучного інтелекту і невелика ціна БПЛА. Штучний інтелект для нового БПЛА має володіти високою автономністю, завдяки використанню машинного навчання максимально відповідати рішенням, які закладені в систему Skyborg.

Така ініціатива пов’язана із тим, що MQ-9 Reaper уже майже вичерпав свої можливості для розвитку. Цей БПЛА здійснив свій перший політ у 2001 році, конструктивно створений на базі RQ-1 Predator, експлуатація якого почалася у 1995 році. Крім того, за останній час зросли втрати MQ-9 Reaper, що говорить про уразливість дрона в умовах локальних конфліктів.

Скорочення реальних бойових можливостей MQ-9 Reaper зумовило зменшення обсягу замовлення на ці дрони. У 2021 році армія США закупить останні 24 ударних БПЛА цього типу, зменшивши запланований загальний обсяг замовлених машин з 363 до 337 одиниць.

Очікується, що розробка нового дрона на заміну MQ-9 Reaper триватиме до 2030 року, а перша партія повинна надійти у війська вже у 2031 році. Фінансування програми повинно бути закріплено у бюджеті на 2022 рік.

У американських ВПС з’явився новий носій атомної бомби

Американські ВПС поповнилися ще одним літаком, здатним застосовувати атомну бомбу B61-12. Як повідомляє пресслужба Сандійських національних лабораторій (SNL – одна з 16 національних лабораторій міністерства енергетики США), винищувач-бомбардувальник Boeing F-15E Strike Eagle став першим типом літака ВПС США, сертифікованим для несення нової американської коригованої авіаційної ядерної бомби В61-12.

Сертифікація була проведена після двох успішних випробувальних скидань імітаторів бомби В61-12 з F-15E на полігоні в штаті Невада, які завершили випробування з інтеграції бомби В61-12 з літаком F-15E. Одне скидання було проведено з малої висоти (1000 футів), інше – з великої (25000 футів), в обох випадках скидання проводилося на швидкості носія, близькою до звукової, і були зафіксовані успішні попадання бомби в ціль (через 35 і 55 секунд після скидання, відповідно). Всього в процесі випробувань було вироблено шість скидів з F-15E.

Проведені тести на сумісність атомної бомби з винищувачем F-15E є одним з основних компонентів продовження терміну служби B61-12 на 20 років.

Ядерна бомба В61-12 має замінити американські ядерні бомби сімейства В61, які наразі перебувають на озброєнні збройних сил США і НАТО, та вироблялися у 1970-1980-і роки – бомби низького та висотного бомбометання. В рамках програми Life Extension Program (LEP) був створений єдиний новий зразок бомби, який замінить всі модифікації тактичних і стратегічних бомб В61. Оскільки виробництво нових ядерних зарядів США не проводиться, то заряд В61-12 буде модернізованим з наявних В61.

Маса бомби В61-12 становить 375 кг, довжина – 3,6 м, потужність близько 50 кілотонн.

Перші серійні бомби B61-12 виготовлять у 2022-му фінансовому році. До цього часу для їхнього використання мають бути також сертифіковані стратегічні бомбардувальники B-2А, винищувачі F-16C/D, а потім і винищувачі п’ятого покоління F-35, а також певні типи літаків союзників США по НАТО.

 Шведський флот випробував нові торпеди

Компанія Saab на своєму офіційному YouTube-каналі опублікувала відео випробувань мініторпеди, які проводилися на початку цього року. Під час випробувань торпеди SLWT (Saab Lightweight Torpedo) запускалися з корвета типу Visby і субмарини типу Gotland. Пуски торпед проводилися в лютому і березні в Балтійському морі біля східного узбережжя Швеції, але відомо про них стало тільки тепер.

Торпеда SLWT є керованою і може розвивати швидкість до 40 вузлів (74 км/г), що дозволяє використовувати її проти будь-яких типів субмарин і надводних кораблів. Завдяки невеликим габаритам і високій маневреності вона може застосовуватися у вузьких протоках і на малих глибинах. Дальність ходу торпеди – 20 км, максимальна «робоча» глибина – 300 м.

8
3

Кореспондент АрміяInform
Стежте за нами в Instagram
Мітки:
30 років Збройним Силам України. Дайджест АрміяInform Лонгрід