ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

«Дозор-Б» з різних ракурсів

Озброєння та техніка
Прочитаєте за: 5 хв. 23 Січня 2020, 16:47

Кореспонденти АрміяInform під час відрядження мали змогу отримати від військовослужбовців окремої десантно-штурмової бригади докладну оцінку експлуатації тактичної повнопривідної бойової броньованої машини «Дозор-Б», виготовленої ДП «Львівський бронетанковий завод».

Представник бронетанкової служби бригади: «У нас є машини, які без важких поломок пройшли дорогами війни по 20 000 кілометрів і більше»

– «Дозор-Б» Львівського бронетанкового заводу ми почали отримувати з літа 2016-го. Ця машина є на озброєнні тільки в нашій бригаді. На мій погляд, вона надійніша, ніж БРДМ та БТР-80, на яких їздили розвідники, не кажучи вже про допотопні УАЗи. Машина в цілому забезпечує виконання завдань розвідувальними підрозділами.

У порівнянні з БТР, двигун «Дойтц» (Deutz) набагато тихіше працює, встановлена автоматична коробка передач. У машині була проблема з поворотом башти на 360 градусів, бо на корпусі були встановлені агрегати, що заважали оберту. За нашим проханням заводчани цей недолік усунули. Якщо зважити, в яких умовах працюють і експлуатують «Дозори», враховуючи те, що вони менш схильні до поломок у порівнянні з іншою технікою, це дуже хороша машина.

 

У нас є машини, які без важких поломок пройшли дорогами війни по 20 000 кілометрів і більше. Тільки не зрозуміло, чому машину не запускають у серію? Такими машинами необхідно оснастити всі десантно-штурмові бригади, передусім розвідувальні підрозділи. На озброєнні бригади є невелика кількість «Дозорів», і в середньому 1-2 поломки на рік на машину, на мою думку, хороший показник, як для військової техніки.

Командир розвідувального підрозділу бригади: «Машину таки слід доводити до ладу, і заводчани знають, що варто робити»

– Машина ще «сира», оскільки створена досить швидко. У майбутньому, за 2-3 роки, її доведуть до досконалості, адже потенціал у неї великий. Вона легка, малогабаритна й нижча, в порівнянні з «Козаками». Корпус її начебто присів і здатен проїхати там, де БТР чи БРДМ не пройдуть.

Тут створені набагато комфортніші умови, ніж у БТР. Але машину таки слід доводити. Заводчани знають, що варто робити, але, мабуть, їм бракує часу. Не доведені деякі вузли і агрегати, дещо треба змінити компоновку. Машина як зовні, так і всередині створює багато шуму. Навіть інколи не чути дзвінка виклику по телефону, а на великих швидкостях буває, важко розмовляти з водієм.

Кулеметники нарікають на будову башти, якби встановили бойовий модуль з дистанційним керуванням, було б краще. Важко замінювати короба з набоями до кулемета: люк завузький, якщо боєць великий чи в бронежилеті, через люк протиснутися неможливо. Тут короб на 50 патронів – у бою це на лічені хвилини інтенсивного вогню. Крім нашої бригади, наскільки мені відомо, машину ніде не експлуатують, хоча потреба в техніці такого класу, особливо для розвідувальних підрозділів, величезна.

Інженер-технік бригади: «На комфорт екіпаж не нарікає»

– Здебільшого в автомобілі страждає ходова. Виходять з ладу торсіони й маятники, але заради справедливості слід зазначити, тут багато залежить від манери водія керувати. Щодо компоновки – крісла екіпажу кріпляться не до днища, що є великим плюсом у разі наїзду на вибуховий пристрій. Є капсула, протимінний захист. На комфорт екіпаж не нарікає, дуже зручно в ній їздити. У разі потреби складного ремонту – подається відповідна заявка на завод-виробник. На машину встановлено дуже хороший німецький двигун, але бракує запчастин до нього.

– Які вузли замінює тільки завод-виробник?

– Наприклад, від педалі газу іде дріт дросельної заслінки спочатку на блок керування за кріслом водія, а потім безпосередньо до двигуна. Ми його не можемо самі замінити. Якщо з цим дротом виникає проблема, звертаємось до представників виробника.

– У бойових умовах ви чекатимете прибуття заводчан?

– Якщо дозволяють умови, його краще повністю замінити з блоком керування, але самостійно це зробити не можемо, є велика ймовірність спалити бортовий комп’ютер. Тому відповідні роботи проводять тільки працівники заводу.

– Як швидко доставляють запчастини у разі потреби?

– Якщо я сьогодні подам заявку на завод, то через два-три тижні отримаємо необхідну деталь або вузол. Якщо потрібна участь у ремонті працівника заводу, він прибуде в частину впродовж місяця. Все залежить від завантаженості заводчан.

Висновки кореспондента

Машину доводиться бачити не вперше, але коли сам сидиш за кермом та ще й маєш можливість проїхатись, складається особисте враження від техніки.

Перше, на що звертаєш увагу, – невдала конструкція капоту, яка суттєво обмежує огляд водієві та командиру машини. Під час руху машини він ще більше задирається доверху, «Дозор» начебто присідає на задні колеса.

По-друге, низька шумоізоляція. Достатньо запустити двигун та обігрів салону, як ти вже відчуваєш себе у відносно некомфортних умовах. Після того, як автомобіль набирає швидкість, рівень шуму в салоні ще збільшується.

Третє – робота крісла водія більше схожа на роботу якогось атракціону. Воно постійно стрибає вгору-вниз, незалежно від того, як машина рухається, – по прямій чи з перешкодами, при цьому досить жорстко опускається донизу, а потім різким поштовхом підкидає водія вгору. За таких умов про комфорт для водія бронемашини говорити не має сенсу.

У порівнянні з іншою технікою, «Дозор» має і суттєві переваги, про які вже говорили представники бригади, тож машину вкрай необхідно вдосконалювати та запускати у серію.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
«Нету света… Сказали, желательно выехать на три дня» — ГУР перехоплення

«Нету света… Сказали, желательно выехать на три дня» — ГУР перехоплення

Перехоплена розмова мешканки рф з шебекінського району, бєлгородської області щодо вказівки влади покинути населений пункт на декілька днів.

Машина в кюветі, ухилянти на трасі, переправник дав дьору: на Закарпатті зірвали схему на $18000

Машина в кюветі, ухилянти на трасі, переправник дав дьору: на Закарпатті зірвали схему на $18000

Оперативники Чопського прикордонного загону викрили ще один канал незаконного переправлення через кордон громадян України призовного віку.

Рустем Умєров про центри рекрутингу: Даємо вибір, щоб люди не боялися служити своїй країні

Рустем Умєров про центри рекрутингу: Даємо вибір, щоб люди не боялися служити своїй країні

Міністр оборони України Рустем Умєров заявив, що центри рекрутингу української армії допомагають громадянам знайти своє місце в Силах оборони.

У ВМС ЗСУ уточнили інформацію щодо уражених 19 травня російських кораблів

У ВМС ЗСУ уточнили інформацію щодо уражених 19 травня російських кораблів

У Військово-Морських Силах Збройних Сил України уточнили інформацію щодо нещодавніх повідомлень про ураження російських кораблів в тимчасово окупованому Севастополі.

Володимир Зеленський: Напрямки основних боїв не змінились, необхідно завдавати окупанту якнайбільше втрат

Володимир Зеленський: Напрямки основних боїв не змінились, необхідно завдавати окупанту якнайбільше втрат

Президент Володимир Зеленський сьогодні двічі заслухав доповідь Головнокомандувача ЗС України генерал-полковника Олександра Сирського щодо фронтової ситуації.

Президент провів спеціальну нараду на базі РНБО та Ставки: дрони, РЕБ та протидія російським авіабомбам

Президент провів спеціальну нараду на базі РНБО та Ставки: дрони, РЕБ та протидія російським авіабомбам

Президенту України Володимир Зеленський провів 22 травня спеціальну нараду на базі РНБО та Ставки Верховного Головнокомандувача.

Захищаємо світ

00
00
00
ВАКАНСІЇ

Офіцер юридичної служби

від 25000 до 75000 грн

Ужгород

33 ОМБр

Кулеметник, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Одеса, Одеська область

Сапер, військовослужбовець

від 50000 до 120000 грн

Ужгород, Закарпатська область

Командир взводу, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Одеса, Одеська область

Стрілець-гранатометник (морська піхота)

Яворів

Яворівський РТЦК та СП

Водій категорії С

від 21000 до 22000 грн

Прилуки, Чернігівська область