ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Навчання операторів Bayraktar TB2 – на розваги часу не було

Вишкіл Новини
Прочитаєте за: 4 хв. 3 Жовтня 2019, 18:57

Днями півсотні українських військовослужбовців повернулась із Туреччини, де отримали сертифікати і дозволи, що підтверджують право на експлуатацію безпілотного авіаційного комплексу Bayraktar TB2. Серед тих, хто протягом трьох місяців інтенсивно опановував нову техніку,– підполковник Руслан Тюх. Офіцер розповів журналісту АрміяInform про свої враження від навчання, викладачів, перспективне підростаюче покоління і плани на майбутнє.

– Ви вже більше двадцяти років експлуатуєте безпілотні літальні апарати. Чи знайшли в Туреччині, чим здивувати досвідченого фахівця?

Bayraktar TB2новітній перспективний комплекс, що в своєму класі стоїть серед перших в рейтингу. В Україні немає власного виробництва аналогічних комплексів, тому, звісно, нам було цікаво. Викладачі одразу попередили, що навчання – серйозне, байдикувати не вийде. Нас заселили до готелю із різними «бонусами», наприклад, спортзал, басейн,та часу на все це не було абсолютно. Ми дійсно навчались із самого ранку до пізньої ночі. Тож які там розваги? Аби на сон час знайти! Програма була дуже насичена, вона розрахована на чотири місяці, та нам її скоротили до трьох. Перший тиждень був суто теоретичним. Він дався досить легко. А потім навантаження почало зростати, додались практичні заняття на тренажерах, далі реальні польоти… Після лекцій і занять ми ще мінімум до 23-ї години сиділи за конспектами. Теорією ніхто не нехтував. Знаємо, наскільки це важливо в авіації.

– Що скажете про викладачів? Суто теоретики чи були і бойові льотчики?

Насправді, серед викладачів було чимало цікавих, неординарних особистостей із серйозним досвідом. До прикладу, нам викладав пілот винищувача F-16. Це  бойовий льотчик, який наводив нам багато життєвих прикладів, дуже грамотний. Також до викладання залучались і розробники комплексу Bayraktar TB2,  пілоти і оператори, що застосовують зазначене обладнання. Тобто, суто теоретиків не було, нудьгувати нашій делегації точно не доводилось.  Цікаво, що викладачі протягом нашого навчання вивчили трохи українських слів. Принаймні, дякували і віталися з нами українською, а ми – турецькою.

– Разом із вами до Туреччини поїхали зовсім молоді спеціалісти – курсанти, лейтенанти… Майбутнє безпілотної авіації у надійних руках?

Насправді, молодь здивувала, в усіх без винятку горять очі від справи, якою вони займаються. Вони гарно підготовлені, вмотивовані, хочуть бути корисними війську. Хоча у нас в Туреччині не було жодного поділу за зірками. Ми разом підтримували один одного, підказували, ділились конспектами… Робоча університетська атмосфера, одним словом.  Та і викладачі жодних поблажок за кількість зірок не робили…

– Що і списувати не дозволяли?

Абсолютно. Навіть переліку питань, які будуть на іспитах, не було. Сказали: «Ви маєте знати весь матеріал, що ми вам подали». Та за складання теорії я не хвилювався, все таки маю трохи досвіду. А от під час перших практичних вильотів нервували всі. До того ж під час нашого навчання в Туреччині погода постійно грала злі жарти і зовсім не сприяла спокійним польотам. Практично завжди були поривчасті вітри. Викладачі зазначали, що за таких погодних умов курсантів зазвичай не навчають.  Але, якщо у нас все за сильного вітру вийшло, то за звичних умов точно ніяких проблем не виникатиме. Багато занять були на тренажерах. Відпрацьовували різні аварійні ситуації, до прикладу, імітували посадку за відмови двигуна та інших систем комплексу.

– На вашу думку, які критерії потрібні, аби стати професійним оператором такого комплексу?

– Знання аеродинаміки, експлуатації авіаційної техніки, фізичні навики – вміння швидко реагувати на зміну ситуації в польоті. От я за фахом інженер, звик, що в інженера є час подумати, можна відкрити літературу, аби прийняти правильне рішення. У випадку з даним комплексом на прийняття рішення – лічені секунди. Тож навчання, яке ми прийшли в Туреччині,  для всієї делегації є лише першим кроком. Далі навички потрібно постійно вдосконалювати. Радує, що згідно контракту, турецька сторона передає в Україну не лише безпілотні комплекси, а й тренажер. Тож підтримувати навички завжди буде можливість.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
Росіяни понад 2000 разів порушували припинення вогню, попри заяви путіна про «великоднє перемир’я»

Росіяни понад 2000 разів порушували припинення вогню, попри заяви путіна про «великоднє перемир’я»

Станом на 20:00 у Великдень від початку доби російська армія більш ніж 2 тисячі разів порушувала путінське припинення вогню. Відбулось 67 російських штурмів на різних напрямках, найбільше — на Покровському.

«Хочу, щоб армія була сильною» — новобранець розповів, чому приєднався до Лицарів Зимового Походу

«Хочу, щоб армія була сильною» — новобранець розповів, чому приєднався до Лицарів Зимового Походу

Костянтину 19 років. Щоб вигнати окупантів з української землі, він нещодавно приєднався до 28 окремої механізованої бригади імені Лицарів Зимового Походу.

Позбавили окупантів багі, БМП і штурмовиків: як «Фенікси» вражають об’єкти рф на Краматорському напрямку

Позбавили окупантів багі, БМП і штурмовиків: як «Фенікси» вражають об’єкти рф на Краматорському напрямку

Бійці підрозділу безпілотних авіаційних систем «Фенікс» бригади «Помста» продемонстрували добірку уражень ворожої піхоти та техніки за минулий тиждень на Краматорському напрямку.

Окупанти планують вводити у бригадах мотоциклетні підрозділи

Окупанти планують вводити у бригадах мотоциклетні підрозділи

У 6 та 123 бригадах зс рф офіційно планують вводити мотоциклетні підрозділи — мотоцикли стануть штатним озброєнням.

«Двоє „ваньок“ накликали біду на своїх же»: як окупанти невдало спробували знищити українські БПЛА

«Двоє „ваньок“ накликали біду на своїх же»: як окупанти невдало спробували знищити українські БПЛА

На Сіверському напрямку обстановка в зоні відповідальності бригади оперативного призначення «Рубіж» напружена. За останні дні противник намагався здійснити 5 штурмових дій.

Автівки підірвалися в полі — оборонці зупинили штурм росіян на УАЗах

Автівки підірвалися в полі — оборонці зупинили штурм росіян на УАЗах

На Сіверському напрямку пілоти 20 окремого полку безпілотних систем «К-2» відбили російський штурм на УАЗах.

ВАКАНСІЇ

Військовослужбовець в ЗСУ

від 20100 до 120100 грн

Слов'янськ

Старобільський РТЦК та СП

Оператор взводу радіоелектронної боротьби, військовослужбовець

від 50000 до 120000 грн

Ужгород

68 ОЄБр ім. Олекси Довбуша

Водій, військовослужбовець

від 20000 до 120000 грн

Лозова

Військова частина А7290

Водій

від 20000 до 120000 грн

Чернігів

119 ОБр Сил ТрО

Начальник електросилових пристроїв

від 23000 до 50000 грн

Радісне, Одеська область

Офіцер групи логістики

від 29000 до 40000 грн

Павлоград

Військова частина А4759

--- ---