Нині Євген Миколайович воює на сході України. Нещодавно він завітав до АрміяInform і розповів про досвід історика, який став учасником вікопомних подій останнього…
Упродовж 2014-2015 років в українському суспільстві багато обговорювали проєкт, який тодішній прем’єр Арсеній Яценюк назвав «Стіною». Він мав на меті підвищення рівня безпеки на суходільному кордоні України з Російською Федерацією.
АрміяInform завітала до Центрального проєктного інституту Міноборони та дізналася про проміжні результати реалізації проєкту.
Відповісти на запитання зголосився головний конструктор сектору генеральних планів підприємства Антон Кочегаров.
— По-перше, це не «Стіна», а інженерно-технічне облаштування держкордону, яке не здатне фізично зупинити, наприклад, танки. Це об’єкт для забезпечення якісного моніторингу, візуального спостереження і стримування незаконного переходу кордону контрабандистами, диверсійними групами. Замовник, який сформулював чітке техзавдання, — Державна прикордонна служба України.
За словами спеціаліста, відстань кордону з Росією — майже півтори тисячі кілометрів — без урахування тимчасово окупованих та непідконтрольних територій.
— Люди запитують, чому так довго реалізують проєкт? По-перше, так виходить, що журналістам показують нескладні ділянки, які розташовані не на стратегічних напрямках. А ми виїжджаємо на авторський нагляд і бачимо всі особливості рельєфу. Наприклад, яри по 15-20 метрів глибиною. По-друге, це ж не просто паркан, а комплекс споруд — рокадні шляхи, загородження, рви, вали, різноманітні техпристрої.
Головний конструктор зазначає: складні місця потребують розробки індивідуальних рішень, які і в проектуванні не дуже швидкі, а в реалізації — тим паче. Бо це кордон, польові умови, й подекуди там немає доріг для підвозу матеріалів, техніки.
У спадок від Радянського Союзу на кордоні з Російською Федерацією ми отримали маршрути магістральних нафто-, газо- та аміакопроводів. І будівництво на цих ділянках передбачає офіційний дозвіл, коли інститут має отримати техумови і виконати проєктні рішення з проходження таких мереж. А це вимагає багато часу.
Найбільші труднощі викликає рельєф місцевості. Якщо на ділянці є річка, то навесні рівень води в ній підніматиметься. Відповідно, слід враховувати гідрологічні споруди, робити водогони, мости. Так само — обходити болота, будуючи огорожі на бурових палях, прокладати об’їзди.
— Наш інститут проєктує облаштування кордону в двох областях. Вже відпрацьовано проєктну документацію на 190 кілометрів кордону з РФ на Луганщині. Є замовлення на 200 кілометрів у «сірій зоні». Також є перші роботи в Чернігівській області. Але там ситуація дуже складна, бо це болотиста місцевість.
Натепер з того, що Центральний проєктний інститут Міністерства оборони запроєктував, близько 25 кілометрів у Луганській області вже передано в експлуатацію Державній прикордонній службі України.
Під час бойової роботи на Запорізькому напрямку прикордонники спільно з бійцями 23-ї окремої бригади НГУ «Хортиця» виявили та знищили черговий комплекс дальнього візуального спостереження «Муром-м».
Протягом минулої доби, 27 березня, російські війська обстріляли територію 144 населені пункти у 17 областях України.
Чернігівський апеляційний суд задовольнив апеляційну скаргу Чернігівської обласної прокуратури та визнав місцевого жителя винним у державній зраді й незаконному поводженні з бойовими припасами.
На Запорізькому напрямку фортифікації будують у три зміни. Зокрема, держава виділила 1,3 млрд з бюджету на зведення укріплень.
В одній із громад Дніпропетровської області ворожий дрон атакував автівку, є загиблий та поранений.
Ще трьох дітей з Херсонщини вдалося повернути на підконтрольну Україні територію. Це хлопчики віком 5, 11 та 14 років.
Захищаємо світ
Нині Євген Миколайович воює на сході України. Нещодавно він завітав до АрміяInform і розповів про досвід історика, який став учасником вікопомних подій останнього…