ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

«Північний сокіл-2019», або «Job well done!»

Лонгрід
Прочитаєте за: 5 хв. 21 Червня 2019, 14:08

Непохитною залишається довіра данських замовників, які вже одинадцятий рік поспіль доручають українським військовим авіаторам перевозити пальне та інший вантаж у неймовірно складних умовах Крайньої Півночі

Цьогорічна операція «Північний сокіл-2019» тривала з 14 березня по 18 квітня. Впродовж місяця українські військові льотчики провели в полярному небі понад сто годин. А це 44 польоти з авіабази ВПС США «Туле» до данської полярної станції «Норд» та у зворотному напрямку. Українці перевезли понад 600 тисяч літрів пального і майже 50 тонн іншого вантажу. Окрім того, за результатами операції наша держава заробила понад 700 тис. доларів. Підбиваючи підсумки, представники Командування об’єднаних операцій Збройних сил Королівства Данія зауважили, що завдяки високому професіоналізму та гарній підготовці українських військових, їхній злагодженій співпраці з данськими колегами «Північний сокіл-2019» виконав завдання на «відмінно». Тож «Job well done!»

У Командуванні Повітряних Сил розповіли, що борт Іл-76МД, як і торік, під час польотів у Гренландію показав себе надійною машиною, здатною виконувати завдання в екстремальних погодних умовах.

– На авіабазі «Туле», місці нашої дислокації, температура не піднімалась вище за – 20 – – 25 градусів. А на станції «Норд» узагалі опускалась до позначки у – 43, – розповідає старший інспектор-льотчик Командування ПС полковник Сергій Артеменко. – До того ж, літак постійно стояв просто неба. У таких умовах технічне обслуговування літака було справжнім випробуванням для людей і техніки.

До слова, український військово-транспортний літак Іл-76МД за своїми льотно-технічними характеристиками дозволяє завантажувати-розвантажувати великогабаритні вантажі за допомогою кранового обладнання й здійснювати зліт та посадку на укорочені смуги, мінімально облаштовані засобами навігації. Для порівняння: транспортники С-130 «Геркулес» та С-17 «Глобмастер», що теж виконують польоти до «Норду», мають певні обмеження. Так, «Геркулес» здатний транспортувати менш габаритні вантажі, а «Глобмастеру» бракує кранового обладнання.

За словами полковника Артеменка, наші Повітряні Сили не перші, хто взявся за виконання місії з перевезення пального. Але лише українці завдяки високопрофесійній роботі екіпажу й технічним можливостям літака здобули довіру данської сторони.

— Для організації підготовки до операції данські партнери щороку переказують Повітряним Силам аванс. Цьогоріч він становив $150 тисяч, — зазначив Сергій Артеменко. — Ці гроші спрямовують на закупівлю необхідних запчастин і майна та на підготовку льотчиків, які планують до польотів по міжнародних трасах. Звісно, данці можуть контролювати цей процес. Час від часу Україну відвідує делегація ВПС Королівства Данії, представники якої спостерігають за підготовкоюдо операції. Ще жодного разу іноземці не мали нарікань ні щодо техніки, ні щодо підготовки особового складу.

За 11 років функціонування «Північного соколу» Україна підготувала достатню кількість пілотів, які нині виконують польоти як інструктори на острові Гренландія. Участь у цій операції є гарною школою для пілотів.

Загалом до Гренландії цього року літали 23 представники Повітряних Сил ЗС України. Серед них 11 членів екіпажу, 10 осіб інженерно-технічного складу та двоє представників Командування ПС – керівник операції від української сторони і його помічник. До речі, цього року 5 представників наземної служби та 4 військовослужбовців льотного складу вперше залучали до виконання завдань у Гренландії. Тож, маємо більше людей з досвідом роботи в екстремальних умовах Крайньої Півночі. Приміром на «Норді» навесні злітно-посадкова смуга виділяється лише широкою червоною смугою, яка наноситься спеціальною фарбою по льоду,  розчищеному від снігу.

Потрібна ювелірна майстерність пілотів, щоб посадити літак саме на смугу. І щоб у дренажну систему, занесену снігом, не вскочити. Якраз посадка на станцію викликає найбільше емоцій через екстремальність.

На авіабазі ВПС США «Туле» – свої особливості. Там небезпеку становлять вітри – непередбачувані й мінливі. Сильний горизонтальний та вертикальний зсуви бокового вітру можуть легко «здути» літак, що заходить на посадку. Погода тут може різко змінитися за годину. А найближчий запасний аеродром – майже за 600 км у Канаді, де теж немає гарантії вдалої посадки. Тому слід бути готовим до посадки в надзвичайно складних умовах.

Ускладнює роботу екіпажу і рельєф Гренландії. Рівнинні ділянки мають вигляд суцільного білосніжного простирадла. У суцільне молоко зливається все: земля, океан і навіть будиночки, де живе персонал станції. Не лише погода і рельєф ускладнюють завдання. Тут є значний вплив магнітного поля Землі на роботу радіонавігаційного обладнання літака.

– Налаштування приладів у таких умовах потребує неабияких знань і досвіду, — завершує розмову Сергій Артеменко. — Навігаційна апаратура через потужний вплив магнітного поля якщо не відмовляє повністю, то працює з помилками, і її постійно треба коригувати. І в районі виконання завдань відсутні будь-які наземні радіотехнічні системи навігації. Тож усе залежить від майстерності штурмана.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
Мільйон артснарядів потрібно нарешті доправити на передову — Президент на засіданні Україна-НАТО

Мільйон артснарядів потрібно нарешті доправити на передову — Президент на засіданні Україна-НАТО

Глава української держави заявив, що ми вже давно говоримо про мільйон артилерійських снарядів для України. За його словами, їх потрібно нарешті доправити на передову.

Ворог атакував Білопілля з артилерії: є загиблий та поранені

Ворог атакував Білопілля з артилерії: є загиблий та поранені

Сьогодні вдень ворог вкотре обстріляв центр міста Білопілля Сумської області з артилерії.

У ВМС ЗСУ розповіли, чого бояться російські морські ракетоносії

У ВМС ЗСУ розповіли, чого бояться російські морські ракетоносії

Речник Військово-Морських Сил Збройних Сил України капітан 3 рангу Дмитро Плетенчук заявив, що за півроку є лише 2 підтверджених фактів застосування росіянами морських носіїв крилатих ракет.

росармія атакувала ракетами припортову інфраструктуру Одещини: поранено чоловіка

росармія атакувала ракетами припортову інфраструктуру Одещини: поранено чоловіка

Сьогодні, 19 квітня, Одеська область вкотре зазнала атаки окупантів, росіяни завдали ракетного удару по припортовій інфраструктурі.

На півдні росармія застосувала понад 160 FPV-дронів проти мирного населення

На півдні росармія застосувала понад 160 FPV-дронів проти мирного населення

У прифронтових територій Дніпропетровської, Запорізької, Херсонської та Миколаївської областей, ворог застосував 163 FPV-дрони, 8 ударних БПЛА типу «Ланцет», скинув з БПЛА різних модифікацій 268 осколкових боєприпасів.

На Дніпропетровщині українська ППО знищила ворожу керовану ракету Х-59

На Дніпропетровщині українська ППО знищила ворожу керовану ракету Х-59

Сьогодні воїни ПВК «Схід» збили керовану авіаційну ракету Х-59 в небі над Дніпропетровщиною.

Захищаємо світ

00
00
00
ВАКАНСІЇ

Лікар медичного пункту

від 21000 до 21000 грн

Київ

168 окремий батальйон 120 ОБр Cил ТрО

Водій категорії С

від 20100 до 120000 грн

Запоріжжя

Сватівський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки

Стрілець – помічник гранатометника

від 20000 до 120000 грн

Львів

Червоноградський РТЦК та СП

Військовослужбовець ЗСУ

від 20100 до 120100 грн

Кривий Ріг

Старобільський РТЦК та СП

Водій, військовослужбовець

від 20000 до 120000 грн

Хмельницький, Хмельницька область

Бойовий медик взводу

від 20100 до 120100 грн

Дніпро

128 окрема бригада Сил територіальної оборони ЗСУ