ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: нові танкові гармати, модернізована розвідувальна бронемашина та випробування сучасної протитанкової ракети

Прочитаєте за: 9 хв. 25 Вересня 2021, 8:30

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень. У цьому випуску також читайте про поставку удосконалених корветів, закупівлю сучасних танків та будівництво заводу для випуску палубних безпілотників-заправників. 

Британські танки Challenger 3 озброять новою німецькою гарматою

Нову 120-мм гармату, розроблену німецькою компанією Rheinmetall, виготовлятимуть на заводі компанії Unterluss. У пресрелізі британських королівських збройних сил, зокрема, зазначається, що дві 120-мм гладкоствольні гармати L55A1 компанії Rheinmetall вже були запущені у виробництво зі значним випередженням графіка.

Вироблена в ФРН гармата використовуватиметься для модернізації 148 основних бойових танків Challenger 2 (CR2) у нову модифікацію Challenger 3 (CR3). До речі, танки Challenger 2 з 1995 року перебувають на озброєнні британської армії. Оскільки розроблялися вони ще в 1990 роки, нині настав час для покращення та модернізації низки їхніх ключових компонентів, зокрема й озброєння.

Концерн Rheinmetall AG є одним із найбільших на Заході виробників зброї та військової техніки. Він був створений ще в 1889 році й за майже півтора століття свого існування виготовляв різну номенклатуру озброєння – від стрілецької зброї до броньованих машин і бронепоїздів. Нині концерн залишається однією з найбільших компаній військово-промислового комплексу ФРН.

Продукція компанії постачається на озброєння не лише Бундесверу, а й збройним силам інших країн НАТО. Так, 120-мм танкова гармата Rh120 під позначенням M256 (M256A1) використовувалася на американських танках «Абрамс», а не тільки на танках німецької армії.

Після того, як гармати будуть виготовлені на підприємстві в Німеччині, їх випробують і затвердять перед поставкою до Великої Британії. Нова гармата в поєднанні з покращеною бронею і новітніми боєприпасами, як повідомляють у британській пресі, як і раніше залишать Challenger серед найпотужніших бойових танків Великої Британії й НАТО в цілому.

Полковник Уїлл Во, який відповідає за реалізацію програми покращення бойових якостей танка, зазначив, що виробництво нової гармати – черговий крок на шляху до модернізації основного бойового танка британської армії. Поєднання гармати з новітніми боєприпасами підвищить бойові можливості Challenger 3 у порівнянні зі своїм попередником Challenger 2.

Як заявляють у командуванні королівської армії, нова зброя дозволить значно посилити боєздатність британських танків у сучасних умовах, а відтак – і зробити більш ефективною участь Великої Британії у блоці НАТО. 

У Франції спустили на воду четвертий корвет, призначений для Аргентини

На французькій верфі в Конкарно (Бретань) спустили на воду патрульний корабель типу OPV (Offshore Patrol Vessel) «Контр-адмірал Кордеро». Як зазначає Naval News, це четвертий і останній корабель цього типу, призначений для ВМС Аргентини.

У 2018 році Аргентина уклала контракт на поставку чотирьох корветів типу «Говінд» із консорціумом Kership, утвореним французькими компаніями Naval Group і Piriou. За умовами угоди, першим замовнику передали побудований спочатку для французького флоту в 2011 році корабель «Л’Адруа». Перед постачанням йому зробили капітальний ремонт і модернізували. Прапор на його борту підняли в грудні 2019 року і перейменували в «Бушар». Другий корвет, «Пьедрабуена», передали замовнику в квітні 2021 року. Третій корабель, «Сторні», спустили на воду в травні 2021 року, а поставку запланували на жовтень 2021 року.

Повна водотоннажність корветів типу Говінд» становить 1650 тонн, довжина корпусу – 87 метрів, ширина – 14 метрів, осадка – 3,3 метра. Кораблі здатні розвивати швидкість до 21 вузла, дальність плавання – 3700 морських миль, автономність – три тижні. Екіпаж – 30 осіб, а також до 30 осіб додаткового персоналу.

Кораблі для ВМС Аргентини отримали посилений корпус, щоб забезпечити можливість плавання в антарктичних водах. На борту базуються два 9-метрових швидкохідних катери та 10-тонний вертоліт.

Міноборони Індії витратить на придбання танків понад 1 мільярд доларів

Міністерство оборони Індії зробило найбільше за останні роки замовлення на закупівлю танків для власних збройних сил. Загальна вартість замовлення становить 1,02 млрд доларів. На ці кошти індійське військове відомство планує закупити 118 танків. При цьому всі ці танки – індійської розробки та виробництва. Зокрема, йдеться про таку техніку, як танк Arjun Mk-1A, який є модернізованою версією основного бойового танка Arjun Mk-1, що нині перебуває на озброєнні індійської армії. Як повідомили у Міноборони Індії, ці 118 танків Arjun Mk-1A поповнять арсенал армії, що складається з танків Т-72, ​​Т-90 і первинних модифікацій танка« Арджун».

Параметри контракту виглядають наступним чином: упродовж 30 місяців у війська мають бути поставлені п’ять танків «Арджун». Потім щорічно індійська армія отримуватиме приблизно по три десятки таких бойових машин.

Як зазначив начальник штабу індійської армії генерал Манодж Мукунд, танк Arjun Mk-1A має близько 72 оновлень у порівнянні з базовою моделлю Mk-1. Це і нові системи прицілювання, і комплекси управління вогневими засобами. У танка – новий динамічний захист, сучасні комплекси виявлення та ідентифікації цілей. Він мобільний і технологічний.

За словами індійського головкому, танк був спроєктований таким чином, що він «добре підходить для захисту державного кордону». Разом з тим низка індійських експертів скептично налаштована щодо оновленого «Арджуна» через те, що його маса, за деякими даними, перевищила 62 тонни. Деякий час тому в індійських ЗМІ повідомлялося, що Arjun Mk-1A важче базової версії майже на 10 тонн! Це при тому, що базова версія танка Arjun Mk-1 має масу близько 58 тонн.

Якщо звернути увагу на суму контракту, то виходить, що один танк Arjun Mk-1A обходитиметься бюджету Індії більше ніж 8 млн доларів. Це можна порівняти з ціною найдорожчих на сьогодні танків у світі, зокрема й корейського K2 «Чорна пантера». 

Завод для випуску палубних безпілотників-заправників MQ-25 планують ввести в експлуатацію у 2024 році

Компанія Boeing побудує завод з виробництва палубних безпілотників-заправників MQ-25 «Стінгрей» недалеко від Сент-Луїса, біля кордону штатів Міссурі та Іллінойс. Площа нового виробництва складе близько 30 тисяч кв. метрів. Ввести об’єкт в експлуатацію планують в 2024 році. Про це повідомляє Jane’s з посиланням на пресслужбу компанії.

Нині компанія здійснює виробництво перших семи безпілотників MQ-25. Ще два апарати залучені у випробуваннях. За заявою Boeing, офіс програми MQ-25, включаючи його основну команду інженерів, залишиться в Сент-Луїсі.

Апарат MQ-25 виконаний за класичною літаковою схемою з трапецієподібним у перетині фюзеляжем і крилом нормальної стрілоподібності. Кілі «повітряного танкера» мають великі кути нахилу, завдяки чому в польоті вони виконують і роль горизонтальних стабілізаторів. Планується, що MQ-25 зможе заправити бойовий літак 6,4 тоннами палива при віддаленні від авіаносця не менше ніж 500 миль (926 км).

З надходженням на флот MQ-25 командування ВМС США має намір звільнити палубні винищувачі F/A-18E/F «Супер Хорнет» від виконання завдань з дозаправлення інших бойових літаків у повітрі. При цьому безпілотні апарати зможуть перевозити більше пального, ніж винищувачі в підвісних паливних баках.

Льотні випробування MQ-25 почалися цього року. У червні «Стінгрей» вперше дозаправив у повітрі палубний винищувач F/A-18 «Супер Хорнет», в серпні – літак дальнього радіолокаційного виявлення E-2D, а у вересні – винищувач п’ятого покоління F-35C.

Незабаром планується відправка MQ-25 у Норфолк (штат Вірджинія), де на кінець 2021 року заплановано перші випробування безпілотного заправника на борту авіаносця ВМС США.

В Індії завершили випробування сучасної протитанкової ракети

Індійські засоби масової інформації повідомили про завершення випробувань протитанкової керованої ракети Nag Helina. Особливість цієї ПТКР  у тому, що її можна використовувати з авіаційного носія – насамперед йдеться про ударні вертольоти.

ПТКР Nag Helina багаторазово була випробувана саме з борта ударного вертольота ВПС Індії. Успішність випробувань підтвердив директор проєкту зі створення такої ракети Сачін Суд (Sachin Sood). Він є представником лабораторії оборонних досліджень і розробок в Хайдарабаді.

В Індії роблять особливий акцент на тому, що протитанкова керована ракета «Наг Хеліна» – повністю індійська розробка. Як зазначив Сачін Суд, ПТКР і носій повністю готові. Вони пройшли повний комплекс випробувань. Тепер необхідно реалізувати програму «людино-машинного» інтерфейсу, що дозволить ще ефективніше застосовувати цю зброю.

На початковому етапі для збройних сил Індії заплановано закупити 500 таких ракет і 40 пускових установок. Усі ці пускові установки планується розміщувати на вертольотах. Також повідомляється, що одна така ракета обійдеться для бюджету Індії приблизно в 10 млн рупій (135,5 тис. доларів США).

Як стверджує виробник, ефективність враження цілі такою ракетою висока – ймовірність знищення «танка» з висоти близько 1 км і з відстані до 3,5 км становить 90%. Також зазначається, що такі показники виявлені під час 3-х етапів випробувань.

У 2024 році Бундесвер отримає на озброєння високозахищену конфігурацію розвідувальної бронемашини

Бундесвер уклав контракт з вітчизняним концерном Rheinmetall на модернізацію броньованої розвідувальної машини Fuchs/Fox NBC, що вже пройшла випробування. Всього п’ять версій автомобіля A6A1 будуть модернізовані до нової високозахищеної конфігурації A8A7. Таким чином, Бундесвер матиме в своєму розпорядженні засоби розвідки і аналізу NBC, що відповідають сучасним оперативним загрозам. Роботи розпочалися у вересні 2021 року і, як очікується, будуть завершені до липня 2024 року. Перші машини мають бути передані німецьким військовим починаючи з 2023 року.

Завдяки своїм універсальним експлуатаційним можливостям та високій надійності Fuchs/Fox завжди користувався популярністю у військах. Після більш ніж сорока років експлуатації він все ще постійно вдосконалюється.

Остання версія Fuchs/Fox, 1A8 має значно кращий захист від мін і саморобних вибухових пристроїв, ніж попередні моделі, разом із підвищеною стійкістю до балістичних загроз. Серед основних модифікацій Fuchs/Fox 1A8 – структурні зміни корпусу, нові сидіння і підвіски сидінь у бойовому відділенні, відокремлені від підлоги корпусу, посилення колісних арок, дверей і віконних опор, а також додаткові ящики для зберігання і посилення екстер’єру автомобіля. Нині Бундесвер має у своєму арсеналі понад 940 автомобілів Fuchs/Fox, 267 з яких є останньою розробкою 1A8.

На сьогодні зібрано близько 1600 автомобілів Fuchs/Fox. Збройні сили багатьох країн використовують широкий спектр їхніх різних варіантів, включаючи бронетранспортери, мобільні командні пункти, польові машини швидкої допомоги та розвідувальні машини NBC.

Підготував Сергій Воронков

Читайте нас у Facebook