ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Як у ЗD відтворити бій 2015-го під Санжарівкою, знають в інституті танкових військ

Прочитаєте за: 4 хв. 9 Червня 2021, 11:52

У Військовому інституті танкових військ (ВІТВ. – Ред.) НТУ «ХПІ» не перший рік працюють над електронними засобами освіти. Науково-педагогічними працівниками тут створено 146 вебресурсів для дистанційної підтримки освітнього процесу, 5 з них сертифіковано відповідно до стандартів інституту. Усі вони розміщені на сайті «Вебресурси навчальних дисциплін Військового інституту танкових військ НТУ «ХПІ» та постійно використовуються у підготовці курсантів та студентів.

У ВІТВ створений і розміщений на сайті постійно діючий курс «Школа дистанційного навчання» та розроблена добірка навчальних відео-уроків «Поради початківцям зі створення курсів», які дозволяють науково-педагогічним працівникам отримати мінімально необхідні знання й навички з технології дистанційного навчання.

Тривимірні візуалізації тактичних дій

Новинкою стала розроблена в інституті комп’ютерна програма «Конструктор інтерактивних тривимірних візуалізацій дій підрозділів». Вона дозволяє створювати інтерактивні тривимірні візуалізації місцевості, військовослужбовців, бойової техніки, фортифікацій, визначати порядок дій кожного учасника та з високою точністю і детальністю відтворювати перебіг бойових дій у просторі та часі та досліджувати їх.

Як розповів керівник лабораторії інституту Ігор Баркатов, фахівцями лабораторії розроблено низку інтерактивних візуалізацій, насамперед призначених для вивчення бойового досвіду танкових підрозділів у районі бойових дій. Ми відчуваємо зацікавленість викладачів у створенні таких продуктів, особливо, коли знайшли змогу використовувати інтерактивні візуалізації у дистанційних курсах, створених за допомогою програми Moodle. Враховуючи таку перспективу, незабаром плануємо створити дистанційний курс для науково-педагогічних працівників з розробки інтерактивних тривимірних візуалізацій на базі нашого Конструктора та методику їх використання в дистанційному навчанні.

Завдяки таким візуалізаціям курсанти можуть спостерігати перебіг подій, аналізуючи дії сторін.

«Усе відтворено дуже точно, я немов знов опинився на тому опорнику»

Цікавляться напрацюваннями харківців і командири частин та підрозділів, які проходять відновлення боєздатності.

Недавно командний склад 17-ї ОТБр спільно з науковцями ВІТВ провели онлайн круглий стіл за темою: «Обмін досвідом ведення бойових дій щодо способів, порядку підготовки та застосування підрозділів».

Хід подій у бойовому епізоді 28 січня 2015-го за участю підрозділів 128-ї ОГШБр, 92-ї ОМБр та 17-ї ОТБр під Санжарівкою проаналізували, використовуючи Конструктор інтерактивних тривимірних візуалізацій дій. До речі, участь у круглому столі взяли безпосередні учасники того бою – командир роти, тоді капітан, а нині підполковник Олег Баркатов і сержант, командир танка, нині − старший лейтенант Андрій Бішінтєєв. «Усе відтворено дуже точно, я немов знов опинився на тому опорнику, – розповідає Андрій Бішінтєєв. – Завдяки реконструкції побачив дії ворожої ДРГ, їх проаналізував і тепер можу докладно й наочно розповісти підлеглим про той бій. Вважаю, що 3D візуалізації допомагають у навчанні танкістів».

3D тури всередину бойової техніки

Як правило, чимало труднощів у вивченні бойової техніки в курсантів виникає на перших заняттях – безліч приладів, шкал, тумблерів. Тут стає у нагоді ще одна розробка лабораторії ВІТВ.

За допомогою програми HTML5 Package (H5P) у процесі створення вебресурсів можна будувати 3D панорами робочих місць екіпажу. Так курсантам надано широкі можливості для електронного навчання з технічних та спеціальних дисциплін.

Так, у дистанційному курсі «Будова та основи експлуатації БТР-4Е» за допомогою можливостей HTML5 створено 3D панорами робочих місць екіпажу. Як кажуть курсанти, 3D панорама робочого місця водія БРТ-4Е створює ефект присутності в реальній машині.

Інструменти пакету дозволяють створювати оглядовий, навчальний і контрольний інтерактивні контенти, навчити екіпаж порядку користування органами управління. Наприклад, додавання підписів органів управління прискорюють запам’ятовування їх розміщення та основного призначення, додавання контрольних питань − дають змогу викладачу перевірити засвоєння матеріалу. Використання відеофрагментів оживлять панораму і покажуть діючі панелі приладів чи манометрів, допоможуть вивчити порядок роботи з приладом, побачити елементи гальмівної системи.

Усі програми працюють цілодобово, доступ до них відкрито з будь-яких приладів – планшетів, смартфонів, ноутбуків. Курсанти після реєстрації на сайті можуть у будь-який час вивчати програму.

10

Кореспондент АрміяInform
Стежте за нами в Instagram
Мітки: