ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

 Як діяти командиру і простому воїну в разі порушення якості харчування

Прочитаєте за: 4 хв. 2 Червня 2021, 17:45

З початком цього року Збройні Сили України повністю перейшли на систему харчування військовослужбовців, за якою суб’єкти господарювання здійснюють доставку, зберігання та приготування їжі за Каталогом, що налічує 409 найменувань продуктів.

Якість харчування — це питання обороноздатності армії. Якщо військовий ситий, він здатний виконувати свої обов’язки. Саме тому якість продовольчого забезпечення та приготування їжі має відповідати сучасним стандартам як за номенклатурою продуктів, так і щодо технології приготування страв. Що ж робити, коли є порушення доставки, якості харчування чи зберігання продуктів з боку цивільних структур, які надають послуги з продзабезпечення військовим частинам? Як діяти у таких випадках командиру частини та самим військовим, розбирався кореспондент АрміяInform.

Перевірка супровідних документів

З переходом на нову систему харчування виникла необхідність  напрацювання системи контролю якості товарів, які постачають до військових частин, та готових страв.

Під час отримання харчових продуктів матеріально-відповідальна особа замовника має перевірити наявність відповідних супровідних документів. Сюди входять товарно-транспортна накладна або видаткова накладна, посвідчення про якість або декларація виробника, на вимогу – витяг з технічних умов виробника та протокол випробувань або експертний висновок.

Харчові продукти, які постачають та приймають для продовольчого забезпечення особового складу ЗС України повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і чинним стандартам для харчових продуктів.

Куди можуть скаржитися командири частин

Адже вищеперераховані структури мають право реагувати та здійснювати планові й позапланові перевірки стану організації харчування безпосередньо у військах.

Наприклад, якщо є випадки постачання неякісних продуктів, то все потрібно ретельно зафіксувати, скласти відповідний акт. Такі товари не приймають, а повертають постачальнику. Найчастіше постачальники не дотримуються умов договорів щодо асортименту, кількості, якості та строку поставки. Тож у командира є всі підстави їх не приймати.

Механізм заміни продуктів та претензійна робота

Наразі існує реальний механізм заміни неякісних продуктів та ведення претензійної роботи. Поки неякісний продукт замінюють, військовим готують інші страви, передбачені меню Каталогу. Вартість неякісних продуктів відмінусовують від вартості привезених продуктів і не приймають на баланс частини. Якщо компанія доволі часто «грішить» і не виконує належно свої зобов’язання, на неї можуть накладати штраф або може бути розірваний договір. Тобто компанія має бути зацікавлена в постачанні якісних продуктів у військові частини та ефективно виконувати свою роботу, прописану договором, із забезпечення харчування особового складу.

Дотримання санітарних норм

Також вкрай важливим є дотримання санітарно-гігієнічних норм на об’єктах продовольчої служби у військових частинах. Приміщення для приготування їжі, склад для зберігання продуктів, технологічне обладнання мають відповідати всім критеріям та стандартам.

Черговий лікар частини щоденно перед кожним прийманням їжі особисто перевіряє якість приготованих страв.

Слід контролювати своєчасне проходження медичного обстеження обслуговуючого персоналу, залученого до організації продзабезпечення особового складу.

Важливо стежити за вчасним проведенням освіження наявних запасів продовольства у військових частинах.

Кореспондент АрміяInform поспілкувався з начальником продовольчої служби окремої бригади морської піхоти імені контр-адмірала Михайла Білинського капітаном Кирилом Шестаковим щодо ситуації із продзабезпеченням у частині та алгоритмом дій у разі виникнення проблемних питань щодо харчування.

— У бригаді харчування організовано на високому рівні як у пункті постійної дислокації, так і під час ротацій на Схід. Забезпечується збалансоване харчування морпіхів. Страви польової кухні нічим не відрізняються від приготованих на сучасному кухонному обладнанні. У меню-розкладці, що містить широкий асортимент страв, враховані кількість калорій і побажання воїнів. Військові кухарі компетентні, пройшли відповідну підготовку в навчальному центрі, — розповідає капітан Кирило Шестаков.

Ефективний спосіб комунікації на порушення дзвінки на «гарячі телефонні лінії», наприклад, до Центрального управління продовольчого забезпечення Тилу Командування Сил логістики ЗСУ

— Доставка страв у районі проведення ООС здійснюється на КСП роти, далі, у разі відсутності небезпеки для життя, — на взводні опорні пункти. Якщо є загроза здоров’ю і життю військовослужбовців, звісно, командир безпосереднього підрозділу приймає рішення, що морпіхи на передовій самі готують їжу. Наразі налагоджено тісну і прозору співпрацю з цивільною фірмою, яка постачає продукти. Якщо виникають окремі питання до їхньої якості — всі недоліки якнайшвидше усувають. Звісно, якщо є грубі порушення умов договору, наприклад, привезли гнилу картоплю, оперативно складаємо акт, і такі товари не приймають. Черговий лікар частини щоденно ретельно відслідковує якість приготованих страв. Крім того, ми беремо проби їжі, розміщуємо в холодильнику та перевіряємо її якість після доби приготування. Ефективний спосіб комунікації на порушення — дзвінки на «гарячі телефонні лінії», наприклад, до Центрального управління продовольчого забезпечення Тилу Командування Сил логістики ЗСУ, — додав продовольчої служби частини капітан Кирило Шестаков.

10
1

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram