ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Яка технічна родзинка робить Ан-178 унікальним

Прочитаєте за: 5 хв. 3 Квітня 2021, 12:55

Цей літак, без перебільшення, можна вважати гордістю українського авіапрому. За льотно-технічними характеристиками він становить гідну конкуренцію найкращим транспортним літакам у своєму сегменті. До того ж Ан-178 здатний присідати… на основних стійках. Саме ця особливість і є унікальною технічною родзинкою, яка вигідно вирізняє наш літак від конкурентів. Завдяки цьому, за допомогою відповідних важелів управління, з’являється можливість коригувати рівень порога підлоги вантажної кабіни в межах 330 мм. Це не лише полегшує, а й значно пришвидшує процес завантаження-вивантаження військової техніки, яка своїм ходом заїжджає у вантажну кабіну.

Ефективний літак для логістичної підтримки Збройних Сил

До речі, Ан-178 є середнім транспортним літаком, створеним із застосуванням найсучасніших світових авіаційних технологій. Ця крилата машина має замінити на ринку транспортні літаки попереднього покоління Ан-12. За складом планера і бортового обладнання Ан-178 на 50–60% уніфікований з пасажирськими літаками Ан-148 і Ан-158. Маршові двигуни Д436-148ФМ, які встановлені на ньому, є подальшим розвитком силової установки, застосованої на Ан-148 і Ан-158.

Літак Ан-178-100Р з вантажним люком і рампою у хвостовій частині призначений для доставки особового складу (до 100 бійців) у повному екіпіруванні або до 86 десантників, чи до 78 легкопоранених (40 на санітарних ношах і 38 на бічних сидіннях), озброєння й легкої військової техніки посадковим та парашутним способами. А також — транспортування матеріальних засобів, пошти та інших вантажів «у навал» або в стандартній тарі, вантажів на піддонах загальною вантажопідйомністю до 18 тонн.

Можливість перевезення всіх наявних у світі типів пакетованих вантажів (у контейнерах і на піддонах) робить Ан-178 ефективним транспортним засобом для логістичної підтримки як у комерційній експлуатації, так і у збройних силах

Ан-178 може базуватися на злітно-посадкових смугах зі штучним покриттям та ґрунтових підготовлених. Літак забезпечує виконання польотів удень і вночі в простих і складних метеоумовах з аеродромів, розміщених у діапазоні географічних широт від 73° північної до 55° південної.

Можливість перевезення всіх наявних у світі типів пакетованих вантажів (у контейнерах і на піддонах) робить Ан-178 ефективним транспортним засобом для логістичної підтримки як у комерційній експлуатації, так і у збройних силах. А також для застосування в умовах надзвичайних ситуацій.

Спорудження першого Ан-178 для потреб війська відбувається за графіком

Торік 29 грудня між Міноборони України і ДП «Антонов», який входить до складу ДК «Укроборонпром», укладено контракт на будівництво й постачання трьох нових Ан-178-100Р. На початку лютого цього року на підприємстві розпочалася підготовка до стапельного складання фюзеляжу першого з таких літаків.

Творча група АрміяInform вирішила проінспектувати виробництво, аби дізнатися, як просуваються роботи й чи дотримуються графіка їхнього виконання. Того дня ми завітали до цеху агрегатного складання, де спостерігали за процесом виймання зі стапеля відсіку силової підлоги фюзеляжу першого Ан-178-100Р. Водночас там відбувалося і складання носової частини та панелей фюзеляжу, фрагменти підлоги цього літака.

У програмі імпортозаміщення загалом беруть участь понад 20 українських підприємств, а також іноземні партнери, які переважно постачатимуть для цього літака частину авіоніки. Завдяки такій міжнародній кооперації вдалося повністю позбутися залежності від вузлів і агрегатів, які раніше постачали з РФ

Віктор Казуров

Як розповів нам директор програми літака Ан-148 та його модифікацій Віктор Казуров, роботи зі складання першого фюзеляжу відбуваються згідно із графіком. Практично всі його складові, зокрема, фюзеляж, крило, хвіст побудують на виробничих потужностях ДП «Антонов». Тоді як інші вітчизняні виробники, залучені до виробничої кооперації, поставлять для цих літаків такі важливі агрегати, як двигуни (АТ «Мотор Січ» та ДП «Івченко-Прогрес»), шасі (ДП «Південмаш»), гальмівне колесо (ТОВ «Гідробест»), систему управління (НТК «Екран», ПрАТ «ФЕД»). За словами Віктора Миколайовича, у програмі імпортозаміщення загалом беруть участь понад 20 українських підприємств, а також іноземні партнери, які переважно постачатимуть для цього літака частину авіоніки. Завдяки такій міжнародній кооперації вдалося повністю позбутися залежності від вузлів і агрегатів, які раніше постачали з РФ.

Фюзеляж літака планують виготовити вчасно до кінця травня 2021-го. А вже на початку червня каркас фюзеляжу для першого Ан-178 заплановано вийняти зі стапеля, аби пристикувати до нього крило і встановити хвостове оперення

Після цього ми побували у складальному цеху, куди надходять зібрані агрегати для подальшого комплектування ними стапеля загального збирання фюзеляжу. На стапелі, так би мовити, основний фронт робіт розгорнувся у хвостовій частині — одній з основних складових будь-якого транспортного літака. Адже вона має бути не лише герметичною, а й витримувати чималі навантаження. Інші складники, такі, як силова підлога, ніс фюзеляжу, бокові панелі середньої його частини, збирають на окремих стапелях.

Як запевнив Віктор Казуров, фюзеляж літака планують виготовити вчасно — до кінця травня 2021-го. А вже на початку червня каркас фюзеляжу для першого Ан-178 заплановано вийняти зі стапеля, аби пристикувати до нього крило і встановити хвостове оперення.

Фото Дмитра Юрченка та з архіву ДП «Антонов»

33
2

Кореспондент АрміяInform

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
Мітки: