ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Чому не варто довіряти Telegram-каналу «НачШтабу»

30 Березня 2021, 17:46

Центр протидії інформаційним агресіям АМ&РМ, що є проєктом курсантів військового вишу Києва, розпочав роботу з протидії російській інформаційній агресії та фейкам в Україні.

Першим об’єктом дослідження став популярний серед військових Telegram-канал «НачШтабу». Дослідники проаналізували і з’ясували, що він діє за типовою схемою пропаганди 60/40, а також збирає персональну інформацію та дані, які становлять військову таємницю.

Про це йдеться на сайті Центру.

«Ні для кого не секрет, що значна частина військовослужбовців слідкують за дописами «НачШтабу». Здається, що саме там розміщують альтернативну інформацію з інсайдерських джерел. Пости позбавлені пафосу й офіціозу, який присутній на офіційних ресурсах. Телеграм-канал «НачШтабу» досить популярний серед молоді та старшого покоління військовослужбовців. Найбільш незадоволені своєю службою мають можливість поширити власні, переважно негативні, відгуки через цей канал», — йдеться в повідомленні.

Дослідники звертають увагу, що «НачШтабу» не завжди публікує всю інформацію, якою діляться військові. Здебільшого оприлюднюється лише частина, а інша залишається в архіві адміністраторів каналу. Це може свідчити про певну мету, яку переслідує цей Telegram-канал. Зокрема, використовувати довірливість підписників, щоб маніпулювати з їхніми особистими даними.

Згідно з даними дослідників АМ&РМ, підтвердженням цьому слугує:

  1. Щотижневе розміщення фото жінок-військовослужбовців. Ці знімки є результатом професійного моніторингу особистих сторінок у соцмережах. Дослідникам вдалось з’ясувати, що переважна більшість не надавали згоди на поширення своїх фото. Це означає, що адміністратори «НачШтабу» вдавались до звичайного пошуку світлин жінок-військових на сторінках в Instagram, Facebook та інших соцмережах;
  2. Відео про рутинні обов’язки військовослужбовців з’являються через тривалий час після їхньої публікації в першоджерелі. Це теж результат тривалого та уважного моніторингу військових ЗС України в соцмережах;
  3. Контент-аналіз «НачШтабу» свідчить, що відбулась зміна політики каналу. Спочатку з’являлись дописи здебільшого українською. Наразі ж адміністратори додали нову рубрику «Думки військовослужбовців» та почали писати виключно російськомовні пости.

У коментарі АрміяInform дослідники розповіли докладніше, як вони виконували моніторинг контенту цього Telegram-каналу

«Відбувався розподіл контенту Telegram-каналу за певними кодифікаторами, різними групами. До прикладу, рубрика «Думки військовослужбовців», розміщення фото дівчат-військовослужбовців у формі чи буднів українських армійців. Після поділу контенту на відповідні соціальні страти, здійснювався окремий аналіз для виявлення суперечливої інформації. Вивчення першоджерел, а у випадку з рубрикою «Фото дівчини у формі й без» відбулось спілкування з окремими представниками жіночої статі, фото яких потрапили до цієї рубрики».

Нам також пояснили, як діє типова схема пропаганди 60/40 Telegram-каналу «НачШтабу»

«Схема пропаганди 60 на 40 — це принцип, мета якого не інформування, а ідеологічна індоктринація. Тобто, наповнення свідомості об’єктів впливу відповідними ідеологічними установками. На відміну від примусової чи відкритої пропаганди, цей принцип базується на добровільних засадах: 60% інформації повинна бути правдивою. Це визначає довіру до комунікатора і спонукає некритично проковтнути інші 40% маніпулятивної інформації. Саме ця інформація потрібна пропагандисту для здійснення впливу. Однак для впливу на людину з чіткою особистою позицію (!) ця пропорція зсувається до 95/5. Отже, за допомогою цього методу, вигаданим ще Йозефом Геббельсом, можна впливати на будь-які прошарки суспільства. Це може відбуватися навіть випадково, коли лідери думок в Україні починають поширювати неправдиву чи викривлену інформацію».

Мета, яку переслідують адміністратори цього Telegram-каналу

— Основна мета — це накопичення та можлива передача персональних даних військовослужбовців до РФ. Схема проста: виявити особу, що йде на контакт і готова для подальшої співпраці. Багато інформації не потрібно, достатньо імені, прізвища та номера військової частини. У майбутньому можливе навіть вербування за грошову винагороду за отриману інформацію.

Команда АМ&РМ застерегла українських військовослужбовців від «співпраці» із сумнівним каналом «НачШтабу»

«Звісно, ми розуміємо, що є проблеми, які потребують вирішення. Здебільшого військовослужбовці йдуть на ці кроки через брак комунікації з безпосередніми командирами. Але хочемо нагадати: кожен з нас вже є мішенню російської пропаганди. То давайте не дамо остаточно перетворити нас на їхній інструмент впливу. Не розповідайте службову інформацію тим, кого навіть не знаєте джерелам, які не надають жодної інформації про себе».

12

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
Мітки:
Пані Військова. Дайджест АрміяInform Публікації