ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Проєкт Peer-to-peer: курсанти військових вишів взяли участь у змаганнях із медіаграмотності

25 Лютого 2021, 19:48

Фінішували інтелект-змагання в рамках проєкту Peer-to-peer (рівний рівному) з протидії дезінформації. Як раніше повідомляла АрміяInform, основною метою цього проєкту стало привернення уваги суспільства до проблеми розповсюдження дезінформації та пропаганди Російської Федерації проти України, а також реагування на виклики гібридної війни.

Організаторами проєкту виступила організація EdVenture Partners за підтримки Управління стратегічних комунікацій Апарату Головнокомандувача Збройних Сил України. У ньому взяли участь 10  вищих військово-навчальних закладів.

Після важкої боротьби у фінал вийшли лише три виші. Шанси на перемогу в кожного були досить високі. Та за підсумками фінального етапу, переможцями інтелект-чемпіонату визначено  Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба. Друге місце посіли вихованці Військового інституту телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут.  Також у трійці найсильніших — команда Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Видовий виш представляла команда InChoice, у складі якої п’ять курсантів випускного курсу льотного факультету, що навчаються за напрямком підготовки фахівців морально-психологічного забезпечення.

Як розповіла ментор команди, викладачка кафедри психології та педагогіки ХНУПС, працівник ЗСУ Кристина Яндола,  це було одним із найбільш серйозних випробувань для кожного з курсантів.

— Креативність, наполегливість, відповідальність та кропітка робота дозволили команді InChoice створити проєкт, що спонукає до критичного мислення. «Час обирати!» — саме на цьому наголошували наші курсанти, закликаючи думати, аналізувати, критично усвідомлювати інформацію та робити  відповідальний вибір, — додала Кристина Яндола.

До речі, основними напрямками реалізації стратегії курсантської роботи стали онлайн чи офлайн заходи. Як виявилося, ефективним «інструментарієм» було створення сторінок у соціальних мережах, де в простій, інтерактивній формі були представлені базові поняття медіаграмотності, основні правила фактчекінгу та, звісно ж, розуміння самого змісту «критичного мислення».

— Російсько-українська війна триває в різних галузях, — каже курсантка Вікторія Проценко, учасниця проєкту. — Напевно, в інформаційному просторі ворожі атаки найстрашніші, бо впливають на велику аудиторію. Тому, на мою думку, будь-яка розумна людина має розвивати в себе критичне мислення, щоб бути більш стійкою до інформаційних провокацій та маніпуляцій. Саме ідея розвитку критичного  мислення суспільства наша команда і взяла за основу своєї розробки в рамках проєкту Peer-to-peer.

Серія проведених тренінгів із курсантами різних курсів та факультетів ХНУПС дозволила актуалізувати і підкреслити важливість вміння робити усвідомлений вибір як в особистому житті, так і в професійній діяльності.

За роботою команди ретельно стежили викладачі кафедри психології та педагогіки ХНУПС. У чомусь допомагали молодим воїнам, а дечому й самі навчилися від курсантів.

— У нашому  університеті InChoice вже став певним брендом, а результати всієї роботи — певним  посібником із медіаграмотності. Реалізація кожної складової проєкту є колективною працею. Чимало часу пішло на розробку сайту, наповнення його цікавим для молоді контентом, популяризацію ресурсу тощо. Звісно ж, були помилки та критика. Але це все тільки допомогло зробити проєкт, який переміг. Тож вважаємо, що з цією справою ми впоралися на відмінно, — підсумувала Кристина Яндола.

За словами командування Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, їхні курсанти постійно беруть участь у подібних проєктах та змаганнях. Так вони стають міцнішими до різного роду труднощів і стійкими до ворожого інформаційно-пропагандистського впливу.

Фото Віталія Саранцева

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram