ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: стелс-безпілотник, корвет нового покоління та сучасна торпеда

13 Лютого 2021, 8:59

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень. Читайте також про реактивний безпілотник, стрілецьке озброєння, багатоцільовий вертоліт і нову конфігурацію бронетехніки.

Пентагон розробляє новий дрон для захисту винищувачів

Агентство перспективних оборонних дослідницьких проєктів Міністерства оборони США (DARPA) почало розроблення нового реактивного безпілотника. В межах програми LongShot («Далекий удар») агентство уклало контракт із трьома компаніями.

Безпілотник, здатний нести кілька видів ракет «повітря-повітря», створюватимуть компанії General Atomics, Lockheed Martin і Northrop Grumman, які отримали завдання на ескізне проєктування нового дрона. Передбачається, що він підвищить живучість пілотованих винищувачів, узявши на себе функцію захисту, уражаючи ворожі літаки наявними засобами з дальньої дистанції.

— Програма LongShot змінює парадигму повітряних бойових дій, демонструючи безпілотну літальну машину, здатну використовувати сучасну високоточну зброю класу «повітря-повітря», — зазначив керівник програми DARPA підполковник Пол Калхоун.

Програму LongShot реалізовуватимуть у кілька етапів. Спочатку розроблять безпілотник і здійснять його випробування, а вже потім на його базі створять повномасштабну демонстраційну систему повітряного базування, здатну «здійснювати керований політ до, під час і після скидання/пуску зброї в умовах експлуатації».

Створюватимуть компанії безпілотник спільно чи кожна розробить власний варіант дрона, невідомо. Крім інформації про те, що дрон матиме реактивний двигун і нестиме ракети класу «повітря-повітря», інших відомостей поки немає.

Індія створює автономний стелс-безпілотник

Індія розробляє для власних ВПС малопомітний безпілотний бойовий літальний апарат Ghatak. Цей автономний стелс-безпілотник призначений для виконання розвідувальних завдань, може виконувати ударні функції за допомогою ракет, бомб і високоточних боєприпасів. Про це повідомляє індійське видання Alpha Defense.

Нині розробляється модель апарата в масштабі 1:1. Незабаром Ghatak здійснить перший політ. Відзначається, що БПЛА має конструкцію літаючого крила, що дещо ускладнює управління апаратом. Щоб зробити його простішим, індійське Агентство авіаційного розвитку ADA планує застосувати принцип управління вектором тяги. Ця технологія дозволить Ghatak легше змінювати напрям руху.

Сили спецоперацій Естонії забезпечать німецькими гвинтівками й австрійськими пістолетами

Естонські Сили спеціальних операцій (ССО) переходять на нове стрілецьке озброєння. Як повідомляє естонське видання ERR, командування ССО вирішило замінити Heckler & Koch G-36 і пістолети USP. За даними видання, на озброєння військовиків Командування спеціальних операцій поставлять автомати Heckler & Koch 416 (НК416) і пістолети Glock 19.

— Зброя спецпризначенця має вирізнятися точністю, надійністю в складних умовах експлуатації, простотою обслуговування й можливістю установки на автомат додаткових пристосувань. Виходячи з цих критеріїв, серед багатьох достойних зразків ми обрали HK416, — зазначив очільник Командування ССО Збройних сил Естонії Марус Куулі.

HK416 — автоматична гвинтівка, створена фірмою Heckler & Koch на основі карабіна М4 (перебуває на озброєнні американської армії). Ключова відмінність німецького автомата від американського прототипу полягає в системі газовідведення: в HK416 використано схему з коротким ходом газового поршня, «запозичена» у HK G36. До речі, гвинтівка HK416 виготовляється з 2004 року і має кілька модифікацій з різною довжиною ствола. Також випускається в напівавтоматичному варіанті для цивільного ринку.

Індійська армія прийняла на озброєння легкий багатоцільовий вертоліт

Індійські Сухопутні війська прийняли на озброєння легкий багатоцільовий вертоліт LUH (Light Utility Helicopter), розроблений вітчизняною корпорацією HAL (Hindustan Aeronautics Limited). Про це повідомляє The Times of India.

Легкий багатоцільовий вертоліт LUH розроблявся в Індії в межах масштабної програми зі створення власних технологій і зниження залежності від поставок імпортної техніки. Роботи над машиною розпочалися у 2010 році, перший політ дослідний зразок здійснив у 2015-му. Вертоліт створювався для застосування як у цивільній, так і військовій сферах.

Максимальна злітна маса — 3,2 тонни. На вертоліт встановлено турбовальний двигун HE Ardiden-1U, що дозволяє розвивати швидкість до 220 км/год на дальність до 350 км. Серійні вертольоти мають оснащувати індійським локалізованим варіантом цього двигуна Shakti 1U, який збиратиме HAL Engine Division у Бангалорі. Максимальна висота польоту — 6500 метрів. Екіпаж — 2 особи + 6 десантників. Залежно від компонування кількість пасажирів можна зменшити. Вертоліт має замінити у складі армійської авіації застарілі вертольоти Cheetah і Chetak.

Серійне виробництво LUH планується здійснювати на спеціальному вертольотобудівному підприємстві HAL в Тумакуру (за 87 км на північ від Бангалора). Загалом Міноборони Індії планує закупити 187 вертольотів LUH.

Субмарина «Талент» випробувала новітню торпеду

Британський багатоцільовий АПЧ (атомний підводний човен) «Талент» здійснив фінальні випробування нової моделі важкої торпеди «Спірфіш» (Spearfish, «Риба-меч»). Як повідомляє Naval News, тестування боєприпаса відбулося в морських полігонах у районі острова Скай і передувало прийняттю торпеди на озброєння. Під час триденного виходу в море субмарина «Талент» тричі застосувала новітню торпеду.

— Модернізація торпед «Спірфіш» гарантує, що британські підводні човни, як і раніше, матимуть надійну систему озброєння, здатну протистояти потенційним загрозам, — зазначив командир АПЧ Пол Джемісон.

533-мм торпеди «Спірфіш», які постачає BAE Systems, перебувають на озброєнні Королівського ВМФ Великої Британії майже 30 років. Вони включені до арсеналу багатоцільових атомних субмарин класу «Астьют» і «Трафальгар» та стратегічних АПЧ типу «Венгард». Вони здатні атакувати кораблі й підводні човни на відстані до 54 км, рухаючись зі швидкістю близько 60 вузлів (111 км/год) (максимальна швидкість — 80 вузлів).

Модернізована торпеда «Спірфіш» оснащена новою бойовою частиною, вдосконаленою і безпечною паливною системою, сучасною електронною «начинкою», волоконно-оптичним кабелем для управління з субмарини, щоб підвищити точність ураження.

Згідно з планами британського флоту, у 2025 році всі підводні човни Королівського ВМФ отримають на озброєння цю модифікацію «Спірфіш».

Іспанська компанія приєдналася до розроблення європейського корвета нового покоління

Компанія Naviris, спільне підприємство італійської Fincantieri і французької Naval Group, й іспанська Navantia підписали меморандум про взаємодію, спрямований на розширення промислового співробітництва в рамках програми створення нового патрульного корвета для країн Європи (European Patrol Corvette, EPC). Як зазначає Naval News, EPC розробляється як інноваційний багатоцільовий корабель середини XXI століття. За рахунок уніфікації й модульної побудови нові корвети можна застосовувати для розв’язання найширшого спектра завдань.

Naviris і Navantia координуватимуть дії з Fincantieri і Naval Group. Коштом Євросоюзу й національних фондів вони виконають значну частину науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, необхідних для підвищення ефективності майбутніх кораблів і управління цифровими системами. До речі, Італія і Франція запустили спільний проєкт зі створення EPC позаторік у листопаді, в січні 2020-го до них доєдналася Греція, а у квітні — Іспанія.

Повна водотоннажність європейського патрульного корвета сягне приблизно 3500 тонн, довжина корпусу — близько 110 метрів, осадка — не більше ніж 5,5 метрів. Дальність плавання — 10 000 морських миль.

Передбачається створення трьох версій корвета: для розв’язання завдань протиповітряної оборони, для боротьби з надводними силами противника та протичовнової боротьби.

За оцінкою Naval News, у 2021 році планується завершити опрацювання вимог до конструкції майбутніх кораблів. Початок будівництва корветів очікується у 2025 році, а у 2027-му перший EPC мають ввести до складу флоту однієї з європейських країн.

У нову конфігурацію турецької бронемашини інтегрували високоточний міномет

Один з виробників турецьких броньованих транспортних засобів, компанія Nurol Makina, розробила нову конфігурацію бронемашини Ejder Yalçın 4х4 з інтегрованою 120-мм мінометною системою ASELSAN Alkar. Випробування конфігурації Ejder Yalçın, призначеної для застосування в умовах звичайного й асиметричного бою, відбулися успішно.

Як повідомляє Daily Sabah, у нову конфігурацію бронемашини поряд зі 120-мм високоточним мінометом увійшла напівавтоматична система заряджання боєприпасів, система зберігання боєприпасів і система управління вогнем. Стійкість машини дає змогу завдавати ударів з високою точністю, а завдяки високій мобільності Ejder Yalçın здатний швидко змінювати вогневу позицію після пострілу.

У координації з іншою конфігурацією Ejder Yalçın, що отримала назву «машина переднього спостереження» завдяки можливостям точного прицілу, будь-які цілі будуть ефективно знищені.

Підготував Сергій Воронков

Стежте за нами в Instagram
Мітки: ,
Пані Військова. Дайджест АрміяInform rss.feed, Лонгрід