ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: авіаційний лазер, новий ударний БПЛА та сучасний легкий авіаносець

27 Лютого 2021, 10:42

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень. Читайте також про авіаційні протикорабельні ракети, навчальні літаки та кориговані артилерійські боєприпаси.

ВПС США випробують авіаційний лазер у 2024 році

Дослідницька лабораторія ВПС США здійснить перші масштабні випробування авіаційного бойового лазера, розробка якого триває за проєктом SHiELD, у 2024-му. Як повідомляє C4ISRNET, розробники, які беруть участь в його реалізації, у найближчий місяць передадуть дослідницькій лабораторії одну з трьох ключових систем авіаційного лазера, а дві системи, що залишилися, поставлять військовим у липні 2021-го.

Проєкт SHiELD розпочався у 2017 році. Він передбачає розробку для винищувачів трьох типів лазерних систем: для підсвічування цілей, самозахисту і знищення інших літальних апаратів. Перший етап проєкту передбачає створення бойового лазера для самозахисту бойових літаків від авіаційних та зенітних ракет. Розробниками цього лазера є американські компанії Lockheed Martin, Northrop Grumman і Boeing.

Військові розглядають лазерні системи, призначені як для самозахисту, так і ураження інших літаків та наземних цілей, як озброєння з «необмеженим» боєзапасом і наднизькою вартістю одного пострілу. Новий лазер має ефективно працювати у польоті на дозвуковій, трансзвуковій і надзвуковій швидкостях.

У проєкті SHiELD компанія Lockheed Martin відповідає за розробку лазерного модуля для бойового лазера. Northrop Grumman створює систему управління модулем, а Boeing – контейнер, в який помістять бойовий лазер.

Іран створив новий важкий ударний БПЛА Kaman-22

Іран продовжує створення ударних безпілотників, розширюючи лінійку прийнятих на озброєння дронів. Як повідомив командувач ВПС Ірану бригадний генерал Азіз Насірзаде, місцеві інженери завершили роботу над новим ударним БПЛА Kaman-22, здатним значно підсилити боєздатність армії.

Він підкреслив, що важкий широкофюзеляжний безпілотник спроєктований і розроблений відповідно до вимог ВПС країни. Новий БПЛА призначений для завдавання ударів по цілях з повітря й ведення розвідки. Для нього розроблено лінійку «інтелектуальних» боєприпасів та різне оптичне і радіоелектронне обладнання.

Як зазначають розробники, БПЛА Kaman-22 має дальність польоту 3 тисячі кілометрів, може перебувати в повітрі до 24 годин. При цьому здатний нести озброєння масою до 300 кг.

Військові експерти відзначають: іранська новинка є копією американського ударного БПЛА MQ-9 Reaper. Безпілотник зібраний з використанням американських технологій, до яких отримав доступ Тегеран.

ВПС і ВМС США підсилять сучасними авіаційними протикорабельними ракетами

Американські ВПС і ВМС нарощують кількість протикорабельних ракет авіаційного базування. Як повідомляє Naval News, Lockheed Martin отримала новий контракт на виробництво ПКР великої дальності AGM-158C (LRASM, Long Range Anti-Ship Missiles).

Новий контракт корпорації вартістю $414 млн є найбільшим за час існування програми LRASM. У межах підписаної угоди Lockheed Martin виготовить ПКР повітряного базування для палубних винищувачів F/A-18E/F і стратегічних бомбардувальників B-1B Lancer. Кількість замовлених ракет невідома.

Ракета AGM-158C LRASM (Long Range Anti-Ship Missile – протикорабельна ракета великого радіуса дії) розробила і виготовляє корпорація Lockheed Martin за замовленням Міноборони США. Вона несе бойовий заряд масою 450 кг і може долати відстань до 930 км. AGM-158C оснащується двигунами турбовентиляторів Williams International F107-WR-105, який забезпечує їй маневрений політ на дозвуковій швидкості.

Нові ракети мають спеціальну форму і покриття, що знижують радіолокаційну помітність, оснащені датчиками, що дозволяють самостійно виявляти й ідентифікувати цілі у заданому квадраті, а також «комунікувати» з іншими ракетами, розподіляючи цілі між собою.

Південна Корея у 2022 році почне створювати легкий авіаносець

Роботи над легким авіаносцем наступного покоління, призначеним для південнокорейських ВМС, офіційно стартують у 2022 році, а поставка корабля флоту очікується до 2033-го. Про це повідомляє Jane’s з посиланням на управління програми оборонних закупівель Південної Кореї (DAPA).

За даними DAPA, ескізне проєктування корабля, яке потребує близько трьох років, почнеться у 2022-му. За попередніми підрахунками, на проєкт планується виділити 2,3 трлн вон ($2,07 млрд). Раніше розробку називали універсальним десантним кораблем класу LPX-II, однак тепер йдеться про легкі авіаносці класу CVX.

Легкий авіаносець CVX призначений для «протидії провокаціям у спірних водах» і швидкого реагування на «різні загрози безпеці». На кораблі базуватимуть винищувачі п’ятого покоління F-35B з укороченим зльотом і вертикальною посадкою, а також багатоцільові вертольоти.

Концепцію корабля розробила компанія Hyundai Heavy Industries. За попередньою інформацією, водотоннажність авіаносця сягне 35 тис. тонн, але на стадії ескізного і детального проєктування можуть внести корективи.

Boeing почав серійне складання навчальних літаків T-7A Red Hawk

Американський авіабудівний концерн Boeing почав серійне виробництво навчальних літаків T-7A Red Hawk. Як повідомляє Flightglobal, нині триває складання установчої партії літаків, які використовуватимуть ВПС США для військових випробувань. Очікується, викочування першого серійного літака відбудеться в кінці 2021-го або початку 2022 року. Прийняти T-7A на озброєння планують у 2024 році.

За оцінкою Boeing, на першому етапі темпи виробництва Red Hawk будуть один літак на місяць, але потім пришвидшать до чотирьох-п’яти одиниць на місяць. У цілому ВПС США мають отримати 351 такий літак, а також 46 тренажерів T-7A. Крім того, Boeing приступив до переговорів з ВМС США, які шукають заміну застарілим навчальним літакам T-45 Gashawk.

Загалом розробка T-7A триває з початку 2010-х. Літак створюють спільно зі шведською компанією Saab. У ньому використовують напрацювання, отримані компаніями у проєктах винищувачів F/A-18E/F Super Hornet і JAS-39 Gripen. Red Hawk виконав перший політ у 2016-му. Новим літаком ВПС США замінять застарілі T-38 Talon, що нині використовують у підготовці льотчиків.

Фінляндія придбає у США далекобійні кориговані ракети

Агентство міністерства оборони США з військової співпраці (Defense Security Cooperation Agency – DSCA) направило у Конгрес повідомлення про майбутній продаж Фінляндії по лінії американської програми міжурядових іноземних військових продажів Foreign Military Sales (FMS) далекобійних коригованих ракет ER GMLRS (Extended Range Guided Multiple Launch Rocket System) з дальністю стрільби до 150 км виробництва корпорації Lockheed Martin для використання з пускових установок американських реактивних систем залпового вогню MLRS.

Згідно з повідомленням, передбачається поставка 25 6-ракетних контейнерів з ракетами M30A2 ER GMLRS-AW із бойовими частинами з розсіювальними ударними ядрами і 10 6-ракетних контейнерів з ракетами M31A2 ER GMLRS-U з унітарними бойовими частинами. Загальна передбачувана вартість постачання становитиме $91,2 млн.

Раніше Фінляндія за угодою 2015 року по лінії FMS вже отримала кориговані ракети М30А1 і М31А1 GMLRS (з бойовими частинами тих же типів) з дальністю до 70 км. Тепер Фінляндія стане першим іноземним замовником їхнього далекобійного варіанту ER GMLRS. Полігонні випробування цих ракет почали наприкінці 2020-го. Старт їхнього серійного виробництва для армії США заплановано на підприємстві Lockheed Martin у Кемдені (штат Арканзас) на початку 2022-го фінансового року (тобто, з жовтня 2021 року).

Підготував Сергій Воронков

10
Читайте нас в Telegram
Мітки: