ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Підсумки тижня ОВТ: 85-й есмінець «Арлі Берк», ізраїльський «вбивця танків» та новий турецький ЗРК

4 Липня 2020
Підсумки тижня ОВТ: 85-й есмінець «Арлі Берк», ізраїльський «вбивця танків» та новий турецький ЗРК

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння й військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших новин у галузі за останній тиждень. Читайте також про легкі всюдиходи для армії США та інше.

Камбоджійська армія отримала 290 китайських вантажних авто

Днями у столиці Королівства Камбоджа в присутності вищого командування армії вуідбулася церемонія передачі 290 армійських вантажівок виробництва китайської компанії SAIC-Iveco Hongyan.

SAIC-Iveco Hongyan – спільне китайсько-італійське підприємство, від китайської сторони до нього входить найбільша в країні державна автомобілебудівна компанія SAIC motor corporation (на неї припадає чверть від продажів автомобілів у КНР). Потужність складальної лінії – 40 тисяч машинокомплектів на рік.

Щодо вартості поставленої автотехніки в Камбоджу не повідомляється. Закупівлю цих авто Камбоджа провела з позабюджетних джерел, за рахунок зроблених камбоджійськими компаніями пожертвувань до спеціального фонду.

Армія США замовила легкі всюдиходи виробництва General Motors

Компанія GM Defense, що входить до складу американської корпорації General Motors, одержала контракт на суму $214,3 млн на поставку армії США перших 649 легких усюдихідних автомобілів Infantry Squad Vehicle (ISV). Всього Пентагон планує закупити 2065 машин ISV для оснащення підрозділів піхотних бригад.

Конкурс на створення легкої машини з колісною формулою 4х4 за програмою Infantry Squad Vehicle (ISV) для забезпечення піхотних взводів розпочато у 2018-му. У червні 2019-го армія США обрала трьох підрядників за програмою ISV – GM Defense, спільні команди Oshkosh Defense і Flyer Defense та SAIC (Science Applications International Corp) і Polaris, які отримали по $1 млн на виготовлення двох дослідних зразків для випробувань, що тривали з листопада 2019-го по лютий 2020 року. Переможцем стала пропозиція GM Defense, субпідрядником у створенні її варіанту ISV виступала компанія Ricardo Defence.

Варіант машини ISV від GM Defense виконано на базі комерційного пікапа Chevrolet Colorado ZR2 від General Motors і оснащено 2,8-літровим турбодизелем Duramax потужністю 186 к.с. та шестишвидкісною автоматичною коробкою передач. Шасі цього пікапа, який випускають у великих обсягах, та наявність широкої дилерської мережі поставок запчастин – головні чинники вибору армії на користь пропозиції GM Defense.

За умовами програми, машини ISV мають важити не більше ніж 5000 фунтів (2270 кг) і перевозити не менше ніж 9 осіб або служити платформою різноманітного озброєння. Також машина має транспортуватися у вантажній кабіні транспортного вертольота CH-47 Chinook або на зовнішній підвісці вертольота UH-60 Black Hawk.

Південна Корея озброїться новітніми гарматними зенітними комплексами

Адміністрація програм оборонних закупівель Південної Кореї (DAPA) і компанія Hanwha Defense підписали контракт вартістю $200 млн щодо виробництва новітніх гарматних зенітних самохідних комплексів AAGW для сухопутних військ. Загалом заплановано замовити понад 250 AAGW.

AAGW – це новітня система протиповітряної оборони, озброєна двома 30-мм автоматичними гарматами, здатними знищувати БПЛА та цілі, що летять низько, на відстані до 3 км. За наведення на ціль відповідає сучасна оптико-електронна система, здатна виявляти їх на відстані до 7 км.

Особливість AAGW – відсутність радара, що доволі нетрадиційно для подібних самохідних комплексів, які зазвичай використовують РЛС для огляду й наведення на ціль. Відмова від радара стала можливою завдяки інтеграції комплексу в єдину інформаційну систему керування ППО – ADC2A. Інформація про ціль надходить від численних засобів спостереження та автоматично розподіляється між засобами протиповітряної оборони. Тож AAGW постійно працює в пасивному режимі, що унеможливлює виявлення системами попередження про радіолокаційне випромінювання.

У перспективі цей комплекс замінить застарілі M163 Vulcan, які вже не відповідають сучасним вимогам поля бою.

Відносно невелика вартість (близько $50 млн) і швидкість розробки (з 2015 по 2019 рік) пов’язана з максимальним використанням розробниками готових рішень. Наприклад, башта й шасі від іших зразків корейської військової техніки. Тож рівень локалізації виробництва AAGW становить близько 95%.

Контракт на будівництво 85-го есмінця «Арлі Берк»

ВМС США уклали контракт з компанією Huntington Ingalls Industries вартістю $936 млн на будівництво ракетного есмінця DDG-135 «Тед Кохрейн». Він стане 85-м есмінцем класу «Арлі Берк» і десятим кораблем версії Flight III.

Планується, що новий есмінець побудують на верфі в Паскагула (штат Міссісіпі). Його передача американському флоту очікується у 2027 році.

«Новий контракт надає відмінний імпульс для подальшого розвитку. Це стосується не тільки Ingalls, а й наших постачальників, загальна кількість яких у 40 штатах перевищує 600 компаній», – заявив президент підрозділу Ingalls Shipbuilding Брайан Куччіас.

Верф Ingalls Shipbuilding у Паскагула вже поставила ВМС США 32 есмінці класу «Арлі Берк». Нині підприємство будує чотири кораблі цього типу.

Крім Ingalls Shipbuilding, есмінці класу «Арлі Берк» американському флоту будують у штаті Мен на верфі Bath Iron Works, що належить General Dynamics.

Кораблі Arleigh Burke версії Flight III отримають поліпшені можливості ведення протиповітряної оборони. Зокрема, їх оснастять новим радаром AMDR для виявлення ракет далекої дії замість нинішніх РЛС SPY-1. Бойову інформаційно-керувальну систему Aegis оновлять до останньої версії Baseline 10.

На есмінці серії Flight III істотно збільшать озброєння. Якщо порівнювати з попередьою серією, корабель матиме дві універсальні модульні системи вертикального запуску керованих ракет різного призначення Mk41 (48 пускових в носовому, 80 – в кормовому), у яких розміщені зенітні ракети SM-3, SM-6, ESSM, крилаті Tomahawk TLAM, протичовнові ASROC. Крім того, есмінець отримає 155-мм артилерійську установку AGS, два зенітно-ракетні комплекси ближньої дії, дві 25-мм артустановки Mk 38 Mod 2, вісім 12,7-мм кулеметів, чотири 324-мм торпедні апарати Mk 32 та два вертольоти SH-60B Seahawk.

Удосконалений «вбивця танків» від ізраїльського концерну Rafael

Один із найбільших ізраїльських виробників озброєння – компанія Rafael – представила нову модель пускового комплексу для універсальних ракет сімейства Spike типу «Тамуз» (Tamuz Type 5 SPIKE NLOS).

Комплекс створено спільно з польською компанією PGZ. Удосконалена ракета 5-го покоління «Тамуз» забезпечена електронно-оптичною і незалежною навігаційною системами. Новий комплекс – це всепогодна багатоцільова мультиплатформа, призначена для знищення бронетехніки, бункерів, ДОТів та інших інженерних споруд, а також надводних цілей і живої сили противника в будь-який час доби.

Комплекс NLOS має найбільший радіус дії в лінійці ракет SPIKE компанії Rafael. Згідно із даними компанії, він становить 32 кілометри. Блок управління пускової установки NLOS визначає ціль візуально, без лазерного наведення, радіолокатора супроводу і без GPS. У результаті знижується ймовірність виявлення цих ракет і їх перехоплення до моменту контакту з ціллю.

Особливо смертоносним цей комплекс є для ворожих танків. Ракета може наводитися за допомогою БПЛА або супутника, має власну систему фіксації цілі та дистанційне керування.

Компактність, швидкість розгортання і вогнева міць комплексу дозволяють знизити залежність малих підрозділів від артилерійської й повітряної підтримки. Крім того, ракета характеризується надзвичайно високою точністю, що дозволяє вести бій у міських умовах.

У разі схвалення SPIKE NLOS, ізраїльська компанія Rafael готова розпочати ліцензоване виробництво ракет на польському оборонному підприємстві «Меско» (Mesko). Комплекси компанії Rafael можуть встановити на польському колісному бронетранспортері 8×8 Rosomak або на БМП-1 радянського виробництва. У такому випадку платформа NLOS може надати застарілій техніці нові можливості.

Японія перетворює вертольотоносець «Ідзумо» на авіаносець

Японія розпочала модернізацію головного вертольотоносця класу «Ідзумо», під час якої його перетворять на легкий авіаносець, що зможе нести на борту винищувачі F-35B з укороченим зльотом і вертикальною посадкою.

Модернізація відбудеться у два етапи на верфі в Йокогамі та завершиться не раніше 2025-го. Потім корабель пройде випробування як легкий авіаносець.

Уряд Японії ще у 2018 році затвердив програму розвитку ВМС країни, що передбачає модернізацію одного з вертольотоносців у авіаносець. На озброєнні Морських сил самооборони Японії перебуває чотири вертольотоносця: два класу «Ідзумо» і два класу «Хюґа».

Вертольотоносець DDH183 «Ідзумо» перебуває у строю з березня 2015-го.

Водотоннажність корабля – 24 000 тонни;

довжина льотної палуби – 248 метрів;

ширина – 38 метрів.

«Ідзумо» може взяти на борт 400 осіб десанту. На борту розміщено до 14 гелікоптерів SH-60K Seahawk та гелікоптерів протимінної боротьби.

ППО Туреччини підсилять новим мобільним ЗРК Sungur

Туреччина створила власний мобільний зенітний ракетний комплекс ближнього радіусу дії Sungur, розроблений компанією Roketsan у співпраці з вітчизняними партнерами.

Для ЗРК Sungur використано чотири ракети від переносного зенітного ракетного комплексу турецького виробництва Portatif Savunma (PorSav), які є турецьким аналогом американського ЗРК Stinger. Конструкція цих ракетних систем майже однакова.

Найголовніша відмінність турецької ракети – використання головки самонаведення власного виробництва – Imager Infrared (IIR) замість IR Seeker Head на Stinger. Як стверджується, «ракети з цим шукачем складно обдурити традиційними контрзаходами авіації».

Ракету створили дві турецькі компанії – Roketsan та Aselsan. Вона здатна вразити ціль на відстані до 4 км. Однак не виключається і можливість уражати ціль на максимальній дальності в 6 км.

Турецькі ЗРК встановлені в комплексі Sungur на шасі бронеавтомобіля Kirpi з колісною формулою 4х4 виробництва місцевої компанії ВМС.

 

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
Мітки: ,
Лонгрід