ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: японський винищувач 6-го покоління, розробка надводного робота за схемою пентамарана та випробування гелікоптера SB-1

16 Травня 2020
Огляд новин ОВТ: японський винищувач 6-го покоління, розробка надводного робота за схемою пентамарана та випробування гелікоптера SB-1

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень. Читайте також про випробування мікрохвильової ракети CHAMP та нові бойові модулі Kongsberg MCT-30 для бронетранспортерів ACV морської піхоти США. 

Японія розпочне розробку винищувача шостого покоління Mitsubishi F-3

У 2021 році Японія розпочне розробку нового винищувача шостого покоління  Mitsubishi F-3. Літак, за прогнозами конструкторів, з’явиться за десять років. Фахівці у винищувач закладають найсучасніші технології та зброю: оснастять бойовим лазером та електромагнітною зброєю. Літак буде створений на базі раніше розробленого експериментального літака 5-го покоління Х-2 Shinshin.

Зовнішній вигляд існує на стадії концептів. Японський винищувач планують оснастити двома двигунами XF-9-1 з тягою на форсажі у 15000–16500 кгс кожен, що вдвічі перевищує показники найсучасніших російських двигунів. Двигуни матимуть змінний вектор тяги на 20 градусів, що зробить літак дуже маневреним. Корпус літака виконуватиме роль радіолокаційних антен та створюватиме радіолокаційні завади. Передбачається використання надшвидкісної системи обробки та передачі даних від усіх засобів застереження та наведення від потужних РЛС та передових авіанавідників. Всі системи побудують на елементах, здатних витримувати електромагнітні імпульси великої потужності. Передача даних всередині літака відбуватиметься через оптичне волокно, а система керування дозволить автоматично компенсувати втрату будь-якої поверхні управління.

Вартість програми – 45 млрд доларів. Реалізація проєкту Mitsubishi F-3 дозволить Японії створити інноваційну машину з технічними характеристиками, які в разі конфлікту матимуть перевагу над будь-яким противником.

 У США тривають випробування гелікоптера нового покоління SB-1

Американські компанії Sikorsky й Aircraft Boeing  продовжують випробування швидкісного гелікоптера  SB-1 Defiant. Випробування машини відбувається в рамках реалізації програми Міноборони США  Future Vertical Lift зі створення повітряних  машин вертикального зльоту. Гелікоптер здатний швидко підійматись у повітря та приземлятися на високій швидкості, що має велике значення під час ведення військових операцій. У SB-1 використано інноваційну схему зі співвісним розташуванням опорних гвинтів спеціальної конструкції. Машина має крейсерську швидкість 460 км/год, що є дуже високим показником для гелікоптерів. Передбачається, що машина буде озброєна кулеметними та гранатометними комплексами для підтримки бойових груп десанту. Висока маневреність  робить машину незмінною під час проведення спеціальних операцій, висадки десанту, евакуації поранених з поля бою. Американські військові наголосили на здатності SB-1 маневрувати та діяти на малих висотах, що має визначальне значення для штурмових місій американської армії.

 Мікрохвильова ракета  CHAMP

Американська компанія Boeing Phantom Works виготовляє для потреб ВПС США  мікрохвильові ракети, створені в рамках програми CHAMP. Ракета здійснює свій політ по закладеній в ній програмі,  генеруючи потужні енергетичні імпульси. Виявивши ціль, вона ефективно виводить з ладу її електронні системи, знищуючи програмне забезпечення. Вона здатна виконувати вибіркові та точні атаки на декілька об’єктів протягом одного вильоту, використовуючи потужний мікрохвильовий  випромінювач High-powered microwave. Нові ракети є нелетальною альтернативою системам озброєнь кінетичної дії та традиційним системам ураження вибухової дії під час здійснення ударів по об’єктах противника, оснащених радіоелектронною апаратурою.

Ракета дозволяє вивести з ладу об’єкт, пошкодивши його електроніку, при цьому завдається мінімальна фізична шкода району розташування. За оцінкою керівника програми Кейта Коулмена, розроблена технологія визначає нову еру в сучасній війні. Найближчим часом вона буде використовуватись для виведення з ладу електронного обладнання та інформаційних систем противника без застосування авіації та сухопутних сил.

Під час випробувань на полігоні «Юта» ракета виконувала свій політ за програмованим маршрутом. Декілька разів у визначених точках система генерувала електромагнітний імпульс необхідної потужності та конфігурації. Як умовні цілі використовували різні електричні та електронні прилади. Від дії електромагнітного імпульсу всі вони вийшли з ладу, продемонструвавши потенціал системи CHAMP.

Американці також створили самохідний наземний комплекс системи CHAMP. Комплекс розміщується в контейнері на звичайному автомобільному шасі. РЛС виявляє повітряні цілі та передає цілевказівки системі. Комплекс під час випробувань, працюючи повністю в автоматичному режимі, уразив всі безпілотні апарати, які перебували в повітрі, при цьому електроніка останніх повністю вигоріла.

У Британії розпочали розробку надводного робота за схемою пентамарана

Британська компанія ВМТ розпочала розробку надводного робота за схемою пентамарана. За задумом розробника, судно з п’ятьма паралельними корпусами, з’єднаними у верхній частині, дозволить створити швидкохідний, всепогодний та економічний апарат, здатний виконувати на морі широкий спектр різних завдань. Головними перевагами вибраної схеми є високі морехідні якості.

За задумом конструкторів компанії ВМТ, передбачається, що на малих швидкостях всі п’ять корпусів робота-пентамарана перебуватимуть у воді, забезпечуючи надійну остійність за сильного хвилювання моря. За швидкого руху передні бокові понтони повністю виходитимуть із води, що призводить до значного зменшення опору руху.

Компанія для створення перспективного робота розглядала схеми катамарана, тримарана, але найкращі результати щодо гідродинаміки під час моделювання фахівці отримали, коли використовували саме пентамаран.

ВМТ розробляє робот для виконання різних завдань на морі: патрулювання, розвідки, спостереження, протичовнової боротьби, рятувальної операції, гідрографічних досліджень. Технічні характеристики робота компанія не розголошує.

Американські БТРи оснастять норвезькими бойовими модулями Kongsberg MCT-30

Норвезька група Kongsberg повідомила, що 12 травня 2020 року отримала субпідрядний контракт корпорації BAE Systems на постачання бойових  модулів для США.

Нові бронетранспортери ACV морської піхоти США отримають бойові модулі Kongsberg MCT-30. 150 дистанційно-керованих бойових модулів MCT-30 з 30-мм автоматичною гарматою будуть виготовлені для оснащення перспективних колісних (8х8) бронетранспортерів ACV (Amphibious Combat Vehicle). Перший зразок ACV-30 з модулем MCT- 30 планують представити на початку 2021 року.

У 2015 році бойові модулі Kongsberg MCT-30 були вибрані для оснащення 81 колісної броньованої машини Stryker (8х8) у складі розташованого в Європі 2-го кавалерійського полку.

Модулі Kongsberg MCT-30 оснащені 30-мм гарматою Northrop Grumman XM813 Bushmaster Mk 44 зі спареним 7,62-мм кулеметом. Гармата має подвійне живлення та боєкомплект у модулі зі 150 снарядами та може використовувати постріли з дистанційним підривом. Модуль не має підбаштового відділення та оснащений дубльованою системою керування вогнем.

Розробник бронетранспортера – американська компанія BAE Systems, яка в червні 2018 року виграла конкурс на перспективний плавучий бронетранспортер морської піхоти США.  Броньована машина ACV  була представлена разом з італійською групою  Iveсo та є варіантом створеного на Апеннінах бронетранспортера  VBA – модифікації   SUPERAV.

На першому етапі морська піхота закупить 204 машини у варіанті лінійного бронетранспортера ACV-Р загальною вартістю 1,2 млрд доларів, на другому етапі планується придбання машин у чотирьох варіантах: лінійного ACV-Р (модуль з 12,7-мм кулеметом або 40-мм гранатометом), ACV-30 (модуль із 30-мм гарматою), командно-штабної машини ACV-С та броньованої ремонтно-евакуаційної машини ACV-R.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
Мітки:
Лонгрід