ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: розвідувальний БПЛА великої тривалості польоту, перша у світі субмарина на літій-іонних батареях та переозброєння корпусу морської піхоти США

14 Березня 2020
Огляд новин ОВТ: розвідувальний БПЛА великої тривалості польоту, перша у світі субмарина на літій-іонних батареях та переозброєння корпусу морської піхоти США

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших новин у цій сфері. Читайте також про нові далекобійні гаубиці для армії США, випробування протикoрабельної ракети Sea Venom та інше.

Саудівський розвідувальний БПЛА великої тривалості польоту Saker-1B

Американська компанія UAVOS спільно з саудівським Центром науки і технологій імені короля Абдель Азіза (KACST) розробила розвідувальний середньовисотний безпілотний літальний апарат з великою тривалістю польоту Saker-1B, здатний виконувати польоти в повністю автоматичному режимі. Новий дрон уже пройшов льотні випробування.

Розробку Saker-1B вели останні 10 років. Безпілотник має максимальну злітну масу 1,1 тонни і розмах крила 16 метрів та може виконувати польоти на висоті до 5 км, безперервно перебуваючи в повітрі до 24 годин. Дальність його дії становить 2,6 тисячі кілометрів. Безпілотник має супутникову систему зв’язку, на яку автоматично перемикається, вилітаючи за межі прямої видимості наземної станції управління.

У межах програми льотних випробувань Saker-1B налітав у цілому 1500 годин. Тестування відбувалося з різним корисним навантаженням, удень та вночі, а також за різних погодних умов, зокрема, в пустелі. Фахівці перевірили апарат і на тривалість польоту, яка під час випробувань становила 19 годин, та протестували автономні системи управління, здатні виконувати повністю автоматичні зліт, політ за заданим маршрутом зі зйомкою місцевості і посадку. Всі випробування визнані успішними.

Перша у світі субмарина на літій-іонних батареях введена до складу ВМС Японії

До складу ВМС самооборони Японії введено неатомний підводний човен SS 511 Oryu (11-й у серії типу Soryu). Це перша у світі бойова дизель-електрична субмарина, оснащена літій-іонними акумуляторами.

Упровадження таких акумуляторів на японських підводних човнах дозволить відмовитися від застосування не тільки традиційних свинцево-кислотних акумуляторних батарей, а й повітрянезалежних двигунів.

Будували човен SS 511 Oryu на верфі Kobe Shipyard & Machinery Works корпорації Mitsubishi Heavy Industries в Кобе з березня 2015 року, спустили на воду 4 жовтня 2018 року.

Усього японський флот спочатку планував збудувати у варіанті з літій-іонними акумуляторами три останні човни типу Soryu, а далі перейти до будівництва субмарин нового типу проєкту 29SS (відомих як «3000-тонний тип») з такими батареями. Проте кількість човнів Soryu такої модифікації зменшено до двох (SS 511 і SS 512), а човен SS 513 стане головним кораблем нового типу. Будівництво SS 512 Toryu триває з 2017-го також у Кобе на верфі корпорації Kawasaki Heavy Industries. Човен спущено на воду 6 листопада 2019 року і заплановано здати в експлуатацію в березні 2021-го.

Введення в дію японського флоту першого підводного човна з літій-іонними батареями є кульмінацією багаторічних досліджень, розпочатих у Японії ще 1962 року. Перша човнова літій-іонна батарея була готова в 1974 році, але вона не відповідала необхідним вимогам.

У Японії створені і доведені до експлуатаційного стану два типи літій-іонних акумуляторних батарей для човнового застосування: літій-нікель-кобальт-алюміній-оксидна (NCA) виробництва компанії GS Yuasa і літій-титанатна (LTO) корпорації Toshiba. Японський флот для субмарин вибрав батареї типу NCA.

Літій-іонні батареї дають човнам тривалість підводного ходу, яку можна порівняти з тривалістю за використання повітрянезалежних енергетичних установок (ПНЕУ) на малих швидкостях. Але за рахунок високої ємності вони забезпечують досить високу тривалість підводного ходу і на великих швидкостях, що особливо важливо у виході в атаку або ухиленні від противника. При цьому, на відміну від ПНЕУ, човен може постійно поповнювати запас енергії в літій-іонних батареях, використовуючи підзарядку батарей із застосуванням пристрою роботи двигуна під водою.

Літій-іонні батареї мають і коротший час підзарядки через більшу силу струму заряду, якщо порівняти зі свинцево-кислотними батареями. Крім того, літій-іонні акумулятори мають більший термін служби, не потребують техобслуговування, а електричні системи з їх застосуванням простіші в управлінні і в побудові електромереж.

Зворотним боком цього є висока вартість літій-іонних батарей. Контрактна вартість підводного човна SS 511 Oryu становить близько $566 млн проти $454 млн у попередньої субмарини типу Soryu (SS 510 Shoryu). Практично вся різниця – це вартість літієво-іонних батарей і електросистеми.

Корпус морської піхоти США озброять КР Tomahawk наземного базування

Корпус морської піхоти США планує прийняти на озброєння і розгорнути берегові рухомі ракетні комплекси, оснащені крилатими ракетами Tomahawk наземного базування. Морпіхи замовили 48 ракет Tomahawk для використання в берегових ракетних комплексах протикорабельного призначення.

ВМС США спільно з Raytheon відпрацьовують нову протикорабельну модифікацію ракети Tomahawk, іменовану Maritime Strike Tomahawk (Tomahawk Block Va, позначення RGM-109E/UGM-109E). Вона повинна мати здатність, крім ураження наземних цілей, знищувати і рухомі морські цілі за рахунок оснащення новою багатоканальною системою наведення. Офіційна максимальна дальність стрільби MST – 900 морських миль (1670 км).

Планувалося, що для ВМС США ракети Tomahawk Block Va MST переобладнають із ракет Tomahawk Block IV з початком повносерійних поставок комплектів для модернізації ракет за варіантом Block Va у 2023 році. Однак тепер для запланованих берегових комплексів морської піхоти США мова йде про нове виробництво ракет.

Розпочато кваліфікаційні випробування ракети Sea Venom

Протикорабельна ракета Sea Venom британсько-французької розробки успішно виконала перші кваліфікаційні випробування у Франції на полігоні Генерального директорату озброєнь (DGA). Ракета Sea Venom, запущена з гелікоптера Airbus AS365 Dauphin, успішно вразила надводну ціль, досягши крейсерської швидкості. Випробування стало продовженням двох попередніх тестів, у рамках яких, зокрема, перевіряли можливості блокування систем Sea Venom, аналізували її показники під час польоту на малих висотах і тестували систему наведення.

Sea Venom – дозвукова протикорабельна ракета повітряного базування, яку, починаючи з 2014-го, розробляють спільно Велика Британія і Франція. Наводиться ракета за допомогою головки самонаведення. Довжина ракети – 2,5 метрів, діаметр – 200 мм, а вага – 110 кг. Максимальна дальність ураження морських цілей озвучується на рівні 20 км.

Ракетою планують озброїти вертольоти – британський AW159 Lynx Wildcat і французький H160M Guepard. Для цього AW159 модернізують – на нього встановлять крила з пілонами, на яких зможуть розміщувати до чотирьох нових ракет. Що ж стосується «Гепарда», то він поки що перебуває на стадії розробки – перші поставки серійних машин очікуються у 2026 році.

Нові далекобійні гаубиці надійдуть на озброєння армії США у 2023 році

6 березня на полігоні Yuma Proving Ground відбулися випробування нової версії САУ M109 – дослідної гаубиці XM1299. Як повідомляє портал Breaking Defense, під час стрільб гармата вразила цілі на відстані понад 40 миль (65 кілометрів). Цей показник більш ніж удвічі перевищує дальність стрільби нинішніх модифікацій M109. Водночас дальність планується збільшити за допомогою перспективних боєприпасів.

За словами бригадного генерала Джона Рафферті, який очолює роботи стосовно високоточних далекобійних гармат, САУ, представлені на стрільбах, надійдуть у війська. Так, укладено контракт з компанією BAE Systems на поставку 18 гармат (повний батальйон) у війська до 2023 року.

Рафферті також зазначив, що пізніше укладуть окремий контракт на поставку нових боєприпасів. Так, наприкінці року відбудеться презентація можливостей 155-мм снаряда з прямоточним повітряно-реактивним двигуном (ПТПД) одного з учасників майбутнього конкурсу. САУ, задіяна на демонстраційних стрільбах, отримала армійське позначення M1299. Попри нову назву, вона багато в чому уніфікована з попередніми версіями гаубиці M109, прийнятої на озброєння в 1963-му. Так, M1299 отримає шасі M109A7 PIM з 675-сильним двигуном Cummins V903 і трансмісією HMPT-800. Елементи ходової частини теж модернізовані, що дозволило «переварювати» масу до 50 тонн. Також машина отримала БІУС, що дозволяє в реальному часі відстежувати несправності вузлів САУ.

На шасі A7 PIM встановлять башту зі зброєю довжиною 58 калібрів (8,9 метра). Подовжений ствол дозволив збільшити початкову швидкість снарядів – цьому сприяє і новий склад пороху. На стрільбах M1299 випустила два різні снаряди: активно-реактивний керований M982 Excalibur, і перспективний General Dynamics XM1113 з ПВРД. Обидва уразили ціль на дальності в 65 кілометрів, але «Екскалібур» додатково забезпечив точне попадання, зазначив Рафферті.

Варто зазначити, що демонстрація відбулася без іншого нововведення – автомата заряджання. Новий агрегат дозволить забезпечити скорострільність на рівні 10 пострілів за хвилину. Наразі над агрегатом працюють фахівці науково-дослідної і виробничої організації Picatinny Arsenal. Наприкінці 2020-го можуть відбутися лабораторні випробування вузла, а польові тестування заплановані на 2021 рік. Джон Рафферті додав, що роботи над гаубицею вдалося форсувати на тлі «російських і китайських загроз». Так, програму розробки нової САУ ініціювали 2018-го, а у 2023-му планують оснащення батальйону новими машинами.

Nexter поставить німецьким спецпризначенцям турелі P20

Французька група Nexter отримала контракт на постачання турелей P20 з 20-мм гарматами для озброєння легких транспортних засобів типу 4х4 для німецьких спецпризначенців.

P20 – це шарнірний вузол, оснащений 20-мм гарматою 20М621, що відома простотою експлуатації і обслуговування, яка використовує боєприпаси натовського стандарту 20х102 мм або М50. Установка ідеально підходить для вогневої підтримки наземних операцій, міських боїв, ураження повітряних цілей та самооборони.

Цей контракт на гармати для Бундесверу є першою угодою, підписаною групою Nexter. Ближчим часом очікують ще тендер на боєприпаси 20х102 і другий контракт на 2021–2022 роки на додаткові гармати Р20 для німецьких сил спецоперацій. У компанії відзначають допомогу Krauss-Maffei-Wegmann (KMW), свого партнера по KNDS, яка супроводжувала команду Nexter упродовж усіх публічних консультацій і переговорів.

20-мм автоматична гармата 20М621 розроблена компанією Nexter для озброєння бронетехніки, літаків, гелікоптерів і малих суден ВМС. Вага гармати – 45,5 кг, довжина – 2207 мм, темп вогню – 800 постр./хв, початкова швидкість снаряду – 1005 м/с (AP-T), 985 м/с (HEI та TP).

Кореспондент АрміяInform
Стежте за нами в Instagram
Лонгрід, Новини