ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Підсумки тижня ОВТ: виробництво ПЗРК «Ігла-С» у Індії, об’єднання «МіГ» і «Сухой» та навчальні винищувачі JF-17B для Пакистану

7 Лютого 2020
Підсумки тижня ОВТ: виробництво ПЗРК «Ігла-С» у Індії, об’єднання «МіГ» і «Сухой» та навчальні винищувачі JF-17B для Пакистану

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва АрміяInform подає огляд найважливіших новин у галузі. Читайте також про F-35A для Польщі, білоруську РСЗВ «Флейта» та інше.

Фінляндія і Латвія спільно розроблять новий бронетранспортер

Міністри оборони цих балтійських країн підписали угоду про спільну розробку бронетранспортера нового типу для армій обох країн на основі броньованої платформи фінської групи Patria з колісною формулою 6х6.

Поставка перших зразків нових машин латвійським збройним силам очікується у 2021 році, після цього поставки будуть здійснюватися щорічно протягом близько 10 років. Однією з попередніх умов Латвії була участь латвійської промисловості у виконанні контракту. Міноборони Латвії встановить відповідні вимоги для участі латвійських підприємств і передачі технологій у подальших переговорах із фінським виробником Patria.

У грудні 2019 року Латвія підписала з Естонією і Фінляндією лист про наміри щодо створення загальної системи бронетехніки, яка буде адаптована для потреб сухопутних військ кожної країни. Естонія не брала участі в підписанні латвійсько-фінської угоди, але вивчає можливості щодо приєднання до неї в подальшому.

Нещодавно представлена нова броньована платформа Patria 6×6, за заявою виробника, «поєднує всі найкращі риси» основного нинішнього продукту – бронетранспортера Patria AMV з колісною формулою 8х8 і старих фінських бронетранспортерів сімейства Sisu\Patria XA з колісною формулою 6х6. Фактично нова броньована платформа являє собою варіант запропонованого Patria у 2016 році варіанту модернізації раніше побудованих бронетранспортерів серії ХА-180 з колісною формулою 6х6.

Бронетранспортери серії ХА-180 з колісною формулою 6х6 для фінської армії спочатку розробила фінська компанія Sisu Auto,  і серійно виробляла їх на своєму підприємстві з 1984 року. З 1999 року було налагоджено випуск більш важких модифікованих БТР серії ХА-200. Всього до 2004 року було виготовлено близько 1200 машин серії ХА, які були експортовані також до Швеції, Норвегії, Нідерландів та Ірландії. У 1997 році, коли формувалася державна група Patria, їй від компанії Sisu Auto був переданий завод з виробництва БТР разом з усіма правами на машини серії ХА.

 

Польща підписала угоду на придбання 32 винищувачів F-35A

Відповідно до польсько-американської міжурядової угоди США мають поставити  Польщі 32 винищувачі п’ятого покоління Lockheed Martin F-35A Lightning II по лінії американської програми міжурядових іноземних військових продажів Foreign Military Sales (FMS).

Вартість підписаної угоди становить $4,6 млрд. Цей контракт передбачає навчання тільки 24 польських пілотів і близько 100 осіб наземного персоналу. Навчання наступних вимагатиме укладення додаткових платних контрактів із США.

Польща з 2024 року буде отримувати по чотири-шість винищувачів F-35A версії Block 4 на рік. Перші чотири винищувачі, які будуть поставлені у 2024 році, як і наступні два літаки поставки 2025 року, будуть F-35A зі складу 16-ї виробничої серії, які використовуватимуть спочатку для навчання польського льотного і технічного складу в США.

Поставка літаків першої ескадрильї F-35A безпосередньо на територію Польщі буде розпочата наприкінці 2025 або початку 2026 року, і ця ескадрилья (штатний склад 16 літаків) досягне статусу початкової оперативної готовності у 2028 році. Друга ескадрилья з 16 літаків буде поставлена до 2030 року.

 

Велика Британія отримала перший базовий патрульний літак Р-8А Poseidon

4 лютого 2020 року на авіабазу Кінлосс в Шотландії прибув перший базовий патрульний літак Boeing Р-8А Poseidon (британське позначення Poseidon MRA 1), який отримала Велика Британія. Літак із власною назвою Pride of Moray увійшов до складу 120-ї ескадрильї британських ВВС під номером ZP801.

Даний борт здійснив перший політ на підприємстві корпорації Boeing у Сіетлі в липні 2019 року, після чого на нього була встановлена пошуково-прицільна система та інше спеціальне обладнання. 31 жовтня 2019 року в Сіетлі відбулася церемонія передачі літака Королівським ВВС Великобританії.

2016 року уряд Великобританії підписав міжурядову угоду зі Сполученими Штатами на придбання по лінії американської програми міжурядових військових продажів Foreign Military Sales (FMS) дев’яти базових патрульних літаків Boeing P-8A Poseidon. Вартість угоди становить 3 млрд фунтів стерлінгів, виплату здійснюють протягом 10 років. У вартість входить також озброєння (протикорабельні ракети Boeing Harpoon II і протичовнові торпеди Mk 54) та радіогідроакустичні буї.

Поставка всіх дев’яти літаків Р-8А британській стороні намічена на 2020–2021 роки. У складі британських ВПС ці літаки увійдуть до складу 120-ї і 201-ї ескадрилій з базуванням на авіабазі Лоссімут у Шотландії. Також уряд країни витратить близько 132 млн фунтів на створення відповідної інфраструктури на цій базі.

Закупівля патрульних літаків дозволить відновити втрачений Великобританією потенціал базової патрульної та протичовнової авіації.

Великобританія стала третім фактичним закордонним одержувачем літаків Р-8 після Індії (яка отримала вісім літаків P-8I Neptune з 2012-го по 2015 рік і замовила ще чотири, з наміром придбати ще шість) і Австралії (яка отримала 12 літаків Р-8А з 2017-го по 2019 рік). Крім того, літаки Р-8А замовили також Норвегія (п’ять літаків Р-8А з поставкою в 2021–2022 роках) і Нова Зеландія (чотири літаки з поставкою у 2023 році) та оголосили про плани їх придбання також Південна Корея і Саудівська Аравія.

ВМС США до теперішнього часу замовили 117 літаків Р-8А, з яких з 2012 року поставлені вже близько 90.

 

Пакистан очікує на 26 навчально-бойових винищувачів JF-17B

Військово-повітряні сили Пакистану замовили постачання 26 навчально-бойових винищувачів JF-17B, які є двомісним варіантом винищувача спільного пакистансько-китайського виробництва JF-17 (FC-1) Thunder. Перші 12 літаків мають поставити найближчим часом, а поставку всіх 26 машин планують завершити до кінця 2021 року.

Із зазначених 12 літаків JF-17B, які готують до передачі ВПС Пакистану, чотири були виготовлені на підприємстві китайської авіабудівної компанії Chengdu Aircraft Industries Company в Ченду, а решта вісім – зібрані в 2019 році на пакистанському авіабудівному підприємстві Pakistan Aeronautical Complex. Публічна презентація перших кількох JF-17B серії Block 2 пакистанського виробництва відбулася в грудні 2019 року.

Дослідний зразок навчального JF-17B був побудований у Китаї, а перший його політ відбувся у квітні 2017 року. Після цього літак був переданий ВПС Пакистану для випробувань.

Винищувач JF-17 (FC-1) був створений у рамках спільної китайсько-пакистанської програми. З 2009-го по 2019 рік у Пакистані для ВПС було зібрано 42 серійні винищувачі JF-17 Block 1 і 64 модифіковані винищувачі JF-17 Block 2. У грудні 2019 року в Китаї були розпочаті льотні випробування дослідного зразка модернізованого винищувача JF-17 Block 3. Всі дослідні та серійні літаки JF-17 (FC-1), побудовані як в Китаї, так і в Пакистані, оснащені російськими двигунами РД-93.

До теперішнього часу винищувачами JF-17 оснащені п’ять стройових ескадрилій ВПС Пакистану, крім того, JF-17 використовують також у центрі бойового застосування ВПС Пакистану.

 

Норвегія випробовує перші отримані самохідні гаубиці К9

На полігоні Østlandet завершується перший етап приймальних випробувань нової САУ K9 Vidar і ТЗМ K10 для норвезької армії. Основну частину випробувань машини пройшли на заводі виробника Hanwa в Південній Кореї, у Норвегії відбувається загальна перевірка працездатності й надійності у місцевих умовах, сумісність з норвезькими боєприпасами NM28, а також з національною системою керування вогнем ODIN II FCS.

Нещодавно закінчився відстріл 155 мм боєприпасів по цілях на відстань близько

11 000 метрів. Після цього з 46-ти контрольних тестів програми для остаточного прийняття системи на озброєння залишилося провести кілька випробувань на мобільність.

Раніше вже перевірили можливість стрільби за настильною траєкторією з використанням максимального вишибного заряду, що розганяє снаряд до 950 м/с. На полігоні Rassegalvarre на півночі країни мають перевірити можливість навісної стрільби на 40 км як снарядами NM28, так і новими 155-мм боєприпасами IM HE-ER з донним газогенератором.

За заявою керівництва, САУ продемонструвала відмінну роботу противідкатних пристроїв – віддача поглинається настільки ефективно, що всередині машини майже не відчуваються вібрації. Середній початковий темп стрільби досягає 10 пострілів на хвилину (виробник вказує 12), потім він знижується до 6-8, а за тривалої стрільби протягом години і до 2-3 на хвилину.

Бойова маса K9 Vidar 48 тонн, а у K10 – 46 тонн. Норвезький варіант САУ приблизно на тонну важчий, якщо його порівнювати з корейським Thunder. Це пов’язано з розміщенням у машині додаткового спорядження та екіпірування екіпажу, а також збільшенням єкіпажу на одну людину. За словами виробника, K9 і K10 можуть працювати з чотирма і двома членами екіпажу відповідно, однак норвезька армія укомплектовує машини п’ятьма у К9 і трьома в К10. У зв’язку з цим боєзапас K9 зменшився з 46 до 44. К10 може перевозити 104 снаряди і 504 заряди у відсіку з кондиціонером у кормовій частині К10, де стабільно підтримується температура близько + 21 °С, поповнюючи боєзапас прямо на вогневій позиції. Норвегія спочатку розглядала можливість придбання дванадцяти транспортно-заряджальних машин, але бюджет дозволив тільки шість.

Відповідно до нинішніх планів повної оперативної готовності К9/К10 повинні досягти не пізніше 1 січня 2022 року, однак командування норвезької армії вважає, що їм вдасться вийти на цей рівень до середини 2021 року.

 

Білорусь представила 80-мм РСЗВ «Флейта»

У Мінську на території ВАТ «АГАТ – системи управління» в експозиції озброєнь і військової техніки, була вперше продемонстрована 80-мм реактивна система залпового вогню «Флейта» білоруської розробки.

Заявлено, що РСЗВ «Флейта» перебуває на етапі полігонних випробувань, які передбачається завершити у 2020 році. Ця бойова машина використовує широко поширені радянські 80-мм авіаційні некеровані ракети серії С-8, що запускаються з 80-зарядної пускової установки, виконаної на базі броньованого автомобіля «Asilak» SHTS («Силач») з колісною формулою 4х4, представленого ТОВ «БСВТ-нові технології» (Мінськ).

Фактично «Асілак» являє собою варіант виконаних на шасі вантажного автомобіля ГАЗ-3308 «Садко». Рухомий пункт керування РСЗВ «Флейта» також виконаний на базі бронеавтомобіля «Asilak» АРС-6.

«Флейта» оснащена автоматизованою системою управління «Альянс», а також бортовим навігаційним комплексом. Завдяки цьому підвищується точність стрільби реактивної установки і з’являється можливість використовувати її у складі ланки під керівництвом єдиного центру управління.

Бойова машина РСЗВ «Флейта» має бойову масу 6970 кг, розрахунок – дві особи. Час розгортання на місцевості не більше хвилини, час підготовки до залпу – до 30 секунд. Ефективна дальність стрільби від 1000 до 3000 метрів, за іншими джерелами – до 5000.

 

У США відбулися випробування системи віддаленого управління винищувачами

Американці продовжують експериментувати у сфері безпілотної авіації. Слідом за польотами безпілотних F-16, якими керували льотчики неподалік, Boeing та ВМС США провели серію успішних тестових польотів двох літаків РЕБ EA-18G Growler у безпілотному режимі, використовуючи для керування ними третій Growler.

За час випробувань було здійснено чотири польоти на військово-морському аеродромі в Меріленді, під час яких виконано 21 демонстраційну місію. Польоти довели ефективність технології, яка дозволяє літакам F/A-18 Super Hornet та EA-18G Growlers виконувати бойові завдання з безпілотними системами.

Американці вважають, що в найближчому майбутньому безпілотні винищувачі і БПЛА виконуватимуть найнебезпечнішу роботу, водночас льотчики перебуватимуть «над сутичкою». Тому в США активно випробовується дрон «Валькірія», який готують у напарники F-35.

 

Індія підпише контракт на поставку та виробництво ПЗРК «Ігла-С»

Контракт на поставку і ліцензійне виробництво переносних зенітних ракетних комплексів «Ігла-С» для збройних сил Індії планується підписати до кінця 2020 року.

Під час міжнародної виставки озброєнь Defexpo 2020, що проходить в Індії з 5 по 8 лютого, представник Федеральної служби з військово-технічного співробітництва заявив, що в рамках виграного Росією тендера індійської армії на поставку ПЗРК на даний час триває узгодження технічних параметрів угоди, а підписання контракту на поставку ПЗРК і його ліцензійне виробництво на індійських підприємствах планують до кінця року.

Нагадаємо, що Росія виграла індійський тендер на поставку збройним силам Індії переносних зенітних ракетних комплексів наприкінці 2018 року. У фіналі конкурсу російський ПЗРК «Ігла-С» обійшов французький комплекс Mistral і шведський RBS 70 NG. Вартість угоди, за даними зарубіжних ЗМІ, становитиме близько $1,5 млрд.

Всього Індія планує закупити 5 тис. 175 ракет, а також пускові установки й іншу супутню техніку. При цьому 2 315 ракет повинні бути поставлені в зібраному стані, 1 260 – у напівзібраному, тисяча – у розібраному стані, ще 600 ракет будуть виготовлені на індійських підприємствах.

 

Компанії «МіГ» та «Сухой» об’єднають

Пресслужба АТ «Об’єднана авіабудівна корпорація» (ОАК) повідомила, що компанії «МіГ» та «Сухой» будуть об’єднані в структурі ОАК для розробки і виробництва всієї російської бойової авіації. Очолить об’єднання гендиректор корпорації «МіГ» Ілля Тарасенко, при цьому він збереже посаду заступника гендиректора ОАК з військово-технічної співпраці. Колишній керівник «Сухого» Ігор Озар залишає компанію.

Тарасенко займеться формуванням на базі «Сухого» і «МіГ» Дивізіону військової авіації ОАК. Структура займатиметься розробкою, виробництвом, продажем і обслуговуванням усієї лінійки поточних і перспективних літаків бойової авіації.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
Лонгрід