ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Безпілотний комплекс PD-1: народжений війною

Прочитаєте за: 6 хв. 24 Лютого 2020, 14:21

Комерційний директор української компанії Ukrspecsystems Юрій Кіскін розповів кореспондентові АрміяInform про сьогодення підприємства та проблеми, з якими стикаються вітчизняні виробники. Підприємство має цікаву історію, хоч існує кілька років.

Створювати БПЛА почали через неможливість купити їх за кордоном

Усе починалось у 2014-му з волонтерства. З друзями та знайомими вирішили допомагати нашій армії. У ті часи відчувалась велика потреба у безпілотниках.

Почали з того, що збирали гроші, тоді люди охоче допомагали й купували дрони військовим. Технічні можливості коптерів, створених для розваг, були дуже обмежені, й військові просили надати потужнішу техніку.

Вирішили закупити БПЛА класом вище за кордоном. На наш подив, жодна країна, яка ставилась і донині дружньо ставиться до України, не погодилась продати такі безпілотники. Отже, після такої невдачі ми купили планер у Китаї, зібрали людей з різних авіамодельних клубів — тих, хто розумівся на справі або закінчив авіаційні виші, й попросили їх зробити так, щоб цей планер злетів.

Перший БПЛА збирали «на колінах», і назвали його PD-1. І він піднявся в небо. Встановили там фотокамеру й наш «літак» потрапив у війська. Потім створили ще кілька апаратів, які безоплатно передали фронту, й збиралися згортати виробничу діяльність. Але військові після експлуатації у бойових умовах наших виробів заявили: БПЛА вийшов досить сучасним за характеристиками й у разі налагодження серійного випуску з нами укладуть контракт на поставки.

Наша команда ентузіастів із трьох осіб вирішила орендувати приміщення й набрати штат із тих, хто допомагав створювати перші зразки. У кінці 2015-го підписано контракт із ЗСУ, а через рік наша продукція почала надходити у війська.

Безпілотник у процесі експлуатації ми постійно вдосконалюємо, вносячи зміни з урахуванням виявлених недоліків. Якщо порівняти модель 2016-го та 2019 років, за своїми можливостями це зовсім різні машини. Лінійка запчастин постійно оновлюється. Наприклад, з’явилися відеокамери з поліпшеними можливостями. Завжди прагнемо нові розробки використовувати у себе. Модернізація триває постійно.

Не хотіли продавати, а тепер купують у нас

Наш безпілотний авіаційний комплекс і лінійка корисних навантажень, які ми виробляємо, має попит за кордоном. Продукцію продаємо в Польщу, Іспанію й навіть в Австралію й в Об’єднані Арабські Емірати. Демонстраційні польоти нашої техніки проходили в небі Мексики та Великої Британії, Індонезії. PD-1 за кордоном отримав високу оцінку завдяки комбінації «якість-ціна». Адже вартість подібної продукції від світових лідерів виробництва БПЛА — США й Ізраїлю — просто космічна. За інформацією з відкритих джерел, ця техніка коштує інколи понад $10 млн, і навіть вона ламається, а потім лежить десь у ящиках. Тому нашою технікою реально цікавляться. Ближчим часом демонструватимемо її на виставці в Абу-Дабі. Підприємство постійно відвідують іноземні делегації, нещодавно були з Саудівської Аравії, країн Африки, Мексики, Великої Британії, Фінляндії.

Інтелектуальний потенціал України величезний. Ми своїм прикладом довели: за три роки здатні створити техніку, на розроблення якої за кордоном витрачають 10 і більше років. В Україні хороші навчальні заклади, є фахівці, а за належної державної політики, фінансування та зменшення бюрократії ми здатні досить швидко рухатись, аби стати світовими лідерами, й не тільки у виробництві БПЛА.

Мова йде навіть не про державне інвестування. У країні є люди, готові інвестувати. Держава не гарантує основне — що після вкладень у розроблення, створення нового зразка, який успішно пройде державні випробування, його закуплять на потреби України. Аби не виходило так, що мільйони доларів інвестовано, а нам скажуть: знаєте, згідно з новою концепцією, БПЛА вже непотрібні. Слід на державному рівні закріпити стратегію розвитку в цьому напрямку. Тоді будуть й інвестиції.

Імпортозаміщення запчастин постійно зростає

Наш пріоритет — максимальна локалізація виробництва. На підприємстві працює понад 120 осіб, виробнича площа становить 3000 м2. Планер та більшу частину електроніки виготовляємо самостійно. Закуповуємо двигуни, але вдосконалюємо їх — встановлюємо стартер-генератор власного виробництва. На випадок зупинки двигуна під час виконання завдання у повітрі є можливість запустити його знову. Потужність підприємства дає змогу випускати 25 комплексів БПЛА на рік. Кожен з них складається з наземної станції керування та двох літаків.

PD-1 — багатоцільовий комплекс з широким спектром можливостей

Цей комплекс оснащено передовими технологіями, цифровим каналом передавання закодованих даних, засобами захисту від перешкод, інерційно-навігаційним блоком. Цікава особливість конструкції — варіативність зльоту та посадки. Дрон може злітати з катапульти та приземлятися з допомогою парашута, злітати й сідати, як звичайний літак, підніматись у повітря та приземлятися вертикально — по-вертолітному. Корисне навантаження у 10 кг дає змогу використовувати різні варіанти застосовування як під час проведення наземних, так і морських операцій.

Варіанти оснащення передбачають використання засобів збирання інформації, спостереження, цілевказання й розвідки. Комплекс може перебувати в повітрі до 10 годин, що дає можливість використовувати його й у рятувальних операціях на морі, в пошуку зниклих людей. Дрон визначає місцеперебування людини, скидає потерпілому рятувальний жилет та інші необхідні вантажі. Разом з компанією «Екотест» розробляємо варіант планера, який оснастять приладами вимірювання радіації та забруднення повітря. Підприємство постійно працює над розширенням можливостей комплексу за різними напрямками. Крім безпосередньо виробництва комплексів БПЛА, підприємство створює сучасні програмні продукти забезпечення світового рівня.

 

Характеристики БПЛА PD-1

Максимальна злітна маса                              40 кг

Маса корисного навантаження                     10 кг

Час польоту з чотиритактним двигуном     до 10 годин

Висота польоту                                              до 3000 м

Максимальна швидкість                               140 км/год

Час розгортання                                             15 хв

Навігація                                                         GNSS, інерційно-навігаційний блок

Діапазон телеметрії зв’язку                          95 км

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
Мітки: ,