Інформаційне агентство Міністерства оборони України
UA

Військові вчені з США проведуть експеримент з очищення космосу

3 Січня 2020

Учені з міністерства оборони США проведуть експеримент із видалення відходів від космічних ядерних вибухів, які залишаються в радіаційному поясі Землі та порушують роботу супутників. Про це повідомляє Obozrevatel з посиланням на Science. Такі забруднення, зазначає видання, можуть повністю виводити супутники з ладу.

Як приклад наводять випробування Starfish Prime, під час якого військові підірвали бомбу потужністю 1,4 мегатонни на висоті в 400 кілометрів, в результаті чого частина супутників вийшла з ладу.

Згодом виявилося, що причина була в захопленні магнітним полем Землі високоенергетичних електронів, які з’являються через вибух. Ці частинки тривалий час залишаються на орбіті планети.

Згідно з прогнозами, країни, які володіють ядерною зброєю, як-от Північна Корея та Іран, можуть у теорії влаштовувати ядерні вибухи в космосі з метою виводити з ладу супутники інших країн. Ця небезпека підштовхнула військових США почати розроблення способів очищення космічного простору від наслідків ядерного вибуху, якщо йому не вдасться запобігти.

Найефективнішими, на думку вчених, виявляться розташовані в космосі джерела випромінювання, які зможуть усувати шкідливі частинки. На 2021 рік заплановано запуск двох проєктів: на орбіту відправлять мініатюрний прискорювач частинок або кілька кілограмів барію, який створить захисний шар над поверхнею Землі.

Стежте за нами в Instagram