ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Підсумки тижня ОВТ: індійський Ан-32 на біопаливі, 800 сучасних танків для Польщі та новий ізраїльський КАЗ

31 Січня 2020
Підсумки тижня ОВТ: індійський Ан-32 на біопаливі, 800 сучасних танків для Польщі та новий ізраїльський КАЗ

Для всіх, хто цікавиться новинками озброєння та військової техніки іноземного виробництва АрміяInform подає огляд найважливіших новин у галузі. Читайте також про М2 Bradley з новою підвіскою, Як-130 для В’єтнаму й інше.

1) Афганські ССО пересядуть з російських Мі-17 на американські СН-47 Chinook

До кінця 2023 року США планує повністю замінити вертольоти Мі-17В-5 російського виробництва, що перебувають на озброєнні авіаційного крила спеціальних операцій (Special Mission Wing – SMW) збройних сил Афганістану на військово-транспортні вертольоти американського виробництва, включаючи транспортні СН-47 Chinook.

На кінець 2019-го ВВС Афганістану мали 45 вертольотів Мі-17 російського виробництва, з яких 23 були повністю справні, а 11 підлягали ремонту (чотири з них відправлені на ремонт у Болгарію).

Ще до 30 вертольотів Мі-17 перебували у складі афганського SMW, процес їхньої заміни на вертольоти Sikorsky UH-60A + Black Hawk уже розпочато. Всього передбачалося поставити 40 одиниць вертольотів, тож SMW на додачу до Sikorsky також має отримати 10-15 транспортних вертольотів CH-47D з наявних в армійській авіації США.

2) Випробування М2 Bradley з гідропневматичною підвіскою

На полігоні армії США Yuma Proving Ground (штат Арізона) тривають випробування дослідного зразка БМП М2 Bradley, оснащеного новою ходовою частиною з гідропневматичною підвіскою замість штатної торсіонної.

Формально випробування ведуть для дослідження ходової частини перспективних бойових машин піхоти. Але не виключено, що нову підвіску використають для модернізації БМП М2 Bradley у разі затягування пошуку машини для її заміни у американській армії.

Раніше повідомлялося, що на дослідному зразку Bradley використовується гідропневматична підвіска британської компанії Horstman, розроблена ще у 1980-1990-ті, в якій застосовано гідропневматичні пружні елементи, заповнені газоподібним азотом високого тиску із вбудованим масляним демпфером. Така конструкція зменшує вагу і об’єм елементів у порівнянні з іншими варіантами гідропневматичної підвіски.

3) Польща планує оголосити тендер на 800 нових танків

За повідомленнями південнокорейських ЗМІ, уряд Польщі планує в першій половині 2020-го розпочати міжнародний тендер на спільну розробку й виробництво в країні нових основних танків. Корейська фірма Hyundai Rotem запропонувала Польщі спільно розробляти танки, а доки триватиме розробка, купити в неї новітні танки K2.

Програма передбачає спільне з іноземним партнером створення і виробництво до 800 танків силами польської промисловості, починаючи з 2023 року, а її загальна вартість із науково-дослідними й дослідно-конструкторськими роботами становитиме до $9 млрд.

Південнокорейська компанія Hyundai Rotem, що входить до складу групи Hyundai Motor Group, є розробником і виробником південнокорейських танків К1 та К2, і має намір взяти участь у тендері з пропозицією до польської сторони щодо створення танка на основі танка К2 Black Panther.

Нагадаємо: Hyundai Rotem виступає також партнером у створенні турецького танка Altay.

4) Шведська 155-м гаубиця Archer на новому німецькому шасі

Шведський підрозділ BAE Systems розпочав полігонні випробування дослідного зразка варіанта шведської 155-мм/52 самохідної гаубиці Archer, виконаного на німецькому автошасі Rheinmetall MAN Military Vehicles HX2 з колісною формулою 8×8.

Варіант шасі розроблений для потенційних експортних замовників. У базовому варіанті Archer розміщується на колісному шасі Volvo A30D (6×6). Самохідна гаубиця поки є на озброєнні тільки шведської армії в кількості 48 одиниць (поставки ведуть з 2013 року).

Вперше дослідний зразок САУ Archer на новому шасі продемонстровано на оборонній виставці DSEI-2019 в Лондоні. Не виключено – одним із потенційних замовників цього варіанта розглядається саме британська армія.

5) В’єтнам закуповує навчально-бойові літаки Як-130

РФ і В’єтнам повернулися до співпраці у сфері поставок авіаційної техніки. Торік підписано контракт на закупівлю 12 навчально-бойових літаків Як-130 на суму понад $350 млн. Вони мають замінити чехословацькі L-39, що поставлялися у країну з початку 1980-х.

Як-130 передадуть у 915-й навчальний авіаполк, сформований на одній з в’єтнамських авіабаз у 2018 році. До його складу входить і вертолітна ескадрилья вищого училища ВПС В’єтнамської народної армії, озброєна Мі-8. Цей контракт може відкрити для В’єтнаму можливості подальших постачань сучасних винищувачів – Су-30СМ або Су-35. Адже, наприклад, М’янма після закупівлі Як-130 вже замовила винищувачі Сухого.

6) Саудівська Аравія отримала перші два сторожові катери проєкту HSI 32

До складу саудівського флоту введено перші два швидкісні сторожові катери проєкту HSI 32 (бортові номери «315» та «316»), побудовані на підприємстві французької суднобудівної компанії CMN Group у Шербурі.

У квітні 2018-го французька CMN Group уклала угоду вартістю $480 млн з саудівською компанією Zamil Offhore Services на спільне будівництво 39 швидкісних сторожових катерів проєкту CMN HSI32, з яких 19 побудують у Франції, а 20 зберуть на створеній у Саудівській Аравії верфі.

Катери проєкту HSI32 мають цільноалюмінієву конструкцію, повну водотоннажність 132 тонни, довжину корпусу 32,2 м і ширину 7 м. Тривальна енергетична установка з дизельними двигунами MTU з трьома водометами забезпечує максимальну швидкість до 45 вузлів і дальність плавання 580 миль на швидкості 33 вузлів. Екіпаж 12 осіб. Озброєння катерів для Саудівської Аравії компонується з дистанційно керованої 20-мм автоматичної артустановки Nexter Systems Narwhal і двох 12,7-мм кулеметів.

Крім сторожових катерів, CMN також веде будівництво для ВМС Саудівської Аравії трьох великих ракетних катерів проєкту Combattante FS 56, головний з яких мають здати цього року.

7) Індія переводить транспортники Ан-32 на біопаливо

Українські військово-транспортні літаки Ан-32, що стоять на озброєнні ВПС Індії, отримали сертифікацію для польотів з використанням біопалива. До 2024-го ВПС Індії хочуть скоротити споживання авіагасу на $4 млрд, через що планується перехід на нове паливо.

Нещодавно відбувся успішний політ транспортника Ан-32 з паливом, 10% якого становили біокомпоненти. Літак приземлився на гірському аеродромі «Лех» на кордоні з Китаєм на висоті 3524 м над рівнем моря.

Біопаливо, яке використовували, вперше вироблено лабораторією CSIR-IIP в Дехрадуні у 2013 році. Лабораторія виробляє біопаливо з деревних олій, отриманих від фермерів. Планується використовувати паливо, змішане з етанолом.

Уперше ж біопаливо в авіації використали ще у 2008-му авіакомпанією Virgin Atlantic, що змішала 20% біопалива зі звичайним. За минулі роки ще кілька компаній тестували цю технологію, але лідером у цій галузі вважають КНР.

ВПС Індії задля економії поступово перейде на використання нового ресурсу і на інших повітряних судах.

8) В Італії спустили на воду десятий фрегат класу FREMM

Військово-морські сили Італії у наступному році поповняться десятим фрегатом класу FREMM, на верфі в Генуї відбулася церемонія спуску на воду фрегата «Еміліо Б’янкі».

Фрегат переведуть на корабельню, де пройде його добудова і дооснащення. На борту вже встановлена і повністю інтегрована система бойового управління, ходові випробування планується розпочати в червні, а передача флоту намічена на весну 2021 року. Всього італійський флот замовив чотири фрегати цього класу у протичовновій модифікації та шість – у багатоцільовій. «Еміліо Б’янкі» побудовано як багатоцільовий корабель і на відміну від протичовнової версії, він має на озброєнні 127-мм артилерійську установку й можливість спуску на воду швидкісних катерів для Сил спецоперацій.

Фрегати FREMM призначені для патрулювання територіальних вод, боротьби з усіма видами загроз – повітряними, надводними, підводними, наземними, контролю судноплавства, протидії тероризму і боротьби з піратством.

ТТХ багатоцільового фрегата типу FREMM:

довжина корпусу 144 метри
ширина 19,7 метра
швидкість > 30 вузлів
дальність плавання 6800 миль
екіпаж корабля 131 особа
вертолітна група від 14 до 23 осіб
повна водотоннажність 6900 тонн

 

До складу озброєння фрегата входять:

– зенітні ракети типу «Астер-15» або «Астер-30» в установці вертикального типу на 16 ракет

– ПКР «Тесіо»

– одна 127-мм та дві 76-мм артустановки

– торпедний апарат під 324-мм торпеди MU-90

Корабель обладнаний вертолітним ангаром і вертолітним майданчиком, що дозволяє нести на борту два багатоцільових гвинтокрили SH-90 або один SH-90 і один протичовновий AW-101.

9) Ізраїльський КАЗ навчився боротися із підкаліберними снарядами

Танки можуть стати майже невразливими. Ізраїльська компанія Elbit Systems випробувала вдосконалену систему активного захисту для бойової техніки Iron Fist – вона перехопила підкаліберний бронебійний стабілізований снаряд калібру 120 міліметрів.

У компанії назвали випробування успішними, адже переважна більшість існуючих нині комплексів активного захисту не може перехоплювати підкаліберні снаряди через його менші у порівнянні з ракетами розміри та високу початкову швидкість.

Фахівці компанії Elbit Systems у ході модернізації ввели до складу комплексу нову пускову установку з уражаючими елементами і РЛС, яка «побачила» бронебійний підкаліберний снаряд і вистрелила в його напрямку новий уражаючий елемент.

Завдання вдосконаленого комплексу Iron Fist – зміна траєкторії бронебійного підкаліберного снаряда, щоб він або не влучив у ціль, або влучив під неоптимальним кутом, бо подібні снаряди фактично є металевою болванкою з оперенням, і підірвати його в повітрі як ракету неможливо.

Нова система є відгалуженням у сімействі систем активного захисту Iron Fist. Вона дістала назву Iron Fist Light Kinetic (IFLK). Попередню базову версію КАЗ застосовують на бронетехніці Ізраїля, США та Нідерландів. Її призначення – перехоплення протитанкових гранат і ракет.

Водночас модифікований КАЗ Iron Fist значно збільшив помітність танка – новий радар комплексу потужністю 200 Ват може виявити система радіоелектронної розвідки на дальності до 500 кілометрів. Тож працювати ще є над чим…

10) Французька армія замовила 120-мм самохідні міномети Мерас

Міністерство збройних сил Франції видало консорціуму у складі компаній Thales, Nexter Systems та Arquus контракт на розробку, випробування і постачання французькій армії 54 нових 120-мм самохідних мінометів Мерас (Мortier Еmbarqué Рour l’Аppui au Сontact) в рамках програми створення перспективної бронетехніки SCORPION (Synergie du contact renforcée par la polyvalence et l’infovalorisation).

Самохідна мінометна система Мерас виконана на базі нової французької бронемашини VBMR Griffon з колісною формулою 6х6 (виробництва того ж консорціуму) з установкою в бойовому відділенні 120-мм нарізного міномета 2R2M компанії TDA Armaments, що належить Thales. Міномет встановлено на поворотній платформі з електроприводами і відкотними пристроями й оснащений напівавтоматичною системою заряджання і сучасною системою управління вогнем. Розрахунок мінометної установки – лише дві особи.

Розробку системи Мерас консорціум почав у листопаді 2018-го. Виготовлення дослідних зразків і їхнє випробування мають завершити до кінця 2023 року, після чого розпочнуть постачання серійних машин, яке завершиться у 2027-му. Постачання серійних машин VBMR Griffon армії розпочато торік.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
Лонгрід, Новини