ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Нова форма оплати комунальних послуг у пільговиків викликає багато запитань

15 Січня 2020
Нова форма оплати комунальних послуг у пільговиків викликає багато запитань

Як відомо, з 1 жовтня 2019 року в Україні діє новий механізм виплати пільг з оплати житлово-комунальних послуг. Він передбачає два варіанти отримання допомоги: безготівкова монетизація – коли Ощадбанк автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти. В цьому випадку пільговик не робить ніяких зусиль, за нього все зроблять органи соцзахисту. Другий варіант: готівкова монетизація – коли одержувач пільги може відкрити рахунок в одному з 38 уповноважених банків (або через виплатні об’єкти «Укрпошти») і щомісяця отримувати «живі» гроші.

Однак на практиці введений механізм на сьогодні викликає багато питань і нарікань з боку пільгових категорій громадян, зокрема учасників бойових дій. І якщо з варіантом готівкової монетизації проблем практично немає, то з безготівковою їх чимало.

На офіційному сайті Ощадбанку в розділі «Безготівкова монетизація субсидій і пільг» опублікована актуальна інформація, де роз’яснюється, що у зв’язку з затримкою фінансування Ощадбанк у грудні 2019 року перераховує кошти за субсидіями та пільгами до 20 грудня 2019 року – по м. Києву, до 23 грудня 2019 року – по областях. Також пропонується самостійно оплатити вартість комунальних послуг за власні кошти для уникнення порушень термінів оплати. При цьому перераховану субсидію/пільгу за грудень 2019 року буде враховано у наступному періоді (у січні 2020 року). Якщо пільговик не повністю оплатив комунальні послуги, він отримає SMS після 23 грудня 2019 року з переліком комунальних послуг та сумами, які потрібно доплатити власними коштами. Якщо SMS не надійшло до 26 грудня 2019 року, це може означати, що комунальні послуги оплачені стовідсотково або банк не отримав контактний номер телефону пільговика і він відсутній в реєстрі на отримання субсидії чи пільги. Деталі рекомендується уточнювати ЛИШЕ в Управлінні праці та соціального захисту населення за містом проживання пільговика. Також на сторінці вказано номер контакт-центру Ощадбанку 0 800 210 800.

У багатьох пільговиків проблеми почалися ще на стадії реєстрації в особистому кабінеті Ощадбанку. При спробі ввести у відповідну графу свій контактний номер телефону система відповідає, що цього номера немає в базі даних Ощадбанку, хоча номер зареєстрований в обліковій картці Управління соціального захисту. Отже, не зареєструвавшись в особистому кабінеті, неможливо туди зайти і перевірити стан свого фінансового рахунку. Також багато пільговиків не отримали SMS з інформацією про суму доплати за ті чи інші комунальні послуги. В такому випадку залишається лише дзвонити в контактний центр Ощадбанку і дізнаватися безпосередньо у них про стан фінансового рахунку і надходження туди коштів. А додзвонитися їм досить непросто, можна залишити заявку на зворотний дзвінок і з вами зв’яжуться протягом дня або на наступний день.

Ще одна проблема – це комунікація між Ощадбанком і обліковою системою житлово-комунальних підприємств. Навіть якщо безготівкові кошти надійшли на ваш рахунок, це не гарантія, що вони своєчасно будуть зараховані на оплату комунальних послуг. Багато пільговиків, які отримали квитанції з квартирної плати за минулий місяць,  з подивом виявили, що вже мають заборгованість, хоча, за інформацією Ощадбанку, у них все сплачено і навіть є залишок. Представники комунальних служб на місцях розводять руками: «У нас на вашому рахунку «0»,  і демонструють в графі «надходження» прочерк. У такому випадку пільговику потрібно приймати рішення: платити самому або чекати, коли кошти з’являться в обліку ЖКГ. Якщо чекати, то є ймовірність, що будуть нараховуватися і рости штрафи за прострочені комунальні платежі. Причому, погасити їх з нарахованих коштів складно, тому що враховується тільки пільговий коефіцієнт оплати комунальних послуг.

Ще один «підводний камінь» нової системи оплати комуналки пільговиками – це стовідсоткова оплата комунальних послуг. Деякі пільговики, отримавши квитанції, де була вказана повна вартість послуг, щоб уникнути заборгованості, поспішили оплатити всі в повному обсязі. Однак потім виявили, що не отримали за це грошової компенсації. В Ощадбанку заявляють, що ці гроші не пропадуть, будуть враховані, а залишок перейде на наступні місяці. Рекомендують не оплачувати комунальні послуги в повному обсязі до 18 числа кожного місяця, а дочекатися надходжень коштів на рахунок. В такому випадку електронна система спрацює правильно і зробить необхідне зарахування коштів і взаєморозрахунки.

 

9
6

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
Новини, Соціальний захист