ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Телефонуйте 7333. Допомога завжди поруч!

19 Грудня 2019
Телефонуйте 7333. Допомога завжди поруч!

«Алло, «Лінія життя Україна», слухаю Вас…»

«…Я більше не можу так. Увесь час чую постріли. Заплющую очі — бачу загиблих побратимів. Я вижив, а вони… Несправедливо. Як з цим жити?..»

«…Мене самотність убиває живцем. Якщо покінчу з життям, ніхто навіть і не помітить…»

«Алло… Татко повернувся з війни іншим. Він не грає більше зі мною. Мама весь час плаче, а я… А я вирішив набрати Ваш номер, допоможіть йому стати таким, як раніше…»

Гаряча лінія психологічної підтримки для ветеранів Lifeline Ukraine стартувала лише кілька місяців тому, проте на її рахунку вже сотні подібних звернень по допомогу. До АрміяInform завітав засновник і керівник проєкту — ірландський письменник Пол Ніланд, який розповів, що за доволі невеликий проміжок часу його команді вдалося врятувати десятки життів українців.

— Поле, розкажіть про проєкт. Хто працює у вашій команді і скільки людей звернулося по допомогу за цей час?

— Lifeline Ukraine — це національна професійна лінія з питань профілактики самогубств і підтримки психічного здоров’я. Проєкт ініційований за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні. Очолити його мені запропонувала давня подруга — ексміністр охорони здоров’я Уляна Супрун. Я відразу погодився, адже вважаю, що для країни, що воює, психологічно підтримувати ветеранів дуже важливо.

Вивчав досвід Британії й Північної Америки. Ми відкрили в Україні проєкт саме за цими стандартами. До речі, в країнах НАТО свого часу гаряча телефонна лінія довіри для захисників виявилася досить ефективною.

Ми стартували символічно 14 жовтня — у День захисника України. Починали повільно, бо хотіли зрозуміти, які перед нами масштаби роботи для вибору оптимального режиму навантаження фахівців.

У нашій команді нині працює 30 осіб, здебільшого — ветерани, які надають допомогу за принципом «рівний – рівному». Є в нашому штаті й професійні психологи, які теж пройшли службу в АТО, працюють два капелани. В процесі роботи навчаємось, обговорюємо кожний дзвінок, знаходимо вихід, як краще допомогти в тій чи іншій ситуації.

Наразі вже отримали понад 650 звернень. І це тільки початок, адже щодня проєкт набирає обертів.

— Хто найчастіше звертається по допомогу? Від кого був перший дзвінок?

— Телефонують усі: і захисники, і дружини ветеранів, батьки, навіть діти. Першим звернувся ветеран АТО, який розповів про складнощі адаптації до мирного життя. Йому відповів наш колега, який також пройшов війну. Це була дружня розмова двох побратимів, їхньою мовою, розумієте? І це спрацювало.

Найзворушливіший телефонний дзвінок — від сина бійця. Хлопчик плакав і просив пояснити, чому тато повернувся з війни іншим і з ним більше не грає. Було дуже шкода малого.

Один хлопець телефонує щодня, адже йому потрібно просто з кимось говорити. Читаю звіт і бачу напроти його імені слово, перекладу якого досі не знав. Українською великими літерами було написано: «САМОТНІСТЬ». Я запитав у колег, що це означає. Коли прозвучав переклад моєю рідною мовою, мене це дуже вразило.

Але найжахливіші дзвінки, звісно, від тих, хто хоче покінчити з життям. Вони становлять приблизно 10 % від усіх звернень.

Одна з розмов тривала понад три години. Спеціально для таких випадків підготували команду для надання оперативної і кваліфікованої психологічної допомоги. Психологічний вантаж після вбивства людини, навіть якщо це ворог, дуже важкий. Один з ветеранів війни в Іраку, пілот, розповів свого часу, що після кожного польоту він щоразу зустрічався з капеланом і психологом. Казав, що інакше просто не вижив би. Тому кожну ситуацію обов’язково слід пропрацьовувати.

Ми не запитуємо особистої інформації, не даємо порад. Гаряча лінія — анонімна, працює цілодобово і кожен може отримати підтримку в будь-який час.

— Які плани на майбутнє?

— Ми розширяємося. Будуємо структуру, яка в майбутньому зможе стати лінією життя для всіх українців. Наступний напрям допомоги скеруємо на молодь, адже в цій соціальній групі теж високий рівень суїцидальних настроїв.

Мобільні оператори пішли нам назустріч, тож дзвінки з «Водафону» і «Лайфеселу» наразі безкоштовні. Ведемо перемовини про безоплатні послуги оператора «Київстар». Також у соцмережах відкриваємо можливість для психологічних консультацій Lifeline Ukraine через листування.

Скажу вам чесно, я займався багатьма проєктами: працював фінансовим радником, у сфері комерційної нерухомості, мав справу з міжнародними інвестиціями, видавничою діяльністю тощо. Завжди було щось цікаве, до душі. Але визнаю: за все своє життя я не зробив нічого ціннішого за те, чим займаюсь тепер. Ми рятуємо людей, а що може бути важливішим?

Бесіду вела Тетяна МОРОЗ

Докладну інформацію можна знайти за посиланням: https://lifelineukraine.com/

Читайте нас у Facebook
Публікації