Палата представників США на чолі зі спікером Джонсоном багато місяців до цього її блокувала, проте, зрештою, 20 квітня таки ухвалила довгоочікуване рішення. Тепер, після розгляду…
Під час круглого столу, який відбувся в Інформагентстві АрміяInform, під час обговорення законопроєкту «Про оборонні закупівлі» (реєстраційний номер у Верховній Раді України — 2398), радник міністра оборони України Артур Переверзєв розповів про основні особливості закону. По-перше, це відмова від державного регулювання економіки. Тобто закон не повинен одночасно регулювати закупівлі замовників з секторів оборони і безпеки та промисловості й виробництва. Тому що це сфери відповідальності різних міністерств, і вони мають розвиватися абсолютно окремо.
— Цей закон не про виробництво і проблеми національного виробника…
Якщо національний виробник потребує підтримки держави, це має відбуватися іншим інструментом, іншим законом, іншими урядовими цільовими програмами та за рахунок цільового бюджету, а не за рахунок бюджету, виділеного на обороноздатність«, — зауважив Артур Переверзєв.
— У першу чергу говоримо про збільшення рівнів прозорості та конкуренції, як залежних одне від одного явища. І тому наша позиція полягає в тому, що, оскільки цей законопроєкт справді йде поруч із Законом «Про державну таємницю», ми новим законом маємо передбачити процедури й порядок закупівлі за умов значно меншої таємності. І тому маємо великий акцент на процедурах.
Реформа публічної закупівлі у нас почалася тільки п’ять років тому. Ми ще звикаємо до нормальної роботи в цій темі. Тож, якщо говорити власне про оборонні закупівлі, то реформа тут ще не почалась. На цьому етапі слід прописати всі процедури докладно, аби замовник звикав так працювати. Можливо, в наступних редакціях зменшимо деталізацію законодавства і збільшимо її в підзаконних актах. Але нині це іще рано робити.
Положення проєкту закону не має дублювати, розширювати чи якось інакше трактувати Закон «Про публічні закупівлі». А так звана процедура спрощених торгів перейшла із закону «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», який ми розробляли у 2016-му на особливий період. І наразі цим документом користуються більше, ніж законом «Про публічні закупівлі». Нині немає змоги просто одномоментно його скасувати. Ми трансформуємо і переносимо ті положення у новий закон, ліквідовуючи таким чином закони «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» та «Про державне оборонне замовлення». Тобто один закон йде на заміну двох, тому за обсягами він співставний ними, — резюмував експерт.
Речник Командування Повітряних Сил Збройних Сил України майор Ілля Євлаш висловив сподівання, що Україна таки отримає від партнерів крилаті ракети Taurus.
Протягом доби авіація Сил оборони завдала ударів по 11 районах зосередження особового складу противника.
Українська та португальська сторони розпочали роботу над проєктом двосторонньої безпекової угоди й узгодили графік подальших переговорів.
Українські морські піхотинці Олексій Руденко з Військової академії в Одесі та Георгій Рошка з 36-ї окремої бригади морської піхоти імені контрадмірала Михайла Білинського виступили на Лондонському марафоні.
Кабінет Міністрів України запровадив видачу паспортів громадянина України або паспортів для виїзду за кордон для чоловіків віком від 18 до 60 років лише на території України.
Український військовослужбовець зумів збити з переносного зенітного ракетного комплексу дві російські крилаті ракети.
Захищаємо світ
Палата представників США на чолі зі спікером Джонсоном багато місяців до цього її блокувала, проте, зрештою, 20 квітня таки ухвалила довгоочікуване рішення. Тепер, після розгляду…