Нині Євген Миколайович воює на сході України. Нещодавно він завітав до АрміяInform і розповів про досвід історика, який став учасником вікопомних подій останнього…
«Алярм! Шок!Сенсація! На дорозі зіткнулися легковий автомобіль та БТР!» Загалом зрозуміло, чому кожен подібний інцидент обов’язково попадає у фокус уваги користувачів соціальних мереж та журналістів: комусь потрібен хайп, комусь розкрутка відвідуваності власної Інтернет-сторінки. Днями подібний випадок трапився неподалік Золочева на Львівщині. На щастя — без особливих наслідків для усіх учасників дорожньо-транспортної пригоди. Окрім, звичайно, цивільного автомобіля, якому доведеться провести певний час у автосервісі.
Однак лише лайкати і репостити подібні новини це навряд чи вирішення проблем із дорожньо-транспортними пригодами на автодорогах України. Щоб уникнути незапланованого візиту до майстра кузовних робіт, учасникам дорожнього руху потрібно знати, як на одному автошляху мирно і безпечно рухатись цивільному автолюбителю та водію бойової техніки. З цього приводу журналісти АрміяInform отримали коментар Начальника відділу Військової інспекції безпеки дорожнього руху західного територіального управління ВСП ЗС України полковника Олега Іванишина.
Трафік зростає, а культура водіїв — ні!
Зі слів офіцера, ситуація з акуратністю та дисциплінованістю військових водіїв на автошляхах не настільки критична, як її змальовує преса. У порівнянні з минулим роком кількість ДТП у зоні відповідальності ЗТУ ВСП навіть зменшилась. Втім, цього все одно недостатньо, аби стверджувати, що проблем немає зовсім.
— Слід пам’ятати, що з 2014 року в зв’язку із бойовими діями на Сході України інтенсифікацією процесу бойового навчання підрозділів Збройних Сил України, інших силових структур, трафік руху спеціальної та броньованої техніки автошляхами України значно зріс, — зазначає полковник Олег Іванишин.
Зрештою, потрібно пам’ятати, що коли командир військової частини приймає рішення на переміщення бронетехніки з пункту «А» в пункт «Б», як кажуть, власним ходом, то у військовій частині обов’язково перевіряють: фізичний та психологічний стан водія, який буде за кермом; технічну справність і готовність до маршу кожної одиниці техніки; розробляється маршрут руху та визначається час для здійснення маршу; проводиться оповіщення підрозділу ВІБДР для надання супроводу. Крім того, перед тим, як сідати за кермо спеціальної техніки, як то бронеавтомобілі, військові водії повинні проходити спеціальну підготовку. Тобто відбувається цілий комплекс підготовчих заходів.
А от цивільний автолюбитель, вирушаючи в дорогу, за все відповідає сам. Зі слів фахівця ВІБДР, подекуди проблеми виникають, власне, через брак водійської культури на дорозі.
— Водії цивільних транспортних засобів, особливо ті, хто без досвіду військової служби, слабо уявляють собі, що таке сидіти за кермом бойової броньованої машини, — зазначає офіцер. — Уявіть, що замість широкого фронтального скла з добрим обзором, перед вами невеличке віконечко розміром завбільшки десь як аркуш друкарського паперу. Чи достатньо вам цього, аби упевнено керувати понад 10-тонною машиною?!
Якщо мова йде про польові умови, для яких і призначені бойові броньовані машини, то, звичайно, так. А от перебуваючи на автошляху, будь-який військовий броньований транспортний засіб вважається таким, що виходить за межі габаритів. БТР чи інший колісний броньований автотранспорт до того ж значно вищий за легкові автівки. То ж і «горизонт огляду» у військового водія інший. Подекуди звичайний легковик, що «винирнув» під колесо, можна і не побачити. Винуватити ж, не розібравшись, будуть все одно військового. Мовляв, «не додивився»!
Не упевнений — не обганяй!
Це просте, але дієве правило мають пам’ятати ті, хто дійсно вчився у автошколі, а не просто «відбував номер», щоб купити водійське посвідчення. А ще має пам’ятати розділ ПДР, де чітко регламентовано дії учасників дорожнього руху під час руху, обгону транспортних засобів, що рухаються у колоні. На жаль, лев’яча частка ДТП між цивільним і військовим автотранспортом трапляється якраз через те, що водії нехтують цими правилами.
— Екіпажі військової інспекції безпеки дорожнього руху обов’язково здійснюють супровід військових негабаритних транспортних засобів. Зокрема, це танки, що перевозяться на спеціальних вантажівках-платформах, БТРи, інші бойові броньовані машини. Якщо у колоні є понад три одиниці військової техніки, то машин супроводу ВБДР є дві: попереду і позаду колони. Такі машини обладнані спецсигналами і мають повноваження перекривати рух, зупиняти рух, створюючи безпечний коридор для проходу військової техніки. На жаль, багато цивільних водіїв подекуди не звертають уваги на дотримання ПДР і намагаються «підрізати» бронетехніку, що рухається, чи «вклинитись» у колону, хоча це суворо заборонено, — розповідає начальник ВІБДР.
Боротись з такими порушниками повинні екіпажі Національної поліції. Однак на практиці це трапляється не завжди.
Що робити, якщо ДТП вже сталось?
Насамперед, як радить більшість психологів, не впадати у нерви та істерику! Ставши учасниками дорожньо-транспортної пригоди, багато водіїв впадають у паніку, розгублюються та втрачають контроль над подіями, що відбуваються. Переконавшись, що ніхто не постраждав, цивільний водій повинен викликати патруль Національної поліції. А військовий — крім поліції, повинен сповістити командування військової частини та Військову інспекцію безпеки дорожнього руху ВСП. Головне — нічого не пересувати та не змінювати «картину» місця автопригоди задля об’єктивного й правильного розгляду всіх обставин події надалі. Все решта — справа правоохоронців та страхових комісарів.
Порада тим цивільним водіям, які все ж починають звинувачувати військових і вимагати від них компенсації за шкоду на місці. Майте на увазі, що ви не маєте такого права! Це не рядова дорожньо-транспортна пригода, де водії можуть самі домовитись на місці.
Хто оплатить ремонт?
Звісно, це питання обов’язково постане під час зіткнення двох транспортних засобів. Якби йшлося про два цивільних автомобіля — тут усе просто: є страхові поліси, і страхова компанія того, що не правий, відшкодовує вартість ремонту. У випадку з військовими все складніше. Зі слів полковника Олега Іваниченка, процес страхування військових транспортних засобів лише розпочався. Кінцеву дату, коли це питання буде розв’язано, нині назвати важко. Отже, учасникам ДТП за участі військового транспортного засобу та цивільного автомобіля доведеться звертатися до суду. І для того, щоби розгляд справи відбувся максимально об’єктивно, на місці події повинні відбутися передбачені протоколом слідчі дії. Тобто представники Нацполіції та ВІБДР ВСП повинні чітко зафіксувати обставини та зібрати необхідні матеріали.
Ворожий ракетний удар у ніч на п’ятницю був спрямований здебільшого по енергетичній інфраструктурі в західних областях України.
Систему DELTA розробили за стандартами НАТО. За потреби в ній вже можна обмінюватись даними з партнерами в режимі реального часу.
Контррозвідка Служби безпеки запобігла новим спробам агресора завдати вогневого ураження по місцях базування Сил оборони на Сумщині.
Уламки збитої ворожої зброї пошкодили обʼєкт критичної інфраструктури у Львівській області.
Головнокомандувач Збройних Сил України генерал-полковник Олександр Сирський заявив, що наразі немає потреби додатково мобілізувати 500 тисяч осіб.
Зранку від скидання вибухівки з дрона у Бериславі постраждав чоловік.
Захищаємо світ
Нині Євген Миколайович воює на сході України. Нещодавно він завітав до АрміяInform і розповів про досвід історика, який став учасником вікопомних подій останнього…